0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bensinvärmare Du menar typ Ebersprächer? Det är en bensindriven kupévärmare.
Hej, Fredrik Nope, det är en sådan grejsemojs med fjärrkontroll. Man sätter igångfanskapet några min innan man ska till bilen, det låter nästan som en fläkt och värmer bensinen, finns även oljevärmare, värmer bilens olja, men motorn vill jag itne röra MvhR
Jag hade också bensinvärmare till en av mina BMW för några år sen. Precis som azmaz säger, jag satte också i gång min med fjärr.
Shalom,Daniel Din bensin värmare, var det original eller var den ditmonterad? MvhR
Jag är dock mycket tveksam till att den värmde upp bensinen, utan det var med all säkerhet en bensindriven kupévärmare.
Det här verkar spännnade! Är det en värmare som värmer bensinen eller är det en bensinvärmare som ger varm luft till kupén?
Det finns bensinvärmare som värmer både kupé och kylvattnet. Dom är i regel timer-styrda. Blir som en motorvärmare fast den går på bensin, samt att den värmer kupén också.Att värma själva bensin vore bara dumt...
Precis min tanke också. Det skulle bara innebära att bilen blir mer svårstartad.