0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Att motorlampan lyser betyder att det har hänt nåt, men behöver inte vara farligt. I min förra E90 tändes stora motorlampan i vintras när det var som kallast en gång och tappade kraft för att senare gå bra och endast den lilla lysa i displayen next to airbag och co. Körde bilen till BMW och de felsökte och det visade sig att spjällgasen hade fastnat pga kylan som senare hade släppt när motorn blivit varm. Som sagt, det kanske har hänt nåt dock behöver inte vara så farligt och eftersom bilen rullar normalt betyder att felet har åtgärdats av sig själv. Du behöver bara åka in och nollställa varningslampan för att det inte ska dyka upp titt som tätt.
Menar du att felet kan åtgärdas av sig själv ..vad bra. Tack, då vet jag. Men jag ska ändå kolla upp och göra en stor felsökning nästa gång den tänd ..mest för att vara på säkra sidan.
Kollade att lufttrycket i däcken var som det skulle.
Har du fått ordning på dina däck nu, Maria?
Det var ventilen som släppte luft, och den blev åtdragen. Så nu är allting som det ska vara, skönt.
Hade du inte problem med det andra framdäcket också?
Idag har jag kollat på annonser och dreglat, längtar tillbaka till BMW. En E65 hade varit trevligt!