Nu har jag äntligen fått lite tid över för att göra en update.
Det som har hänt är att Insuget och termostathuset har lackats grått/silver. Spridarna har monterats på insuget. Och både grenrör och insug är bultat på motorn. Efter det så har vi moterat koppling och växellåda. Det som vi håller på med nu är att få plats med motorn i bilen vilket vi lyckats med. Men det som återstår innan vi bultar fast den är att få plats med downpipen. Det är otroligt tight som det är nu. Så torpedväggen måste "masseras" lite:). När vi kommer till hur jag löste motorfästena för att grenröret skulle få plats i motorutrymmet så har det blivit en ganska tattar lösning. Har höjt fästet på grenrörssidan med stora brickor och på andra sidan har jag gjort en lite mer annorlunda lösning. Nu innan alla börjar berätta hur mycket åt helvete det kommer gå så ska jag säga att jag vet att det kan göra det och att detta mest är på prov för att se om det funkar. Tycker själv att det var en ganska kul lösning.
Insug maskerat och lackat


Spridare i fuelrailen

Grenrör bultat med insexbultar då vanliga inte fick plats.

Motorn


Turbon provmonterad

Motorn hissad

Ny packbox bak

Limmning av trågpackning

Sachs



Växellåda på plats


Nu till motorfästet


Plus

=



Motorn i bilen


Turbon provmoterad igen

Ett stort tack till
Camaro67@garaget för all hjälp de sista dagarna. Ni kan ju gå in och kolla på hans nya 200!

Det ryktas lite smått om att jag kanske ska byta garage. Ska iväg och kolla på det i veckan.
mvh. Kalle