Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Ladda batteri från NOLL  (läst 2729 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ghostrider

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 490
Ladda batteri från NOLL
« skrivet: november 01, 2009, 18:23:49 »
Om man har tömt batteriet helt men får starthjälp via startkabel...hur länge behöver man köra innan batteriet är så pass laddat att man kan stänga motorn och starta igen med sitt eget batteri?

Utloggad micke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 495
  • Kön: Man
  • e38 728iA 1998

Utloggad Ghostrider

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 490
SV: Ladda batteri från NOLL
« Svar #2 skrivet: november 01, 2009, 18:52:03 »
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=151380&action=new

Vi tackar och bugar. Jag glömde bort att Malabar hade problem med sitt batteri... 8)

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
SV: Ladda batteri från NOLL
« Svar #3 skrivet: november 01, 2009, 18:55:43 »
Om batteri inte är för gammal och tar det bra med laddning, 1,5 mil utan ljus eller radio på. men nu är det inte sommar och du behöver bra med kraft vid start skulle jag köra 2-3 mil eller mer om du har möjligheter  för att har en bra laddning.
När du har gjort det, och parkerad bilen, starta en gång och hör hur det låter när du starta, om det är lätt eller inte, om inte efter 3 mil rekommenderar jag att bytta batteri med tänkande att det är kallt när du ska starta.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners