Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Sänka en E65 med Dynamic drive, luftfjädring?  (läst 4451 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dekagon

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 111
  • Kön: Man
Sänka en E65 med Dynamic drive, luftfjädring?
« skrivet: maj 10, 2010, 18:16:27 »
Jag sitter och funderar på att sänka min E65:a då jag tycker den är lite hög, om man ska vara helt petig.
Men hur går det? Blir det bra? Får jag felkoder? jag vill inte försämra funktionen på allt det jag har. Jag förstår att komforten såklart kommer bli lidande till viss mån, men det är jag van vid då jag brukar sänka alla mina bilar.

Men hur funkar det med Dynamic Drive, samt den automatiska nivåregleringen bak (luftfjädring).
Min tanke är att jag köper sänkfjädrar fram och monterar, samt sen lämnar in på M-bilar och låter dom elektroniskt justera höjden bak. Jag har dessutom möjlighet att via iDrive ställa in mina stötdämpare i Comfort eller Sport-läge, kommer den funktionen att påverkas?

Ni som har sänkt era E65or, hur har ni gjort?
Jag kommer såklart prata med BMW om detta, men vill höra era åsikter också :)

Utloggad Dekagon

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 111
SV: Sänka en E65 med Dynamic drive, luftfjädring?
« Svar #1 skrivet: maj 11, 2010, 12:51:13 »
Inga svar här än :)

Jag har nu pratat med min BMW-verkstad. M-bilar hade aldrig sänkt en E65. Men det finns sportsats att köpa till, så dom är nästan helt säkra på att det går alldeles utmärkt att köpa eftermarknadsfjädrar också och montera. Så hans rekommendation var att jag köper fjädrar och monterar fram, sen kommer jag in med bilen och då justerar vi höjden på bakvagnen (det tar dom 2029kr för att utföra). När dom sänker bak fick jag gärna vara med också och kontrollera höjden och bestämma vad jag tycker ser bäst ut.

Utloggad franke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1109
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
« Svar #2 skrivet: maj 11, 2010, 14:15:07 »
2000 spänn för att justera med datorn är bra pengar  :o
Vad kostar ett dator-interface som klarar detta tro?
Så kan man justera detta och massa annat själv.
Driver webshopen www.carstuff.se

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #3 skrivet: maj 11, 2010, 16:00:30 »
Dom vet var finns pengar att känna på.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners