Warning: ob_start(): class 'Closure' does not have a method '__invoke' in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499

Notice: ob_start(): failed to create buffer in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499
BMW M3 E46 Schmiedmann

Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW M3 E46 Schmiedmann  (läst 110321 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Utloggad Schmiedmann

• Reklampartner
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 115
  • Kön: Man
    • Schmiedmann Sverige
SV: BMW M3 E46 Schmiedmann
« Svar #180 skrivet: maj 10, 2011, 14:43:36 »
Första banträffen för i år avklarad.

Mantorp Park 7 - 8 Maj med BMW Sport Club.

Bilen krånglade hela lördagen tyvärr så jag han knappt komma igång ordentligt innan jag var tvungen att avbryta och så höll det på hela dagen.
Det är precis som tidigare växellådan som inte vill vara med.
På söndagen blev det dock bra med körning.
Hela första passet utan något avbrott.
In på de sista varven så la växellådan i friläge och det gick inte att få i växel så jag höll på att inte komma av banan alls. Detta hände även vid infarten på depån så det var tur att ingen låg bakom.
Har fått hem en ny växellåda så vi ska testa att byta den och se om det hjälper.
Dock så kunde vi inte hitta något fel på växellådan som sitter på så jag börjar misstänka att det har med hydrauliken att göra och inte själva växellådan.

Nedan är lite bilder och filmer från helgen.

[youtube]
BMW M3 E46 by Schmiedmann @ Mantorp Park 8/5 2011
[/youtube]

Inte varje dag man ser en GTS =)

www.schmiedmann.se
Vi har ALLT till BMW!!

Utloggad Schmiedmann

• Reklampartner
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • Schmiedmann Sverige
« Svar #181 skrivet: maj 14, 2011, 16:05:45 »
Ytterligare lite bilder från Mantoro.

Tack till Marcus Lindkvist och Micke Olsson för bilderna =)

www.schmiedmann.se
Vi har ALLT till BMW!!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #182 skrivet: maj 20, 2011, 09:23:30 »
Mycket bra film, det går undan och snygga bilder, hur gick det med hydrauliska problem, gick det att fixa det?
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Schmiedmann

• Reklampartner
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • Schmiedmann Sverige
« Svar #183 skrivet: juni 07, 2011, 21:28:49 »
Tjohej och godkväll!

Har inte uppdaterat tråden på länge p.g.a. att det inte hänt så mycket det senaste.
Fick en massa felkoder under Mantorp träffen så har åtgärdat det och fixat med bilen inför besiktningen och sedan byggt tillbaka en del efter det.
Nu i helgen så var vi på Kinnekulle Ring med BMW Sport Club och bilen fungerade hur bra som helst.
Bytet av växellådan gjorde att alla tidigare felväxlingar upphörde, inga felkoder, grymt bra prestanda... allt lirade helt felfritt helt enkelt.
Tyvärr så slutade dagen med en lättare avåkning men förutom att bakre stötfångaren gick sönder så klarade sig bilen utan skador.

Har inga bilder från själva träffen än men här är lite film och bilder på bilen efter träffen =D
Tyvärr så kom själva avåkningen inte med på film då minnet blev fullt innan...

[youtube]
BMW M3 E46 by Schmiedmann @ Kinnekulle Ring 20110605
[/youtube]

Nu kommer lite roliga uppdateringar som ska vara klart till 2 Juli då vi ska till Knutstorp.

Ha de gott!

/ Viktor
www.schmiedmann.se
Vi har ALLT till BMW!!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #184 skrivet: juni 08, 2011, 10:39:13 »
Trevligt körning! och kul att allting gick bra med prestanda.
Man är inte så glad när någonting går sönder men när man ha roligt och allting fungerar som det ska då är man nöjd eller?
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad CarleeA

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 112
  • M3 E46 Competition package "CSL Light" -05
« Svar #185 skrivet: juni 22, 2011, 21:23:41 »
Har du bytt till Supersprint avgas?
Freude am Fahren

Utloggad Schmiedmann

• Reklampartner
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • Schmiedmann Sverige
« Svar #186 skrivet: juli 18, 2011, 11:52:37 »
Fick några riktigt schyssta bilder av Rani Giliana från BMW's of Swedens träff i Eskilstuna den 10/7.

Var första gången vi köra med bilen en längre sträcka och det är inget jag kommer göra om kan jag säga.
Hädanefter blir det att köra med bilen på släp till träffarna som vanligt =)

Har inte blivit någon banträff på länge p.g.a. brist på tid men nu snart så är det dags igen.

Nästa banträff som det ser ut nu blir på Anderstorp den 20/8 med BMW Sport Club.
www.schmiedmann.se
Vi har ALLT till BMW!!

