Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: E46 2002 325XI Touring - Vindrutetorkare bak går inte att stänga av  (läst 3848 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jeverstin

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
Hej,

jag har ett helt sjukt problem. När spaken för vindrutetorkare (fram och bak) står i normalläge dvs varken framåt eller bakåt så beter sig vindrutetorkaren bak som om jag drog spaken framåt dvs spola och torka samtidigt. Enda sättet att få den att stoppa är att sätta spaken i "på" läge så att den intervalltorkar. Jag fick tipset att byta spolpump bak för den säger tydligen till chippet att sluta torka när det har spolat av rutan (den var sönder). Nu funkar det att spola men spolarvätskan tar slut på en gång eftersom pumpen går konstant och inte stannar...
Jag blir helt galen på detta. Är det någon som har haft samma problem, eller som kan komma med ett tips på hur jag kan komma tillrätta med detta utan att behöva lämna in bilen till verkstad.

Grymt tacksam för alla tips!

Jocke

Utloggad Kratze

• Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 19
SV: E46 2002 325XI Touring - Vindrutetorkare bak går inte att stänga av
« Svar #1 skrivet: augusti 16, 2011, 00:22:15 »
Haru kikat om det kan vara kabelbrott på g?

Utloggad jeverstin

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
« Svar #2 skrivet: augusti 16, 2011, 10:15:18 »
Igår kväll kopplade jag in spolarvätskemotorn igen och då funkade det som vanligt helt plöstsligt så du har nog rätt i att det är en kabel som börjar bli pajj! Tack!

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
  • Kön: Man
    • malvefors.se
« Svar #3 skrivet: augusti 16, 2011, 18:14:37 »
Har för mig jag sett en del inlägg på andra forum om kabelbrott där kablarna går in i karossen. Visserligen på E36or men det kan ju vara samma fel på E46.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Reklampartners