nån som vet eller kan få reda på hur många tum utblåset på turbon är på 335D ?
ska fixa till en downpipe måste ju få bort astma bromsen så fort det går 
Jag kan inte svara på din direkta fråga, men jag kan kanske tillföra en del ändå. inte så modellspecifikt som efterfrågas här, men jag kan sprida lite kunskap. Du kan uppenbarligen en hel del, så ta inte illa upp om jag skriver något som redan är uppenbart för dig.
Ska du bygga den själv eller låta någon bygga den åt dig på din bil så bygg själva downpipen så grovt det bara fysiskt går. Sen konar du in mot anslutningen på turbon, så nära som möjligt och oavsett vad den har för diameter på utloppet. Sänka mottrycket efter turbon ger fina vinster i verkningsgrad, men det ger mer än de flesta tror. Själva utformningen är inte helt oviktig heller.
Jag har skrivit en del om detta på ett annat forum och även gjort några illustrationer på utformningar. Det borde vara lätt att hänga med i för den nyfikne, men det innefattar även en del sugmotorteknik:
http://www.mitsubishiclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=47&t=21624Kontentan är att på en turbomotor gör en liten sänkning av avgasmottrycket efter turbon en ännu större sänkning av det mottryck som motorn verkligen ser (och det är det som är det viktiga), detta vid samma laddtryck alltså. Det handlar om att få ett så högt tryckförhållande som möjligt mellan grenröret och turbons utlopp. Man vinner i pumpförluster och verkningsgrad/effekt ju mer man kan öka detta tryckförhållande.
Ursäkta urspårningen, men det här är verkligen intressant! Underbart projekt och vi är många som ser fram emot alla uppdateringar du gör!