Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Vad gjorde du med din BMW idag?  (läst 137934 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad vazze_t

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 934
  • Kön: Man
  • -=BMW The Ultimate Driving Maschine=-
Vad gjorde du med din BMW idag?
« Svar #255 skrivet: augusti 07, 2014, 14:13:46 »
monterade helt nya 205/40 r17 och en ny dragkrok på min lilla oldtimer E30 316 -90 ;)
-= BMW =- Just Real Power

Utloggad TopRetz

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 943
  • Kön: Kvinna
  • BMW M3 "TopRetz"
« Svar #256 skrivet: augusti 07, 2014, 17:13:28 »
Förberett och gjort klart allt med M3an, packat och lastat in i bagaget ..i morgon bitti dags för avfärd till Danmark.
BMW M3 E92

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #257 skrivet: augusti 07, 2014, 21:25:13 »
Tråkigt när det händer! nu har du en sådan som fungerar som det ska, vad fick du betala för det?
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad BROR

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 251
  • Bakhjulsdrivet - Finns det annat?????
« Svar #258 skrivet: augusti 08, 2014, 08:28:40 »
Troligen gratis, får se nästa vecka när jag lämnar tillbaka Valeon, det ska vara tyst under läppen på en dylik vagn, i alla fall från kringutrustningen, så de så!!
-01 E39 525ia med Bavaria paket, trivselfaktor 100+
SÅLD :'(

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #259 skrivet: augusti 08, 2014, 09:59:31 »
Förberett och gjort klart allt med M3an, packat och lastat in i bagaget ..i morgon bitti dags för avfärd till Danmark.
Som jag skrev på FB, får önska dig lycka till och hoppas att ni får fin väder och att du kommer tillbaka med ett pris.

Troligen gratis, får se nästa vecka när jag lämnar tillbaka Valeon, det ska vara tyst under läppen på en dylik vagn, i alla fall från kringutrustningen, så de så!!

Bra att du inte behöver prussa någonting, en ny generator kosta ju en liten slang
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad BROR

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 251
  • Bakhjulsdrivet - Finns det annat?????
« Svar #260 skrivet: augusti 11, 2014, 08:47:28 »
I fredags byttes det generator, undrar varför Valeo för oväsen och Bosch inte  ??? orkar inte fundera för nu är det tyst i alla fall, Valeon återlämnas under dagen.
-01 E39 525ia med Bavaria paket, trivselfaktor 100+
SÅLD :'(

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #261 skrivet: augusti 11, 2014, 22:13:38 »
Kan vara skillnad mellan olika fabrikat, det viktigast är att det fungerar som det ska. ;)

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
    • www.sttemtec.com
« Svar #262 skrivet: augusti 15, 2014, 19:51:24 »
Jag köpte en till BMW, 2 räcker ju inte  :)

En skadskjuten skabbräv kan man nog kalla bilen. 525i Touring -93. Drygt 40 000mil, drar vatten vitröker och går inte på alla cylindrar, dock körbar och i trafik.
Den var väldigt billig och bara ngn kilometer från garaget, planen är att slakta den på motor och drivlina som ska monteras i annan bil.  ;) ;D
Jag skulle gärna behålla komplett fram- och bakvagn också, men det blir så svårt att frakta bort den sen då...
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Nikk_e46

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 295
  • Taxidriver
« Svar #263 skrivet: augusti 15, 2014, 22:47:44 »
Monterade ny växeldamask och knopp, städade bilen invändigt, drog lite svart tyg över hatthyllan så den matchar bilen bättre invändigt, lag i nya tygmattor,  monterade LED i blinkers fram och bak (blinkar som f-n nu :D )
Mvh Niklas
BMW 318Ti -95 Hellrot

Utloggad Maso

• Senior Medlem
  • Antal inlägg: 63
« Svar #264 skrivet: augusti 18, 2014, 09:08:58 »
Lämna in den på verkstad för att fixa en dörrläcka som uppstått vid förardörren av någon anledning. Samt lite annan underhåll som verkstan fått utav mig. Fick en E39 520i som lånebil. Kul & få prova äldre bmw, sist ja körde en e39 var M5 så det kändes bra underligt men givande.

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
    • www.sttemtec.com
« Svar #265 skrivet: augusti 21, 2014, 19:52:30 »
Kopplade lite el.  ;D

Friskt kopplat hälften brunnet!
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
« Svar #266 skrivet: augusti 21, 2014, 22:02:45 »
Kopplade lite el.  ;D

Friskt kopplat hälften brunnet!

Jag är inte alls avundsjuk på dig, hade nästan förträngt månaderna med kopplande när jag installerade helt nytt elsystem i en cheva från -53.  :-\
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
    • www.sttemtec.com
« Svar #267 skrivet: augusti 29, 2014, 19:55:32 »
Lyfte toppen på 525-motorn för att förhoppningsvis hitta en trasig packning bara. Ganska kladdig motor.  :)

Det syntes tydligt att det var 4e cylindern som dragit in vatten.

Men tur har man tydligen aldrig, packningen såg fin ut. Men det var en spricka från en vattenkanal ända in till ventilsätet, svårt att se men det är på den nedre vänstra ventilen.

Är nog ganska svårsvetsat skulle jag tro, men jag ska tvätta av toppen rejält och se hur illa det är, men troligen är det enklast att bara hitta en "ny" topp.
Jens Larsson

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #268 skrivet: september 03, 2014, 06:54:33 »
En liten del att göra på den motor men när den är klar kan den köra långt igen. ;)

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
    • www.sttemtec.com
« Svar #269 skrivet: september 03, 2014, 23:43:47 »
En liten del att göra på den motor men när den är klar kan den köra långt igen. ;)

Efter tvätt och närmare analys så är den här toppen utdömd nu. Sprickan går kanske att svetsa, men det extra jobb och maskinbearbetning det innebär är det inte värt. Det blir ett "nytt" topplock för 1500kr, packningar och annat småplock för ungefär lika mycket. -Sen blir motorn som ny igen.  :) ::)

Det här är ingen motor som ska turbokonverteras eller trimmas, jag vill bara att den ska fungera ungefär som den gjorde är den var ny.  :)
Jens Larsson

Reklampartners