Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
juli 12, 2025, 02:19:10
Startsida
Forum
Hjälp
Kalender
Media
Logga in
Registrera
Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!
»
Övriga diskussionsforum
»
Allmänna diskussioner
»
Blogg och Medlemspresentationer
»
CarpeDiems blogg
Nyheter
Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.
« föregående
nästa »
Skriv ut
Sidor:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
16
Gå ned
Författare
Ämne: CarpeDiems blogg (läst 72009 gånger)
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 1168
Tyskbils-tok :P
CarpeDiems blogg
«
Svar #90 skrivet:
maj 18, 2012, 00:23:14 »
Det kanske låter som om det vore jobbigt att åka till Kairo men vid tidigare resor dit så spenderade man semestern där med familjen en hel sommar och var inte direkt någon rolig upplevelse. Vi bodde i en sjaskig hyreslägenhet, jobbig hyresvärd som ville ha pengar hela tiden, vattnet smakade konstigt så köpte flaskvatten istället och x antal ggr var det strömavbrott men värst av allt så var jag sjuk väldigt ofta så det var ju inte så kul. Har iallafall gjort som andra turister och besökt pyramiderna, varit inne i en av de och sett graven av Tutankhamon, sett Sfinxen, ridit hästar, åkt till Alexandria, shoppat som en tok osv. Jag ska också passa på att utnyttja mitt körkort där, hyra en bil och köra runt till platser som är värt att besöka
Kan ta med min kamera och fota därifrån, eventuellt ska jag låna min mors videokamera och filma mycket därifrån
Mvh/CarpeDiem
Loggat
BMW - När du älskar att köra
Biltransport? Skicka PM
Gemini__
Moderator
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 3257
Kön:
CarpeDiems blogg
«
Svar #91 skrivet:
maj 18, 2012, 00:34:36 »
Skulle också vilja besöka pyramiderna, riktigt intressant. Hoppas ni får en trevligare upplevelse denna resa. När du ändå är där kanske du kan ta en bimmerpower-banderoll och fästa på Cheops-pyramidens topp.
Mvh:
Thomas
Loggat
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION
Alain
Admin
Administrator
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 10081
Kön:
CarpeDiems blogg
«
Svar #92 skrivet:
maj 18, 2012, 06:24:30 »
Får väl också önska dig en trevlig semester.
För att utnyttja ditt körkort där undrar jag om du inte behöver ett internationellt körkort.
Den krävs i vissa länder, den är gilltig 1 år, kolla upp det, det kosta inte så mycket, inge test, bara ett papper som visar att du kan internationella regler.
Loggat
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan.
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!!
TopRetz
Trusted Member
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 943
Kön:
BMW M3 "TopRetz"
CarpeDiems blogg
«
Svar #93 skrivet:
maj 18, 2012, 23:03:06 »
Vad spännande och intressant åka till Cairo och besöka pyramiderna
Jag önskar dig oxå en jätterevlig semester ..glöm nu inte och ta en massa bilder
Loggat
BMW M3 E92
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #94 skrivet:
maj 19, 2012, 01:06:23 »
Ikväll var man på en bilutställning utanför Mekonomen i Vårby, söder om Stockholm. Var ju en trevlig tillställning, inte planerat att åka dit överhuvudtaget men är ju alltid trevligt med bilutställningen
Egentligen skulle det börja nästa vecka men eftersom det krockar med BMW-träffen i E-tuna så byttes det datum
Imorgon är det lagligt streetrace i Västerås så ska dit och kolla på som publik, rejset håller på mellan kl. 19-23. Efter det så blir det att hänga med polarna på Hälla, Stenby eller på Station men vi får se. Nu finns det tillräckligt med soppa i bruksbilen så blir att köra lugnt till/från.
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #95 skrivet:
maj 23, 2012, 20:06:55 »
Det är kanonväder ute, sommar och sol vilket jag föredrar framför vinter och höst. Idag var jag i skolan och fick veta mitt resultat från provet på kapitel 6, tyvärr fattades det några poäng och det är alltså inte godkänt. Det var ett par stycken som jag hade slarvat med men min matte lärare sa att det enda som behövs för att få godkänt är att öva mer i matte boken på de saker som slarvades på provet och redovisa skriftligt/muntligt och det blir godkänt
Egentligen är det min sista dag på fredag men det blir inte så, förlängningskursen börjar på tisdag. Matte läraren sa att jag behöver inte komma till skolan på fredag så kan sitta hemma i lugn och ro med uppgifterna från matte boken, sedan lämna in det och få det godkänt
Som det ser ut nu så kämpar jag så mkt man kan och målet är att få ett godkänt resultat i Matte A, sen är det klart och det blir ingen mer pluggande på ett bra tag
Det går bara framåt just nu och det är jag glad över
Målet är att hitta ett jobb efter sommaren.
