Warning: ob_start(): class 'Closure' does not have a method '__invoke' in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499

Notice: ob_start(): failed to create buffer in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499
BMW 330CI oljud vid varvtal under 1000.

Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW 330CI oljud vid varvtal under 1000.  (läst 4379 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Utloggad ebbot

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 5
« skrivet: oktober 13, 2012, 02:00:23 »
Har ett "litet" oljud som dyker upp på låga varvtal, dvs låga växlar också, under 1000 pratar vi om.

ni hör det strax innan mitten av filmen. låter som nå "IIIIIIHIHIHI"

några aningar på va de kan vara? detta sker endast vid kall motor, och ingenting på tomgång eller vid start. endast med växel i och låga varvtal.

/Tobbe

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #1 skrivet: november 04, 2012, 12:28:31 »
Även om jag lyssnade flera gånger är det mycket svårt att höra vad det är för ljud, för mycket ljud vid sidan om
Kan du förklara lite bättre?
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad ebbot

• Junior Medlem
  • **
« Svar #2 skrivet: november 04, 2012, 12:32:38 »
vet inte hur jag ska förklara bättre, det låter i samband med att man inte ger motorn tillräckligt med gas, eller att man har för hög växel vid för låg hastighet, fast ett rem liknande ljud.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #3 skrivet: november 04, 2012, 12:36:21 »
Om du har någon i bilen och du står vid motorn, kan du se var ifrån kommer ljudet? Eller är det bara när du kör?
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad ebbot

• Junior Medlem
  • **
« Svar #4 skrivet: november 04, 2012, 12:37:45 »
det är endast när jag kör, och endast vid kall motor.

Utloggad ebbot

• Junior Medlem
  • **
« Svar #5 skrivet: november 04, 2012, 12:39:02 »
hörs endast på låg växel med låg hastighet, annars hörs de inte heller på kall motor. så 1&2ans växel vid kall motor och snål gas.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #6 skrivet: november 04, 2012, 12:40:27 »
Misstänker att du behöver spänna generator.

Utloggad ebbot

• Junior Medlem
  • **
« Svar #7 skrivet: november 04, 2012, 12:42:31 »
Jag hade en aning att de kunde vara den, men görs inte det automatiskt när den känner att den börjar "slira"..??
Jag har tänkt byta remmen när den är börjar bli dålig samt remspännarna, men bilen har bara rullat 7900mil så jag tror inte det är dags än.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #8 skrivet: november 04, 2012, 12:52:31 »
Ta generator remen mellan 2 fingrar, dra uppåt och neråt, det ska vara max 1 cm uppåt, 1 cm neråt, om det är mer bör du spänna remen och därefter testa.

Utloggad hejmer

• Senior Medlem
  • Antal inlägg: 77
« Svar #9 skrivet: november 04, 2012, 22:00:16 »
Bör väl sitta fjäderbelastad spännare även på dessa,  kan mycket väl vara ett lager i spännhjul eller löphjul som låter
Bmw 330d -01

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #10 skrivet: november 04, 2012, 22:20:42 »
Jag tror att du har en spännrulle men kan inte riktigt se fram för mig, det kan vara det som tjuter men tveksam
Hur är det med remspäning?

Reklampartners