0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tycker absolut du ska rikta in dig på 528i. Inte för att den i effekt under-specade 523´n är dålig på något sätt, men det extra vridet i 528i märks tydligt. Och någon större skillnad i förbrukning är det inte heller, den 0.3l större 528 är högre växlad, och mycket snål för storlek och effekt. Min nuvarande lilla 318ti är inte ens 1dl/mil snålare än 528´n jag hade!Vidare tycker jag du hellre ska lägga till en extra slant för ett fint och välvårdat ex. än att köpa det billigaste kanske sämre. Och gå på magkänsla! Känns det bra, är det bra.
Där ser man, de kan vara rätt snåla ändå alltså! När jag sitter och kikar på de utbudet som finns så är ju faktiskt de flesta med den större motorn, de verkar ju även ha lite mer utrustning.
Har en likadan motor (M52TU) som omnämns här men dock i en större E38. Är mäkta imponerad över den låga förbrukningen. I motorvägsfart går den riktigt snålt. Har mätt upp något lägre bränsleförbrukning än den ovan. Ej momsad hastighet samt planerade körning gällde då iofs.Mvh:Thomas