0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Original Business har inga lågnivåutgångar, står det så det är högnivå, jag vet inte själv men slutsteget är både hög och låg.
Ljudbygge e inte min starkaste sida men allt går att lösa!Min E39 528 -97 hade inga lågnivå uttag då fick ja köpa adapter till Singel DIN och köra på vanlig stereo.Originalstereon verkar inte kunna driva både slutsteg och högtalare.Baslådan och slutsteg har du väl i skuffen kan jag tänka mej och slutsteget e direktbatad och jordat på batteriet. Har du remoten på stereo ( el antennkabel) lr på tändningen lr direktströn via brytare ?Du kan juh testa koppla bort bakre högtalare och dess kablar koppla på ingångarna på slutsteget och så kopplar du högtalare och baslådan på slutstegets utgångar!
Välkommen på Bimmerpower! Noobzorh. jag inte vet om det kan komma till hjälp men jag ser att många som gör någonting med musik anläggning har en extra batteri, hur är det med den batteri du har? räcker det med 1st?
Ljudkopplingen: RR+ RR- och RL+ RL- har jag kopplat in slutsteget in i sterion genom dessa portarna i den ISO Kabeln så då blir de kopplade på hatt högtalarna, jag har använt kabelskor som passar ihop med de som sitter orginal, så 2 kontakter i samma hål kan man säga, sen ström till batteriet remote till baklampan. i vanliga fall har alla andra kopplat till slutsteget som sitter orginal, men jag gjorde såhär eftersom jag inte hitta något orginal slutsteg.så det är kopplat med högre motsånd om man så säger, derför kan det vara så att sterion inte orkar det? provat lite och när ljudet klipper tar jag ut sterion och den är ganska ljummen/varm. kört en ganska lång sträcka på väldigt låg musik och det har inte dött då, men väldigt varma dagar och man sätter sig i bilen och ska köra hem dör det snabbare så tror att sterion blir för varm och klipper ljudet :/