0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur ser det ut vid batteripolerna?
Har du kontrollerat statusen på batteriet? Dessa vagnar kräver lite kräm i batteriet för att fungera felfritt. Men förstår jag dig rätt så fungerar bilen smärtfritt bortsett från det du nämner?Och alla säkringar har du väl gått igenom redan?
Fick inte du nånt felmeddelande?
Lyft upp DCE relät som sitter som nummer 2 i säkringsboxen. Det stora relät styrdonet som är betydligt större än dom andra, finns två stycken, pratar relä nu och inte säkringar. Dom hänger sig i bland. Dessutom så sitter det säkringar till styrdonen och dom sitter i säkringshållaren som sitter ovanför batteriet där bak. Om styrdonet är sönder så lämnas felkod i DIS så det borde bli ganska billigt och smärtfritt och lämna in den till någon verkstad som har DIS för felsökning annars. Strdonen är dock dyra!
Den 9/7 så började allt att fungerar igen efter att jag blivit stoppad av polisen för förtkörning 2000:- kostade det....sedan har det inte varit några problem alls tills idag. Efter att jag kört i ca 10minuter så dog radio, blinkers mm igen. Problemer ändrade sig lite idag, efter ett tag så började cd fungerar men inget annat inte ens radiodisplayen. sedan fungerade blinkersen lite till och från. Låter nästan som glapp någonstans.Någon som har fler ideer?Vart sitter DCE relät som någon nämde tidigare?MvhMagnus
Kolla på den sida, du kanske kan hitta någonting.http://www.meeknet.co.uk/E38/