Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: 1969 BMW 2000  (läst 2333 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad The Snowman

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 112
  • Kön: Man
1969 BMW 2000
« skrivet: juli 19, 2012, 09:01:45 »
Det är med mycket vemod jag lägger ut denna annonsen men jag har kommit fram till att det bästa för denna bilen är att den får fortsätta i någon annans ägo.
Bilen i fråga är en BMW 2000 från 1969 i mekaniskt mkt bra skick. Jag har dokumentation på bilen från mitten av 80-talet då den blev entusiastbil och framåt till dagens datum. Väldigt mycket tid och pengar är nedlagda i denna kärra och det är bara de där små bitarna kvar för att det ska bli riktigt riktigt bra.
De senaste åren har min livssituation ändrats väldigt mycket och jag inser att det inte finns tid eller ork för att ta de där sista stegen till riktigt bra.
Bilen är oerhört fin i lacken och det går att få riktig lyster i den.

Bild tagen av Mjolle våren 2010 efter en riktig poleringsrunda.

Idag står bilen på nyrenoverade originalhjul.

Den är obesiktad sedan förra hösten på grund av att jag saknar torkarmotor till bilen. Tanken var att jag skulle rodda fram en sån under våren och besikta i början av säsongen men nu inser jag att det är mitten av juli och den har inte varit ute ur garaget ännu. Så den är lika obesiktad nu som den var i höstas.
I påskas när vi rullade bilen lite i garaget sa det knak i fönsterhissmekanismen på förarsidan och rutan släppte. Felet är ett stag som gått av och är inga problem att svetsa ihop men det var droppen som fick den berömda bägaren att rinna över.

Mycket information finns i min projekttråd.

http://www.zatzy.com/projekt/353605-daniel-bmw-2000-69-boz-z.html

Pris? Ja, det är en svår fråga. Jag ser hellre att bilen kommer till rätt person än att jag vinner pengar på den.
Bud är lämpligt.

//d
Glider: BMW 2000, 1969

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
1969 BMW 2000
« Svar #1 skrivet: juli 19, 2012, 10:50:42 »
Oj! Ska du sälja din pärla?
Sund att jag inte kan har två bilar annars utan tveksam hade jag tagit över den.
Har du en annan BMW på G?
Hoppas att det är någon seriöst BMW entusiast som köper den.
Mvh. alain.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad The Snowman

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 112
1969 BMW 2000
« Svar #2 skrivet: juli 19, 2012, 15:06:48 »
Oj! Ska du sälja din pärla?
Sund att jag inte kan har två bilar annars utan tveksam hade jag tagit över den.
Har du en annan BMW på G?
Hoppas att det är någon seriöst BMW entusiast som köper den.
Mvh. alain.

Ja tvvärr har jag kommit fram till att det är det vettigaste att göra. Ingen blir glad av att den står oanvänd i ett garage direkt. Vi ska ha barn i slutet av sommaren och eftersom vi bor ett par hundra meter från en småbåtshamn tycker vi att en hyfsat modern familjebåt är vettigare att ha än en BMW utan bälten i baksätet. Så nej, det blir ingen ny BMW efter denna, i alla fall inte just nu.
Hoppas med att jag lyckas hitta rätt köpare till denna bil. Det måste vara ngn som uppskattar gamla bilar och inte bara vill ha ngt att sladda vid kiosken med.
Glider: BMW 2000, 1969

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
1969 BMW 2000
« Svar #3 skrivet: juli 19, 2012, 15:29:55 »
Grattis till barnet!  8)
Jag förstår din anländning till ditt beslut.
Det finns bra familj BMW med säkerhetsbältet på baksättet men du säkert hitta någonting som passar dig bra och familjen, det är ju det viktigast.
Hoppas att du nångång halka på BMW igen.
Du är alltid välkommen på bimmer. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners