Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Reflektion  (läst 1782 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BROR

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 251
  • Kön: Man
  • Bakhjulsdrivet - Finns det annat?????
Reflektion
« skrivet: augusti 15, 2012, 14:16:34 »
En kommentar till följande ämne.
»E39 1996-2003 » Stötdämpare Fram.
Hade sedan förra året problem med skramlig samt "sladdrig" framvagn se ämne »E39 1996-2003 » Skrammel i Framvagn. http://www.bimmerpower.org/index.php?topic=5330.0

Stötdämparna var troligen inte helt slut (men tydligen på G) vid tillfället då jag bytte alla länkarmarna samt kränghämmar stagen och därför hjälpte bytet av dessa, just då, kunde inte tänka mig att BMW original stötdämpare skulle ta slut så fort. :o
Har i och med det inträffade förstått att det är viktigt att tänka på var bilen gått någonstans om bilen köps begagnad, denna bil hade bara gått 8,5k och haft bara en ägare då jag köpte den 2009 ;D , tyckte det var ett kap (förvisso tycker jag det fortfarande) ;D men med tanke på all förslitning som jag nu förstår beror på att bilen bara gått i storstadsmiljö med alla dåliga gator, farthinder etc.  :'(  skulle det kanske varit bättre att jag köpt en som gått landsväg runt 15k. ::)

För det är ju så att en så pass tung bil bör man vara försiktig med vid bl.a. fartgupp annars är det nåt som slits ut eller går sönder väldigt snabbt. :(
Tror att vanliga "svensson" inte riktigt förstår det eftersom "svensson" troligen inte skruvar själva och inte ser följderna, eller helt enkelt inte förstår.

Trivs förvisso med att skruva bil men kanske inte så roligt att laga fel som kanske inte uppstått om jag haft den sedan den var ny. ;)

Då kanske någon tänker, hallå man ska använda bilen  ??? visst men med förstånd, och ja, jag leker till det allt som oftast  8)  men nu är det ju en ren "ture" bil och ingen "track" racer jag har.

En liten slutledning (personlig) till detta, kolla den begagnade bilen (vid ev. köp av en) noga om den gått mellan 10-15k i stadsmiljö mesta tiden, då denna miljö är helt bilfientlig sedan ca. 10 år. ;)
-01 E39 525ia med Bavaria paket, trivselfaktor 100+
SÅLD :'(

Reklampartners