0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ok, det blir till att försöka igen och nu ska de ut de rackarna. Tog bort blinkerslyktorna helt vid förra försöket, men det sket sig ändå. Men din bild på undersidan av lyktan var intressant då den visar hur den sitter fast och vad som styr o s v.Jag ska försöka att demontera inälvorna i lyktorna så jag kan torka rent eller skölja rent det från damm och få allt riktigt rent och blankt igen, för det blir ju lite av en hinna av damm efter många år. Men man måste vara oerhört försiktig då det blanka i t ex reflektorer kan vara oerhört tunt och ömtåligt då det bara är ett metallskikt som man förångat på ytan. Så en liten update ang. mina problem med att posta på forumet med Safari. Jag har upptäckt att det går att få in inläggen om man klickar på "Preview" först en eller ett par gånger, sen går inlägget in. Klickar man direkt på "Post" så blir det felmeddelande 9 ggr av 10 och det skiter sig.Dr Tinnitus
Båda glasen inuti glasen går lätt att demontera, till helljuset är det plast och till halvljuset är det glas, jag polerade upp båda två för hand med vanligt polermedel utan vax, grym skillnad! Insidan på projektorlinsen tog jag bara lite rödsprit och putsade upp (man får lirka in fingrarna bakom linsen bara).Det är väldigt lätt när du bara får bort själva huvudglaset .Ang. Safari, vilken version kör du? Jag kör 5.0.3 och jag finner inga bekymmer ang postning.
"pirat-ruta" och "pirat-list" monterat? Vem var det som gjorde det? En som vill känna pengar på pirat försäljning?Tråkigt när man får sprickor på rutan, det blir också en sånt jädra ljud att ofta man hoppa i baklänges och undra vad det är som har hänt.Onödiga kostnader till att fixa det.
Jo det är lite halvsömnigt här minst sagt, hoppas det lossnar med tiden.Lägg gärna upp några bilder på din bil.
Kul med lite pyssel. Ang. din fråga gällande montering av nya generationens torkarblad kan jag nämna att det går alldeles utmärkt. Trots den "felvända" torkararmen på förarsidan. Kan faktiskt rekommendera BIltemas flat blade, bra prestanda och livslängd.
Köp 24" för förarsida resp. passagerarsida.Har även testat Julas variant, men Biltemas är en klass för sig. Just nu använder jag dessa, lägg märke till priset:http://cgi.ebay.co.uk/BMW-SERIES-7-E38-94-01-AERO-FLAT-WIPER-BLADES-NEW-24-24-/350285537200?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item518ea51fb0Tröttnade på de i mitt tycke usla originalbladen från Bosch, därav mitt byte till torkare i detta utförande. Visst går man ifrån original-looken men det spelar ingen roll, det är faktiskt en säkerhetsdetalj.