Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Trimma M30B35?  (läst 12515 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 320iSE90

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Karma: +0/-0
SV: Trimma M30B35?
« Svar #15 skrivet: februari 02, 2010, 14:00:24 »
Har du bestämt dig för vad det blir för inriktning. Blir det kompressor?  :)

Utloggad kaptenlöjtnant

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 359
  • Karma: +0/-0
  • 735i -89
SV: Trimma M30B35?
« Svar #16 skrivet: februari 02, 2010, 14:30:34 »
Det lutar absolut åt kompressorhållet, som sagt är jag ingen turbokille
och effekten jag önskar är runt 250hk.
Det går att bygga en alpinamotor (254hk) men det alternativet är
nog inte ekonomiskt försvarbart i dagsläget.

För tillfället är det totalt stillestånd i väntan på verkstad för
diverse problem med abs/asc.

Spridare, ska jag byta till någon annan variant eller är detta av
ringa betydelse på en sugmotor?
The right to be heard does not automatically include the right to be taken seriously. (Hubert H. Humphrey 1911 - 1978)

Utloggad Tarantino

  • Senior
  • Senior Medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 73
  • Karma: +0/-0
  • A Royale with cheese
SV: Trimma M30B35?
« Svar #17 skrivet: februari 02, 2010, 20:34:57 »
Hur tänkte du lösa bränslet om du monterar kompressor?
728i -97

Utloggad kaptenlöjtnant

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 359
  • Karma: +0/-0
  • 735i -89
SV: Trimma M30B35?
« Svar #18 skrivet: februari 03, 2010, 06:54:45 »
Tja... har väl inte riktigt funderat på det men elpump är väl
enda alternativet om det var det du menade.
The right to be heard does not automatically include the right to be taken seriously. (Hubert H. Humphrey 1911 - 1978)

Utloggad Tarantino

  • Senior
  • Senior Medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 73
  • Karma: +0/-0
  • A Royale with cheese
SV: Trimma M30B35?
« Svar #19 skrivet: februari 05, 2010, 14:04:45 »
Jag tänkte mer på om du skall lämna in den på mappning hos en trimfirma eller liknande
728i -97

Utloggad M635forever

  • Trusted Member
  • Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 85
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: Trimma M30B35?
« Svar #20 skrivet: februari 05, 2010, 18:36:24 »
Kaptenlöjtnant!

"Motorerna från M1, E9csl och E28 M5 med 24 ventilare, baseras dessa motorer
på S38 blocket? Kanske det ska letas 3.6 eller 3.8 motor"

M88 motorerna i M1, M635, M5 E28 och ytterst få av de E9 csl med M88 baseras på det gamla M30 blocket, då kallat M90 (3453cc).
S38:an är därefter vidareutvecklad från samma block, och M30:in är i princip samma block, men med utvecklade kylkanaler och annan borrning.
MVH
Patrik Jansson,  Swe E24 M6/M635Csi register
Kör: M635CSi -84 // M5 E34 -89 // 535i -92

Utloggad kaptenlöjtnant

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 359
  • Karma: +0/-0
  • 735i -89
SV: Trimma M30B35?
« Svar #21 skrivet: februari 05, 2010, 23:02:48 »
Det hade varit DeLuxe om möjligheten att köra 3,5 24v funnits.

Mappning ja, har inte tänkt så noga på det men det kanske är
viktigt, jag blir ju glad om det funkar?

Hittade kilovis med superchargers på ebay som bara kostar
hälften (om ens det) jämfört med lagabasen och blocket dock
är frakten från U.S. av intresse och för att citera Leify;
-Vad kostar sig?
The right to be heard does not automatically include the right to be taken seriously. (Hubert H. Humphrey 1911 - 1978)

Utloggad franke

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1109
  • Karma: +0/-0
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
SV: Trimma M30B35?
« Svar #22 skrivet: februari 05, 2010, 23:38:00 »
Man kan ju göra som budget-turbo-byggarna: Större LMM och större spridare, höja soppatrycket m.m
Driver webshopen www.carstuff.se

 

Reklampartners