Utloggad Schmiedmann

• Reklampartner
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • Schmiedmann Sverige
« Svar #187 skrivet: juli 18, 2011, 11:53:44 »
Har du bytt till Supersprint avgas?

Ja det stämmer!
Grenrör, mellanrör, X-pipe och sista burken.
www.schmiedmann.se
Vi har ALLT till BMW!!

Utloggad Schmiedmann

• Reklampartner
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • Schmiedmann Sverige
« Svar #188 skrivet: juli 19, 2011, 20:40:14 »
Har fått på de ställbara krängningshämmarna nu.

Ska bli kul o se hur mycket skillnad det gör.
Tror dock att jag kommer få laborera lite med det innan de fungerar perfekt.

Har även börjat pilla med kolfiberinsuget.
Dock så kommer det inte vara möjligt att köra med original LMM så håller på och kollar möjligheterna att konvertera till map-sensor då det troligtvis är det enklaste och bästa alternativet.

www.schmiedmann.se
Vi har ALLT till BMW!!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #189 skrivet: juli 20, 2011, 09:17:23 »
Tack till snygga bilder.
Kul är det när man har tillgång till olika delar, hoppas att allting fungerar som du önskar.
Var är din slut punkten?

Utloggad Schmiedmann

• Reklampartner
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • Schmiedmann Sverige
« Svar #190 skrivet: juli 20, 2011, 13:48:22 »
Tack till snygga bilder.
Kul är det när man har tillgång till olika delar, hoppas att allting fungerar som du önskar.
Var är din slut punkten?

Slutpunkt? Det finns alltid något mer man kan göra ;-)
www.schmiedmann.se
Vi har ALLT till BMW!!

Utloggad Schmiedmann

• Reklampartner
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • Schmiedmann Sverige
BMW M3 E46 Schmiedmann
« Svar #191 skrivet: april 30, 2012, 16:03:15 »
Det var länge sedan vi uppdaterade tråden men här kommer lite om vad som har hänt det senaste =)

Då var andra banträffen avklarad för denna säsongen =)
Vi fick hem den nya fronten och resten av delarna vi behövde i måndags förra veckan.
Fronten åkte direkt på lack och vi planerade att göra allt jobb på torsdagen efter stängning för att sedan lasta och åka till Mantorp Park på fredag förmiddag.
Det blev en extremt sen kväll på torsdagen men till slut så fick vi ihop allt.
Helt nytt på bilen är fronten och vingen från Flossmann.
Och dessa delar gjorde underverk med bilens väghållning.
Det gick trögare på rakorna eftersom vingen och fronten bromsade upp bilen en del i höga hastigheter men vilken väghållning den fick i kurvorna!
Helt otroligt!
Man kunde även flytta fram bromspunkterna en hel del då man hade bra mycket bättre tryck på hjulen.
Vi körde vår första tävling med bilen på söndagen och lyckades sno åt oss första platsen i Mini Cup Time-attack med 0,7 sekunders marginal.
Film från tävlingen och ring-taxi åkningen kommer inom kort =)

Nya fronten:

Vinge monterad:

Efter första testmonteringen av läppen så insåg vi att vi var tvungna att kapa en hel del för att man skulle kunna svänga över huvud taget med bilen =)

Äntligen på plats!

På plats på Mantorp Park

Film kommer inom kort!
www.schmiedmann.se
Vi har ALLT till BMW!!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
BMW M3 E46 Schmiedmann
« Svar #192 skrivet: april 30, 2012, 16:33:11 »
Jepp! Det var länge sent men som man säger, man vänta aldrig för länge när man vänta på någonting gått.

Trevligt med ny front och kan tänka mig samma som du säger:
"Det gick trögare på rakorna eftersom vingen och fronten bromsade upp bilen en del i höga hastigheter men vilken väghållning den fick i kurvorna!"

Kan ochså tänka mig att det du förlorar på rakorna känner du på i kurvorna där du kanske kan köra snabbare pga mycket bättre väghållning eller?

Jag hinner inte att vara med på Manstorp träffen men vi säkert ses på din Kungsbacka träff.

Utloggad Schmiedmann

• Reklampartner
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • Schmiedmann Sverige
BMW M3 E46 Schmiedmann
« Svar #193 skrivet: maj 03, 2012, 14:53:37 »
Här kommer lite film från time-attacken vi körde i söndags.
Vi vann med mindre än 0,7 sekunders försprång så det känns riktigt bra för att vara första tävlingen någonsin.

BMW M3 by Schmiedmann: Time-attack @ Mantorp Park

www.schmiedmann.se
Vi har ALLT till BMW!!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
BMW M3 E46 Schmiedmann
« Svar #194 skrivet: maj 03, 2012, 15:16:17 »
Hoao! Det rör på sig! Grattis till första priset! 8)
Kanske fler under säsongen? ;)

Reklampartners