0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bra försök dock.
jag och många andra med mig har använt TIS och WDS online tjänster för service och reparations hjälp på nya och äldre BMW via ex. http://tis.spaghetticoder.org/ , nu har det uppenbarat sig ett problem, dessa två tjänster har stängts enligt följande information, BMW TIS and WDS removed by request from BMW AG.Undrar varför och kommer det att öppnas någon ny möjlighet för oss som tar hand om våra "bumsar" själva, vi tillhör ju inte gruppen som "måste" lämna in bilen på verkstad för minsta och för det mesta större problem så detta har ju varit ett underbart verktyg, förvisso besitter vår grupp en oskattbar kunskap genom alla forum som de flesta är med i men ibland måste man gå till källan.
Kan inte svara på varför sidan med tjänsten togs bort, men det är inte så konstigt då det var ngn typ av copyrightöverträdelse. BMW har inte den här typen av tjänster för privatpersoner men ni bör kunna använda OSS, detta system är för fristående verkstäder, där de kan få support för en kostnad.Mer info via länken: https://oss.bmw.de/index.jsp
Tack för svaret, kan förvisso förstå om informationen på nåt sätt tankas från er att det är någon form av överträdelse men det ju inte nåt man som "användare" tänker på när man väl hittar information och sedan använder den för eget bruk. Ja, ja, det är väl bara att använda det du föreslår, eller hitta någon annan väg, kan bara inte förstå varför detta tagits bort nu då det funnits länge. Det finns dock information kvar för Volkswagen / Audi / Skoda / Seat / Opel / Vauxhall / Holden / Daewoo / Chevrolet på länken men det är ju inte så intressant. Tackar för ditt tillmötesgående och att jag får besvära med lite udda frågor, det är ju trots allt viktigt för mig och alla andra BMW tokar att hålla efter vagnarna på bästa möjliga sätt
Beslutet är ju inte BMW Sveriges utan det är BMW AG som tagit bort det, varför nu? Ja ibland så kan ju processer med att ta bort information på nätet ta lång tid, men där är mina gissningar säkert lika bra som dina.