Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Varför har de inte alkoholmätare på krogen?  (läst 1116 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
Varför har de inte alkoholmätare på krogen?
« skrivet: mars 12, 2012, 02:30:49 »
Jag är riktigt trött på att inte komma in på krogen för att dörrvakter har nån j-a gissningslek på vilka som är onyktra så man undrar ju varför ingen har börjat med alkoholmätare? Är det nån lag som säger att de inte får ha det? Nu har det ju hänt att man blir nekad nykter och det är så tragiskt. Det sabbar ju kvällen liksom och slutar oftast med att man får vända hem igen.

Detta är bara en tanke.
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 538
  • Kön: Man
    • www.e28klassiker.se
« Svar #1 skrivet: mars 12, 2012, 09:21:33 »

Dessa lagar är nu instiftad i Chile, samma lagar borde vi ha i Sverige !?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5008868

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #2 skrivet: mars 12, 2012, 09:58:33 »
Jag har inte varit på en krog bara för att dricka öl eller sprit på minste 40 år och saknar inte det. 8)
l
Straffet för den som visar mer än 0,3 promille är första gången att man blir av med körkortet i två år, andra gången försvinner körkortet för alltid.

Hårda bud är detta, lite för mycket men kanske ett bra sätt att bli av med dödande i trafiken.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
« Svar #3 skrivet: mars 12, 2012, 13:43:26 »
Tråkigt att man ska behöva bli nekad, speciellt när man är nykter. Att de nekar uppenbart onyktra människor säger jag ingenting om, men nu var det inte så i ditt fall som sagt.

Sedan är det tyvärr så att det finns rötägg i alla branscher. Det finns faktiskt trevliga ordningsvakter .  :)

X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Reklampartners