Här finns det diverse manualer till bensinvärmarna:
http://www.vw-bus-t4.de/index.php?sid=4.I min bil (740 -96) sitter det en Thermo Top BW50:
http://www.vw-bus-t4.de/getfile.php?getfile=Serviceanleitung%20TermoTop.pdf&d=sh.Det går att tvångs-starta värmaren genom att lägga 12v på rätt kabel, tittar man på kretschemat i PDF-en ovan så ser man att det är en liten svart kabel i härvan från tiduret. Då min är eftermonterad (men kopplad till bilens original Standluftnung/Aux ventilation timer) kanske det skiljer sig från fabriksmonterade värmare.
Läste lite på kretschemat för värmaren, gick sen ut och mätte. Det fanns 12v matning på alla säkringar och till värmaren, så långt ok. Mätte sedan på kabeln som kommer ifrån tiduret/färddatorn till brännaren, när man slår på värmaren skall det ligga 12v i denna kabeln. Det gjorde det inte!
Hade läst mig till att man kan tvångsstarta värmaren manuellt genom att lägga 12v på denna kabeln, så jag klippte den och kopplade 12v (via en säkring på 1A) till denna (på värmar sidan alltså).