Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Bmw e39 klonk i framvagn  (läst 5031 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mackan255

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Kön: Man
Bmw e39 klonk i framvagn
« skrivet: augusti 18, 2013, 00:17:15 »
Tjena alla bimmer fans köpte en bmw e39 idag som de klonkar lite i framvagnen, har fått tipset att de kan vara stabilisatorstaget som glappar. Vad har ni för idéer ? :) Kan inte heller öppna min baklucka utifrån knappen som är trasig på luckan ? :) 
Bilar just nu.

BMW E36 328i M-sport Techno violett -97

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
Bmw e39 klonk i framvagn
« Svar #1 skrivet: augusti 18, 2013, 00:39:20 »
Hej!
Kan vara stabilisatorstag som spöka men kanske annat därmed skulle jag rekommenderar dig att lufta upp bilen och leta efter olika bussningar som kan glappa.
Vad det gäller baklucka, har du inte knappen på nyckel där du bara kan öppna luckan? Annars kolla om du kan komma in genom skidorlucka (om du har det) och med hjälp av ett stag och öppna inifrån. 
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad vazze_t

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 934
  • -=BMW The Ultimate Driving Maschine=-
Bmw e39 klonk i framvagn
« Svar #2 skrivet: augusti 18, 2013, 09:30:59 »
hej, klonkande i framvagnen kan vara lite olika saker, stabilisatorstag, spindelleder, bussningar så bästa är att göra som Alain säger lyfta upp bilen och kika igenom framvagnen.
ang. knappen i bagagelucka så e d microbrytaren i handtaget som e säkert sönder, o d e varken svårt lr dyrt att fixa ;)
-= BMW =- Just Real Power

Utloggad Mackan255

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 15
Bmw e39 klonk i framvagn
« Svar #3 skrivet: augusti 19, 2013, 19:11:41 »
Hmm ja när jag tog en koll nu iframvagn såg jag att gummiunderlagret till fjädern på stötdämparen i princip inte sitter där bara hoppas på att de är en så enkel fix :) Angående bakluckan så var det hantaget som hadde blivit intryckt så att den låg på brytaren helatiden o då gick de inte o öppna :)
Bilar just nu.

BMW E36 328i M-sport Techno violett -97

Reklampartners