Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Polering av strålkastarna  (läst 9258 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad azmaz

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 104
  • Kön: Man
Polering av strålkastarna
« skrivet: november 09, 2010, 00:06:49 »
Hej!

Vad rekomenderar ni för poleringsmedel för lyktorna (strålkastarna). Har en E46 med repig glas som jag skulle vilja få som ny :P helst för hand men maskin har jag också så kom med förlag bara.

ALLT ÄR TILL HJÄLP

Mvh
R

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
SV: Polering av strålkastarna
« Svar #1 skrivet: november 09, 2010, 00:16:46 »
Testa på en liten plats med tunn våt-sandpapper och se efter hur det ser ut, jag testade på min och det blev bättre. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad franke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1109
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
« Svar #2 skrivet: november 09, 2010, 00:28:41 »
Jag slipade mina E46 glas med fint våtslip sandpapper, sedan sprayade jag två lager klarlack.

Det blev mycket bättre!
Men inte helt perfekt, strålkastarna har något ytskickt som jag delvis slipade bort. Men detta syntes bara på 30 cm avstånd, på någon meter såg dom riktigt bra ut!

För att undvika lackskador och att få färg på bilen tog jag loss glasen, det är lätt gjort med en skruvmejsel. Finns videor för detta på youtube.
Men var försiktig, plast spricker lätt.
Driver webshopen www.carstuff.se

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
« Svar #3 skrivet: november 09, 2010, 19:46:20 »
På min fars E39 tog jag Autosol, de gick från att fått en tvåa i besiktningen på grund av att de var så matta till att gå igenom efterkontrollen utan några som helst problem. Visst man får inte bort alla gropar med en så lätt polering, men med tanke på arbetsinsatsen, ca. 10 minuter per strålkastare så blev resultatet strålande.  ;D
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Niklas

• Gäst
« Svar #4 skrivet: november 09, 2010, 20:09:03 »
På min fars E39 tog jag Autosol, de gick från att fått en tvåa i besiktningen på grund av att de var så matta till att gå igenom efterkontrollen utan några som helst problem. Visst man får inte bort alla gropar med en så lätt polering, men med tanke på arbetsinsatsen, ca. 10 minuter per strålkastare så blev resultatet strålande.  ;D

Autosol fungerar utmärkt och räcker absolut i många fall.

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
« Svar #5 skrivet: november 09, 2010, 22:46:36 »
Autosol fungerar utmärkt och räcker absolut i många fall.

Autosol är en underskattad produkt.  ;D Fungerar även utmärkt på kranar och duschblandare när man har vatten som är så hårt att det blir ordentliga kalkfläckar redan efter en användning.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad F16

• Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 11
« Svar #6 skrivet: augusti 25, 2011, 21:18:56 »
Hej kaskje lite sent svar men här förklaras det ganska bra hur man polerar frontlyktar

http://www.detailersclub.no/index.html/_/guider/shine-av-frontlykter-ved-bruk-av-3m-kit-r41

Mvh F16

Reklampartners