0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Helt rätt, stämmer att du nämnde det. När Hans har bytt den, så kommer bilen gå som den ska. Däcken ja, så här kan jag ju inte ha det, får ta tag i det så fort som möjligt.
Åk med bilen till en däckhandlare och be dem kontrollera att de är täta. Detta görs genom att hjulen sänks ned i ett stort bad och så ser man var det bubblar någonstans.Vill du prova själv kan du blanda diskmedel och vatten i en sprayflaska och duscha hjulen, där det läcker ut luft blir det fina såpbubblor.
Jag har varit hos däckhandlare ..dom lyfte av däcket som det har pyst ur och lade det i vattenbad ..och inte en endaste bubbla blev det ..så det var bara att kränga på däcket igen. Det är väldigt mystiskt.
Det behöver inte vara däcket som pyser luft, det kan även fälgar göra, om det är delade fälgar!Då kan det vara så att om packningen är dålig då pyser det luft från fälgen. Exempel på delade fälgar med packning.http://www.public.asu.edu/~jkushin/jtk/imgs/gallery/kush/gLaguna_Borbets.jpgDär de små bultarna sitter, där går det att ta bort helt och mellan fälgen och bultarna sitter packning, är packningen lite dålig då pyser det ut luft därifrån.
Eeehh!! Lade inte däckverkstaden hela hjulet i badet när de kollade tätheten Ett avkrängt däck lär inte kunna hålla speciellt tätt.
Tråkigt med däck som tappar luften!Kanske dum fråga men ... Kan man inte lägga in en gummislang och ser hur det fungerar?
Hornen har växt ut i pannan på mig .. Nu ska det bli ännu mer power Den 20 oktober har jag bokat en tid med Hans på ESS, och bilen ska vara där i två dagar. Han ska uppgradera TopZter till steg 2 .. VT2-500 systemet (Gen.2) ..vilket innebär att bilen kommer att få sanslösa 500 Hk.
mv70, bra tips .. det ska jag ta och testa så fort jag fått hem bilen från ESS Tuning. Nu kommer nog en dum fråga .. när du säger insidan, måste man dela på fälgen och lägga siliconet mellan, eller hur menar du?