Ja, det är märkligt. Känns som bilen inte går fortare (har tyvärr inte koll på hastigheten då det var ägaren som körde men 220 går det nog iaf), men växlar man till 5:an så börjar den dra lite igen, men det känns segare i hög fart än vad det ska vara. Det vibrerar inte nåt, bara slutar dra.
Fullgas på de lägre växlarna är helt normalt, det är i hög landsvägsfart som det börjar krångla.
Kan iofs tänka mig kattarna. Aldrig bytt på 29000 mil. Bränslefilterna är nya liksom stiften, luftfilter, membranet mm. Pumpen ska ju vara mer än väl tilltagen som sagt och den funkade bra i den M5:an den satt i innan den skrotades. Surrar även tyst och fint nere i tanken hörde jag. Ett konstigt problem. Har sällan mött en bil som går kanon på vissa växlar och segt på andra. Iofs kan ju pumpen ha råkat ut för nåt då den legat ett bra tag, men känns långsökt. Hur undersöker man om kattarna täppt igen? Kan man banka på systemet och höra om några lösa delar studsar runt därinne?