Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Tickande spridare  (läst 3647 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BROR

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 251
  • Kön: Man
  • Bakhjulsdrivet - Finns det annat?????
Tickande spridare
« skrivet: november 22, 2012, 13:06:51 »
Finns det nåt bra medel att rekomendera för att få tyst på tickande spridare(bensin), finns ju en mängd att välja på så jag undrar om nån av er på forumet kanske har testat nåt som är bra.
Vet att det ska ticka lite men har en känsla att det blivit lite mer med åren och plastskyddet som sitter på spridar"railen" förstärker ljudet.
-01 E39 525ia med Bavaria paket, trivselfaktor 100+
SÅLD :'(

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
Tickande spridare
« Svar #1 skrivet: november 22, 2012, 14:16:11 »
Det första jag tänker på är vad har du för motorolja? Sommar eller vinter? Hur kallt är det hemma?
Eftersom det är själv reglerande ventiller, det bruka ticka en liten stund efter start och därefter ska det vara tyst, så är det i alla fall med min E39.
Kolla på det här, det är nånt liknande: http://www.bimmerpower.org/index.php?topic=2953.0
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad BROR

• BMW Senior Medlem
Tickande spridare
« Svar #2 skrivet: november 22, 2012, 15:22:43 »
Magnatec C3 å den e nybytt.
Har lyssnat runt på motorn och kan konstatera att tickandet kommer från "railen", och en del spridare låter mer än andra.
Har köpt ett sk. stetoskop med en "pinne" på, hur bra som helst att leta ljud med, kommer tyvärr inte ihåg var jag köpt det.

Utloggad BROR

• BMW Senior Medlem
Tickande spridare
« Svar #3 skrivet: december 07, 2012, 13:29:02 »
Å denna min fråga fick jag inte många reaktioner på  :( bara Alain som var på hugget, tack för det Alain.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
Tickande spridare
« Svar #4 skrivet: december 07, 2012, 14:10:55 »
Hur är det när motorn är varm?
Har du en bra olja?
Hur gamalt är ditt oljefilter?
Det är så att i oljefilter finns en backventil som kan försämra flödet om den inte fungerar som det ska naturligtvis, det är inte vanligt men…
Jag inte vet hur högt ljudet låter men många säger att det är normalt med lite ljud efter ett antal mil.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners