Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: E28 Klassiker träff 2011  (läst 6068 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 538
  • Kön: Man
    • www.e28klassiker.se
E28 Klassiker träff 2011
« skrivet: februari 06, 2011, 23:28:20 »
Nu är det på G året´s E28 klassiker träff blir lördagen den 28 maj.

Information om programmet och var träffen läggs kommer upp på vår hemsida www.e28klassiker.se senare.

Det går bra att anmäla sig från hemsidan redan nu.
Skulle det inte fungera med anmälan där så kan ni anmäla er på min e-post:  bmw528@telia.com med samma uppgifter som hemsidan har.

Trevligt nu börjar anmälningarna komma, kan ses på hemsidan...klicka på anmälda.

Tanken med det är att få ut budskapet till nytillkomna vänner/entusiaster och allmänheten att BMW´s E28:or lever vidare och intresset hålls vid liv genom er i framtiden.
Det sjuder ju av liv i många garage och som belöning för allt slit man lägger ner på sina klassiker, så är en träff en del av målet där man får visa upp sitt fordon på E28 träffar.

Meka meka färdigt.....tvätta tvätta ordentligt.....putsa putsa blankt....sen komma  till träffen !

Fotografering och filmning.....så ladda och uppdatera era fotoutrustningar !

Håll er uppdaterad.

Välkomna med era E28:or

/// Vi som försöker arrangera denna träff heter; Leif & Josef.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
SV: E28 Klassiker träff
« Svar #1 skrivet: februari 06, 2011, 23:34:59 »
Det säkert kommer att bli mycket folk, hoppas att ni får det trevligt och fin väder. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • www.e28klassiker.se
« Svar #2 skrivet: maj 06, 2011, 01:05:42 »
Hemsidan www.e28klassiker.se är uppdaterad med en presentation hur E28 träffen kommer att se ut den 28 maj.

Välkommen !

Bästa hälsningar /// Leif L

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • www.e28klassiker.se
« Svar #3 skrivet: maj 26, 2011, 09:44:12 »
Just nu för tillfället så ligger www.e28.se nere, har meddelat berörd person och hoppas snart att den kommer upp igen.
Här kan ev frågor tas emot som har med E28 träffen lördagen den 28 maj.
Övriga kontaktuppgifter finns på www.e28klassiker.se

Mvh Leif Lorenzen

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #4 skrivet: maj 26, 2011, 10:40:58 »
Tråkigt när en sida ligger ner, hoppas att ni hitta problemet så att den kan komma upp snart igen.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • www.e28klassiker.se
« Svar #5 skrivet: maj 26, 2011, 11:35:20 »
Tråkigt när en sida ligger ner, hoppas att ni hitta problemet så att den kan komma upp snart igen.

Man får abstinens när man inte kommer in dit m.a.o man är något beroende eftersom man har den modellen av BMW.
Så vi får hoppas att Jesper som är ansvarig för denna webbsida kan åtgärda problemet inom kort.

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • www.e28klassiker.se
« Svar #6 skrivet: maj 29, 2011, 00:11:39 »
Hej BMW vänner!
Då var årets E28 träff över denna gången.

Stort stort tack till de som kunde komma med 15 st E28:or varav 2 st från Norge, 1 st E24, 1 st 850 Csi och en husbil som tillhörde en av de norska E28 bilarna.

Det blev en trevlig mingel i en timmes tid, sedan kortege genom en del av Örebro´s genomfartsleder vidare riktning mot Stockholm ut på motorvägen E18/E20 i ca 1,5 km till Trafikplats Munkatorp/avfartsnr 116 mot Fellingsbro.
På den vägen till Fellingsbro så finns det många fina avsnitt med många kurvor i böljande landskap, ni kanske minns, ni som var med på träffen 2009.
Strax innan LasseMajas fängelse på en raksträcka tvingade jag alla att stanna till en stund för fotografering.

Därefter hoppade alla in sina fordon för vidare färd till det hemliga målet för dagen som var Nostalgibyn i Hosta, ligger nordväst om Fellingsbro.

Vår mästerfotograf Erik tog massor med bilder med sin kamera och min genom takluckan på min Platanengröna.

Bilderna kommer att läggas upp på vår hemsida.

Färden tog totalt ca 1 timme och 10 min inkl fotgrafering efter vägen med olika hastigheter där lägsta hastigheten var nere i 30km och max 80 km/h.

Nar vi kom fram var klockan 13:10 och fick markerad plats som vi parkerade våra bilar med 9 st på ena sidan och 8 st mittemot så att vi kunde få korta steg till varandras bilar med mycket snack.

Några minuter efter parkeringen så påbörjade jag en kort presentation av stället men fick avbryta med ord från min fru som nämnde att Bosse/ägaren av platsen ville spontant göra en presentation vilket jag tyckte lät riktigt perfekt.
Efter presentationen var det dags att lugna magen med intag av finfina landgångar övriga mackor och bakverk även för de som var lactos och gluten intoleranta.
Vädret hur var det...det var mulet mestadels men uppehåll...tack för det.

Dagen avslutades när man kände sig nöjd och de sista bilarna lämnade Nostalgibyn vid 16:30 tiden.

Besök webbsidan  www.nostalgibyn.se För er som inte varit där, ta er tid med familj, käresta eller vad man vill, åk dit och njut av miljön över en kopp kaffe/te eller dryck med någon av dessa goda mackor, och vad som visas övrigt av nostalgibyns byggnader, interiör och prylar från hemmen, butiker mm,mm från 50-60 talet. Det är sevärt!

Som slutord så känner jag mig nöjd att det kom så många trots massor av olika evenemang som man vill på och vädret har också en stor betydelse men den största betydelsen är ni som kunde delta, det är ni som gör träffen.  Välkommen nästa år, som blir 5 års jubileum.

Bästa hälsningar Leif & Josef.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #7 skrivet: maj 29, 2011, 10:00:22 »
Trevligt att det gick bra och att ni hade relativt bra väder uppehåll, väder är ganska viktigt när det finns olika träffar.
Kan tänka mig att på den lilla korta, de menar inte Hosta men Hovsta
Jag ser att E28 sida är upp igen, trevligt att snart kunna ser några finna bilder. ;)
Trevligt att det kom folk från Norge. 8)

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • www.e28klassiker.se
« Svar #8 skrivet: maj 29, 2011, 11:03:40 »
Trevligt att det gick bra och att ni hade relativt bra väder uppehåll, väder är ganska viktigt när det finns olika träffar.
Kan tänka mig att på den lilla korta, de menar inte Hosta men Hovsta
Jag ser att E28 sida är upp igen, trevligt att snart kunna ser några finna bilder. ;)
Trevligt att det kom folk från Norge. 8)

Adressen till Nostalgibyn är Hosta.

Det kommer besked när bilder blir upplagt.

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • www.e28klassiker.se
« Svar #9 skrivet: juni 20, 2011, 09:04:51 »
Ja ...äntligen har det dykt bilder från träffdeltagarna så nu finns det 135 bilder upplagda på
hemsidan  www.e28klassiker.se 
Bildspel vänster 28 maj 2011. Bildspel höger första E28 träffen 31 maj 2008.

Målet för årets E28 träff var till www.nostalgibyn.se som jag varm rekomenderar.
Hit ska ni åka på utflykt enskilt eller i en kolonn med nya eller gamla BMW eller andra bilmärken. Där kan man få sitt lystmäte av nostalgiska prylar från 50-70 talet både interiört och exteriört .

4000 besök i veckan, 35 kg kaffe per vecka går det åt och oändligt många goa fina hemgjorda mackor och bakverk.
Har man intolerans av gluten/glukos så tillgodoses detta vid beställning i förväg ( stora sällskap ) eller enskilt på plats.

Kort betalning medges ej, endast kontant betalning.

Kommer man i stort sällskap på minst 15 personer eller större fordonskortege så RING alltid 4 dagar innan för besked om beställning av mackor och annat, som finns färdigt vid ankomst och eventuell uppställnings plats för sina entusiastfordon.
Handikapp toalett finns med interiör från 50-60-70 talet.

Vill man ha sitt fordon fotograferad vid bensinmackens pumpar, fråga Bosse om möjligheten.

Nostalgibyn i Hosta
Hosta Nordal 130
71041 Fellingsbro

Lattitud:   59,4715316
Longitud:  15,4693106

Telefon för
bokning m.m.:

0581-321 97
070-399 21 97 Bosse.
070-740 70 57 Barbro.
Fax: kommer snart.

Än en gång jag rekomenderar det varmt.
Ni som gör en utflykt till Nostalgibyn...lägg en kommentar här om intrycken från besöket ni gjort.

Mvh /// Leif

Reklampartners