Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW och Toyota bygger en sportbil tillsammans.  (läst 1369 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
  • Kön: Man
    • www.sttemtec.com
BMW och Toyota bygger en sportbil tillsammans.
« skrivet: juli 01, 2012, 17:58:32 »
Ännu ett samarbete mellan Toyota och BMW, jag tror vi kommer att få se mer av liknande projekt i framtiden. Inte bara mellan dessa företag utan inom hela bilbranschen. Det finns mycket att vinna på att samarbeta och använda varandras kompetens, personligen tror jag BMW har mycket att lära av Toyota, och troligt har Toyota en del att lära av BMW också. Enda nackdelen jag kan se är att BMW kanske förlorar lite av sin "prestige" på det hela. Det är inte riktigt samma kundkrets för Toyota som för BMW.

http://www.teknikensvarld.se/2012/06/29/32650/bmw-och-toyota-ska-utveckla-sportbil-tillsammans/
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
BMW och Toyota bygger en sportbil tillsammans.
« Svar #1 skrivet: juli 01, 2012, 20:18:44 »
Det kanske går och vi får se vad det kommer fram till.
Toyota ska få ta del av BMW:s 1,6- och 2,0-liters dieselmotorer från och med 2014.
Problem är att diesel bilar kommer att avvecklas på grund av att diesel utsläpp exponering kan kopplas till lungcancer och cancer i urinblåsan.
Experterna har omklassificerat dieselavgaser från att eventuellt vara cancerframkallande till att vara cancerframkallande.
Enligt rapport, Frankrike kommer att göra vad som helst för att stoppa dieselbilar i Frankrike.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners