Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Internet trådlös på din dator via mobilen  (läst 2755 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
Internet trådlös på din dator via mobilen
« skrivet: juli 29, 2012, 11:39:06 »
Internet trådlös på din dator med mobilen
Som alla vet, man kan köpa en trådlöst internet anslutning på flera affärer då man kan surfa var som helst men det kosta en del.

Igår fick jag lära mig möjlighet att titta på Internet var som helst på min dator med hjälp av min mobil.
Åker du bil, båt eller tåg, det ska fungera hur bra som helst.
Jag koppla mobilen med hjälp av USB eller trådlös, jag går in i mobilen inställningar --> Internetdelning, klicka på internetdelning så att den är öppet.
Skriv lösenord  …….. ifall att den fråga.
Gå in i dator längst ner på höger, öppna Internet anslutning, leta efter din mobil, klick på den och klick på anslut, det kan ta en liten stund.
Med mobilen surfar jag i 54Mbit/s.

Obs! det kan kosta extra om ni inte har fri Internet, kolla med era mobila leverantörer.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #1 skrivet: mars 12, 2015, 12:24:40 »
Finns också en annan enkel sätt.
Du behöver inte koppla kabeln mellan mobil och datorn.
På din mobiltelefon, Stäng av Wi-fi och klick på den lilla ruta med: wi-fi hotspot, därefter gå in på dator nätverk leta efter din mobil och klick på anslut så är det klart. ;)
Du kan har din mobil i ficka och surfa. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Lasse-SL500

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 551
« Svar #2 skrivet: mars 12, 2015, 23:18:16 »
Bra tips Alain, WiFi Hotspot är en favorit! :)

Reklampartners