Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!

Övriga diskussionsforum => BMW (Bensin) Trimning, Bränslesystem, Fordonselektronik => Ämnet startat av: Hornet85 skrivet december 16, 2009, 01:12:00

Titel: 318iS Turbo Konventering
Skrivet av: Hornet85 skrivet december 16, 2009, 01:12:00
Min bil ska snart in på turbo konventering, samtidigt får den big brake kit och allt vad nu behövs för att bilen också ska vara säker att köra.

Men vad krävs för att bilen ska kunna registreras i sverige med det här?
Om jag ska registrera den i danmark så ska jag av med 130000kr för att kunna registrera den.

Vad kommer svenska bilprovningen säga och vad ska/kan man registrera den som?

Bilen är en E36 318iS från 1992, bilen är inte orginal redan som den står utan kastar ur sig 215WHP nu.
Räknar med runt 400 hästar när allt är klart.
Titel: SV: 318iS Turbo Konventering
Skrivet av: Davve skrivet januari 02, 2010, 11:55:59
I reglernas förlovade hemland Sverige så finns det just det, massvis med regler ang. ombyggda bilar och reg-besiktning av dessa. Jag är ingen expert utan har bara lite allmänn småkoll efter att ha läst i tidningar och på nätet.
Det finns två vägar att gå, ombyggt fordon eller amatörbyggt fordon, för bägge ska ett vissa kriterier uppfyllas och det finns övre gränser för effekt. Det enklaste är nog att ta kontakt med SFRO direkt http://www.sfro.com/ (http://www.sfro.com/) eller kolla på www.rejsa.nu (http://www.rejsa.nu) där det finns mycket stor kunskap i ämnet. Lycka till med det balla projektet!  :)