Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Vill bestraffa små hastighetsöverträdelser oftare  (läst 3173 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
Vill bestraffa små hastighetsöverträdelser oftare
« skrivet: februari 18, 2013, 01:03:50 »
Rikspolisstyrelsen vill få trafikpolisen att bötfälla även de som bara kör lite för fort. Det säger Bengt Svensson som är kommissarie för trafikfrågor på Rikspolisstyrelsen.

Länk: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5446205
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #1 skrivet: februari 18, 2013, 01:21:43 »
En till som behöver gå i pensionen, hur mycket fick han betalt för att säga det! Idioti! >:(
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Mangepange

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 23
« Svar #2 skrivet: februari 18, 2013, 06:45:37 »
Inte nog med att det är dumt och kontraproduktivt, har han ens funderat på vad det skulle kosta biltillverkarna och staten i form av bättre utrustning för att veta vilken faktisk hastighet man faktiskt har och likaså skulle de behöva uppgradera polisens mätutrustning och mätpersonal - för det är inte så j-a lätt att mäta så noga som krävs för att göra det han vill...

Jag tycker snarare att man kunde släppa lite på det, det skulle främja flytet i trafiken...

Men jag tycker man skulle accentuera toleransen...
Jag blir tokarg när jag får höra att någon idiot åkt förbi ett dagis i 80 knyck och gnäller för att körkortet ryker... klart det skall - det är småbarn det handlar om där...
Likadant 40/50 sträckor inne i städer (de som är verkligen är befogade att vara 40/50) - i 40 knyck överlever sannolikt en människa - i 70 sannolikt inte... så det är klart det är vettigt att hålla hastigheten i tätbefolkat område...
Men på en ödslig 70/80/90/100 väg ute på landet - what's the point? Vad spelar det för roll om man då och då kommer upp i fart lite grann... så länge man kör med insidan...
/ Magnus

Drömmer inte längre om access till frugans 320i (E46), kör min egen 330i istället (E92)...

VW 1200 LIM '69 -> Opel Manta 2.0 ´80 ->Peugeot 405 MI16 '90 -> Peugeot 306 XSi '95 -> BMW 320i sedan (E46) '99 -> Ford S-max TDi '07 -> BMW 330i Coupé 06/07.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #3 skrivet: februari 18, 2013, 07:22:25 »
Plus att det kommer att tvinga folk att klistra oftare ögonen på hastighetsmätare och kanske missa någonting då framför bilen. :(
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad HD91

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 269
    • www.m5portal.com
« Svar #4 skrivet: februari 18, 2013, 08:45:34 »
Ytterligare ett uselt förslag från våra folkrepresentanter (det är inte ofta de faktiskt representerar något som folket vill). Bara byråkratiska argument. Jaga folk som kör 5-6km/h för fort, jösses. De vill verkligen ha en paranoid övervakningsstat.
De kunde jaga någon av alla dessa rattfyllerister eller leta folk som kör obesiktigade och farliga bilar istället. Det vore ett mycket bättre sätt att spendera våra resurser!
M5 informationsportal & statistik E28 E34 E39 E60 F10
http://www.m5portal.com
M3-forum och informationssidor http://www.m3portal.com

Utloggad Mangepange

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 23
« Svar #5 skrivet: februari 18, 2013, 10:49:20 »
Ja, eller varför inte lägga lite mer resurser på riktig kriminalitet... och inte bara lägga ner utredningar av stölder, våld, smitningar och liknande...

Tänk om de la ner lika mycket resurser på att ta de där ryggradslösa krypen som misshandlar sina fruar/flickvänner/barn istället...
/ Magnus

Drömmer inte längre om access till frugans 320i (E46), kör min egen 330i istället (E92)...

VW 1200 LIM '69 -> Opel Manta 2.0 ´80 ->Peugeot 405 MI16 '90 -> Peugeot 306 XSi '95 -> BMW 320i sedan (E46) '99 -> Ford S-max TDi '07 -> BMW 330i Coupé 06/07.

Utloggad Nikk_e46

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 295
  • Taxidriver
Sv: Vill bestraffa små hastighetsöverträdelser oftare
« Svar #6 skrivet: februari 20, 2013, 07:40:51 »
Idioten som lag förslaget kör väl ny bil med gps osv som visar o varnar rådande hastighet osv...
En sån människa med sned verklighetsuppfattning som inte förstår att medelsvensson inte har allt lull lull :S

Bättre då isf att göra som Schweiz(?) och införa böter i förhållande till inkomsten!
Mvh Niklas
BMW 318Ti -95 Hellrot

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #7 skrivet: februari 20, 2013, 08:37:24 »
Problem är också att folk säger ingenting, snarast tvärtom, tack så mycket för förslag, det bli bättre. >:(

Utloggad HD91

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 269
    • www.m5portal.com
« Svar #8 skrivet: februari 22, 2013, 19:26:10 »
Du har rätt som vanligt Alain. Sverige måste vara bland de enklare länderna att styra mot folks vilja. Det finns inte längre någon motståndsrörelse här (iaf är den extremt liten). Tycker trafikanterna har mjölkats på tillräckligt nu. Men läser man förarbeten och förslag så vill de höja både fordonsskatter och drivmedel ytterligare.
M5 informationsportal & statistik E28 E34 E39 E60 F10
http://www.m5portal.com
M3-forum och informationssidor http://www.m3portal.com

Utloggad Grabber

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 356
« Svar #9 skrivet: februari 22, 2013, 20:12:40 »
Rätt finger vissning av polisen på bilden i denna tema!  8)
BMW - Beroende Med Wilja

Reklampartners