Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: På med bättre dörrar.  (läst 3533 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JockeFäldt

• Fullt Medlemskap
  • Antal inlägg: 38
  • Kön: Man
På med bättre dörrar.
« skrivet: juli 24, 2013, 21:38:21 »
Ska byta dörrar på min e34. Gångjärnen går ju bra men sen är där ett till stag med en sprint igenom som jag inte ser riktigt hur den är låst. För jag får fn inte bort den. Sen funderar jag på el kontakt stycket där. Går det att få loss den inne ifrån.??

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
    • www.sttemtec.com
På med bättre dörrar.
« Svar #1 skrivet: juli 24, 2013, 22:40:22 »
Några år sen nu så från minnet...

Sprinten knackar du nerifrån och upp, minns inte att det var någon låsning men den borde gå att se.

Kontaktstycket sitter direkt på insidan av dörren, alla kablar går därigenom. Har verkstadsmanual till e34 där det här finns beskrivet. PMa mig din mail kan jag skicka den.

Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
På med bättre dörrar.
« Svar #2 skrivet: juli 24, 2013, 23:44:25 »
Jens; om du skicka till honom ett PM, han får också det Email. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
    • www.sttemtec.com
På med bättre dörrar.
« Svar #3 skrivet: juli 24, 2013, 23:56:51 »
Jens; om du skicka till honom ett PM, han får också det Email. ;)

Det är en stor fil Alain, jag kan inte skicka den via PM, eller ens via mail. Jag måste använda http://sprend.com/ för att skicka den och då behöver jag hans mailadress.
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad HD91

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 269
    • www.m5portal.com
På med bättre dörrar.
« Svar #4 skrivet: juli 25, 2013, 07:36:55 »
Det brukar sitta ett fästclips under sprinten, men har det varit isär tidigare så finns den kanske inte kvar. Man kan få knacka på rätt bra för att få sprinten att hoppa ur.
Tänk också på att räkna hur många distanser som sitter vid gångjärnen när du plockar av dörren. Det bästa är ju att återmontera nästa dörr med samma antal och enbart justera om dörren ser ut att bli sned.

Elen måste du ta från utsidan. Två stycken 7- eller 8mm bultar sitter i skarven mellan bilens el och dörrhärvan. När du har lossat på det så får du fram kontakten och öppnar bara kontaktlåset (peta utåt med en mejsel) och tar isär det hela och låter dörrhärvan vara kvar inne i dörren.

M5 informationsportal & statistik E28 E34 E39 E60 F10
http://www.m5portal.com
M3-forum och informationssidor http://www.m3portal.com

Utloggad JockeFäldt

• Fullt Medlemskap
  • Antal inlägg: 38
På med bättre dörrar.
« Svar #5 skrivet: juli 25, 2013, 18:57:04 »
Tackar för alla svar. Får ut å kolla få se.

Reklampartners