0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har faktiskt funderat på en E38 länge, men har man en gång haft en kombi är det svårt att då tillbaka till något annat så praktiskt det är. Men E38, lär vara en av de snyggaste BMW modellerna enligt mig
Själv gick jag från Volvokombi till E38 strax efter första barnet. Nu med två barn uppskattar man verkligen de generösa utrymmen E38:an erbjuder så jag är helnöjd. Mvh:Thomas
Bumpar lite, hittade en annons som såg riktigt intressant ut.http://www.blocket.se/ostergotland/BMW_520IA_Touring_Svensksald_27104957.htm?ca=6&w=3Förvisso en 520, men den lär ju vara pigg nog att göra omkörningar med, och ändå vara rätt snål, eller är det bara dumt att köpa en med så liten motor, kanske borde vänta tills jag hittar någon bättre med större motor?
Hehe, så du får plats med allt som kombin svalde i familjeväg i din E38? Bra att ha argument i framtiden
Jag har samma motor i min 320, och jag tycker den räcker till vardags och växlar man ner vid omkörning så kommer man förbi . Och förvånansvärt bränsle-snål.Enda nackdelen är att varvtalet är rätt högt på landsväg/motorväg.Nivåregleringen har jag tyvärr ingen erfarenhet av.
Haha, det lät inget vidare. Skinn är alltid trevligt, så kör på det. Om man bortser från motoralternativ se till att du köper en så pass välvårdad vagn du hittar. Bilar med suspekt servicehistorik osv bör väljas bort direkt. Utbudet är stort, tänk på det.
Ajfasen, höga varv är inget kul.. Och fart och vrid är inget ja direkt suktar, åker man gammal slö benz så lär man väl trilla omkull när man åker något nyare..Hur är varvskillnaderna? Är de väldigt stor skillnad på utväxlingen mellan modellerna??
MiMinns tyvärr inte exakt vad min 523 varvade, men den låg lägre än min 320 definitivt.528 automat lär ligga på ännu lägre varvtal.Skinn är både mysigt och praktiskt
Passade på ta en bild häromdan:En 320 -03 varvar ca 3100 vid 110km/hAlain här på forumet har en 530 så han kanske kan berätta vad hans bil ligger på.