175km/h med en bubbla måste vara en upplevelse!
Jag älskar bilden, "diskret" ombyggnad, hehe Vad var tanken med stagen du bultat genom skärmarna? Stagade det verkligen upp något? Ser riktigt ballt ut iaf, coolare än en vinge.
Jag besiktade mina turbokonverterade bilar utan att plocka bort något, fick aldrig någon anmärkning på just turbon, tror jag kom undan för att dom tänkte nog inte på att någon kunde vara så dum att turbokonvertera en gammal framhjulsdriven Galant.

Men en gång var det nära, hade en som var rejält sänkt (kapade fjädrar) så jag kom inte in i besiktningshallen utan att downpipen tog i och gick av.

Flera gubbar rusade fram och öppnade huven och sa: -det gick av vid turbon! Ooops, nu blir det "spanska flaggan" tänkte jag. Men icke, dom gick igenom bilen som vanligt och allt var OK, dom fick lyfta upp hela avgassystemet (som sjönk ner när det gick av) med spett från sidan när jag körde av lyften. Men jag fick en 2a på att dom inte kunde mäta avgasvärdena...
En av dom roligaste bilar jag haft, spann hysteriskt när man gjorde omkörningar i 100km/h på trean.

Laddtryck till vänster, bränsletryck till höger, bränsletrycket sjönk när jag laddade så mycket. Jag hade två bränslepumpar, men det räckte inte...

Diskret installation av extraspridare :-) Tryckvakt från en Saab 9000 syns på tryckröret också. Jag hade inget garage eller bra verktyg på den tiden då jag var fattig student. Det var lite av en utmaning att hålla på med det här på en allmän parkering, hehe Två spridare från en Opel och en kallstartssprdare från en Golf syns på bilden, den senare var den för vatten/metanol.

Roligt och lärorikt var det, nu har jag en M5a på sommaren så då behöver man inte trimma. Men jag håller på med en Mitsubishi Starion som jag monterar en BMW m50 turbomotor i. Är en sjukdom det där med laddtrycksberoende...
Vi hamnade lite långt från ämnet nu, men roligt att läsa dina historier, skulle gärna se mer av det!