Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Hur ett insprutningssystem fungerar!  (läst 3158 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kalle

  • Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
  • rawsezx
Hur ett insprutningssystem fungerar!
« skrivet: december 21, 2009, 00:56:10 »
Hej!

Gjorde en tråd tidigare i medlemsprojekt där jag tänkte presentera ett litet annorlunda projekt, eller vad man kan kalla för ett delprojekt i mitt större projekt där jag försöker bygga min drömbil (E30 turbo). Men efter lite överläggande med mig själv så kom jag fram till att det kanske vore bättre om den istället låg i trimforumet då informationen inte bara gäller min specifika byggnation, utan innehåller mer generell information om hur ett insprutningssystem fungerar!

Efter som jag är en glad amatör så skulle jag vilja ha hjälp av er övriga medlemmar med faktakorrigering, ev. ändringar, tryckfelsnissar sär skriv ning ar med mera! Jag har tänkt att dedikera min julledighet till att skriva färdigt det mesta av de punkter som finns listade nedan, och sedan genom er hjälp uppdatera det allt eftersom!

Det kanske finns saker som måste förklaras ytterligare, eller rent ut sagt felaktig fakta som måste korrigeras!
Jag har nu skrivit en del av den generella delen som innefattar en del punkter som måste förklaras innan man kan få en riktig inblick i det lite djupare som kommer senare!


Jag tror att många medlemmar på detta forum kan ha nytta av denna information som skrivs och hjälps vi åt så kan vi bygga upp en riktigt fin dokumentation som innefattar det mesta man behöver veta för att kunna trimma, mappa och modifiera sin kärra!

Jag vet också att det finns många användare som sitter med en väldigt massa bra information och det vore kul om vi kunde hjälpas åt att skriva detta tillsammans!

bimmerforum.se's egna lilla trimbibel! :)

Hur vi skall gå tillväga får vi forma efter vägen, men jag börjar här med att starta denna tråd, uppdaterar dokumentet med den information som vi vill ska stå med och uppdaterar sedan detta dokument löpande tills vi får något att arbeta med!

Om någon är sugen på detta så skriv gärna i tråden här vad ni har för kunskaper att dela med er av!

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10081
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
SV: Hur ett insprutningssystem fungerar!
« Svar #1 skrivet: december 21, 2009, 01:16:49 »
Detta verkar vara ett stort arbetsprojekt som kommer att följas upp, säkert många medlemmar kommer att har nytta av det och kommer att hjälpa till med ambition och kunskap.
Längtar att se när skrivelse blir klart. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Galant turbo

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 1049
  • Karma: +22/-0
  • Kön: Man
    • www.sttemtec.com
SV: Hur ett insprutningssystem fungerar!
« Svar #2 skrivet: januari 09, 2010, 22:11:22 »
Kul initiativ,

Tycker det mesta är välskrivet och ser riktigt ut. Men en sak jag reagerade på direkt är utropstecknen. Man använder aldrig utropstecken på det här sättet i en teknisk rapport eller skrivelse. Det är okej på MSN och forum där det är mera talspråk. Jag skulle ta bort dom helt i denna typ av text.
 
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad MrB

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 769
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: Hur ett insprutningssystem fungerar!
« Svar #3 skrivet: februari 07, 2010, 13:25:33 »
Mycket intresant. Jag är skälv sugen på att lära min mer om hur det här funkar. Tack  :)
Rebell Design !

 

Reklampartners