0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kanske lika bra att du vänta till nästa vår för att bytta glasen så du slipper mycket s--t på dom under vinter.
Hur mycket längre är den förlängda versionen av E38? Fin bil. Har haft en själv. Trivdes utomordentligt, synd att rosten började komma (baklucka och vid någon kitsträng).
Då var man registrerad här också, ska bli skönt att surfa på något annat än tråkiga **.. :-)Kul att se dig här Dr. Tinnitus. Älskar din bil! Byt packningarna när du ändå byter glasen till strålkastarna, men det har du säkert redan tänkt på :-). Bytte glas för ett par veckor sen, ser SÅ mycket fräschare ut!
Hejs...Jodå, jag har köpt både glas (fast de är ju i plast då...) och nya packningar. Men, jag har ta mig rackarn lite problem att få loss och ut lyktorna från biluslingen.Har försökt en gång för ett par år sedan och fick loss lyktan på förarsidan så den kändes just lös, men fick ändå inte ut den från bilen för nåt tog in. Verkade vara ballasten till Xenonljuset som sitter på lyktans undersida som tog i på nåt vis. Men enligt de jag frågat så ska den inte behöva tas loss.Jag lossade de skruvar både på översidan och bakom plåten under glaset, men det gick alltså inte ändå så jag gav upp innan jag hade sönder nåt.Men om du har bytt, och du råkar ha en -99 eller nyare och alltså de nya lyktorna och Xenon, så kanske du kan guida mig en smula hur du gjorde?Vill ju får på de nya glasen så det ser fräscht ut i nosen med nya njurar lyktglas och blinkers.Dr Tinnitus
Tjena!Har tyvärr pre-facelift men här får du lite detaljbilder på mitt jobb. För mig verkade de också sitta fast men det var bara att trycka ut dem med lite våld då de sitter i spår som du lossar med skruvarna på ovansidan.Du måste även lossa skruven till blinkersen lite grann.