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #96 skrivet:
maj 29, 2012, 12:35:19 »
Så har dagens första förlängningskurs börjat som jag ansökte om för ett par månader sen hehe
Vi var inte många elever i klassrummet men det är ingenting nytt egentligen, enda skillnaden nu är att man kan i lugn och ro fixa klart rest tentor om man har det sen tidigare. Som jag nämnde förut så skrev man prov för en vecka sen i kapitel 6 om funktioner och det blev ju inte godkänt. Men, idag behövde jag inte skriva omprov utan det räckte med att jag visade upp för matte läraren mina uppgifter som man hade övat under helgen. Efter det så skrev jag extra uppgifter om koordinatsystem, prefix osv. Efter en stund godkände läraren mina uppgifter så nu har jag fått godkänt i kapitel 6
1 klar, 2 kvar
Det som ska övas på nu är ekvation och geometri, håll tummarna för mig
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #97 skrivet:
juni 07, 2012, 22:38:39 »
Dags att uppdatera bloggen
Det har hänt ganska mkt de senaste dagarna. I tisdags skrev jag ekvationsprovet, får reda på resultatet imorgon men det kändes bra, är ganska säker på att resultatet men det återstår att se. Igår var det ju nationaldagen men jag tog det lugnt i lägenheten som vanligt. Min mor fyllde år också så jag pratade med henne i telefon
Om en månad åker jag på semester, ser fram emot att få se nya huset i Kairo. Annan tråkig nyhet har jag också. Lyckades tappa bort mitt bankomatkort så ringde direkt till Nordeas spärr service och spärrade kortet. Jag brukar vara noggrann med mina saker men känns ju trist att behöva beställa en ny och dessutom måste man lära sig nya koden, får se om jag kan komma ihåg min nya kod. Nya kortet får jag hem om cirka en vecka.
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
Gemini__
Moderator
BMW Senior Medlem
Kön:
CarpeDiems blogg
«
Svar #98 skrivet:
juni 08, 2012, 00:26:24 »
Hoppas du klarar provet nu, håller tummarna!
Mvh:
Thomas
Loggat
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #99 skrivet:
juni 08, 2012, 16:45:30 »
Fick beskedet idag av matteläraren att ekvationsprovet är godkänd
2 klara, 1 kvar
Jag är mycket glad, allt slit är klart värt besväret men f** vad jobbigt det är med ekvation
Nu är det bara att koncentrera sig på 3:e och sista och det är geometri.
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
Dieselkungen
Projektmedlem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 931
Kön:
https://www.facebook.com/Vtech-Tuning-G%C3%B6tebor
CarpeDiems blogg
«
Svar #100 skrivet:
juni 08, 2012, 21:43:43 »
huuua gla att slippa sitta i skolbänken
Loggat
Bmw 430D Dieselmonstret 2.0
Vtech Tuning Göteborg
0732-681144
Gemini__
Moderator
BMW Senior Medlem
Kön:
CarpeDiems blogg
«
Svar #101 skrivet:
juni 08, 2012, 22:21:08 »
Bra jobbat!
Loggat
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
Alain
Admin
Administrator
BMW Senior Medlem
Kön:
CarpeDiems blogg
«
Svar #102 skrivet:
juni 09, 2012, 15:56:44 »
Fortsätt så , det går framåt.
Loggat
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan.
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #103 skrivet:
juni 15, 2012, 01:39:41 »
På måndag efter skolan ska jag till polisstationen och fixa ett nytt pass, min gamla har tyvärr gått ut efter 10 år
Surfade på polisens hemsida och upptäckte att det är nya regler som gäller. Först blir man fotograferad, sedan så får man lägga handen på nån slags platta som läser av fingeravtrycken, annan ny grej är att man ska också läsa av ögonlinsen. Både ögonlins och fingeravtryck scannas sedan in i nya passet, blev lite förvånad men regler är regler tydligen. Dock så har giltighetstiden halverats, från 10 år till 5 år
Nåväl, det är nya tider
Annan rolig grej som har hänt är att jag pratade med min kontaktperson i tisdags, den gamla jag hade för länge sen. Han vet hur min situation är just nu, det nya är att han samarbetar med Arbetsförmedlingen sen 2 år tillbaka vilket jag inte visste. Jag har förklarat att man vill jobba och inte gå hemma hela tiden, man mår bara dåligt. Nångång mellan augusti och september så ska han och jag gå till Arbetsförmedlingen, prata med en handläggare där som vi tydligen ska ha möte med. Vi får se hur upplägget ser ut men jag är riktigt taggad kan man säga
Självklart vill jag jobba med det som man är utbildad till, nämligen personbilsmekaniker
Jag har inte gått på fordonskursen i Västerås i nästan 2 år och låtit hemkommunen betala 100.000:- för min utbildningsplats för att jobba med annat än vad jag är utbildad till. Så funkar det inte för mig.
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
Alain
Admin
Administrator
BMW Senior Medlem
Kön:
CarpeDiems blogg
«
Svar #104 skrivet:
juni 15, 2012, 09:52:28 »
Så är det med passet idag, EU bestämmelsen, de vill stoppa vissa folk redan vid tullen.
Tänk att om du är nu registrerat som arbetssökande på arbetsförmedlingen och får ersättning, du får inte åka semester någonstans, det kallas för bedrägeriet därmed arbetsförmedlingen kan kräva tillbaka hela din ersättning plus att du bli avstängt därifrån.
Loggat
Skriv ut
Sidor:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...