Så har jag äntligen lyckats med byte av detta kulledslager.
Av 3 olika rör-bitar som jag fick tag på på två olika ställen, samt en gängad stång, några kraftiga brickor påbörjade jobbet.
Tyvärr var inte utpressningen av kulledslagret så lätt som det visades på bl.a Youtube och i beskrivningen från Beisan Systems.
Den gängade stången var för klen, så jag letade rätt på en bättre, som jag tog från en fjäderspännare. Denna stången/skruven var av härdat stål och fingängor.
Brickorna jag använde var av 5 mm järn + en 3 mm bricka + några runda brickor.
Första dagen, klarade jag inte alls att flytta på den, men brickorna böjde sig. Nästa försök med en kombination av släggan på skruven, flyttade den sig 2 mm.
Sen bytte jag om och tryckte den tillbaka 1 mm.

Därefter nytt försök, och denna gång kom den långsamt ut.
På trots av de tjocka brickorna, böjde de sig flera gånger och fick riktas. Tror allt material måste vara härdat stål.
Det var en stor lättnad att klara av att demontera den. Det gav mig ny lärdom och praktik på en ny typ komponent jag inte sett på bil innan.
Att trycka in den nya gick smidigt och snabbt.
En bild her som visar mitt enkla bygge

