Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!

Köp och sälj - Diskussioner om import samt försäkring/värdering av BMW => Köp och sälj - Diskussioner om import och försäkring/värdering => BMW säljes => Ämnet startat av: Malabar skrivet december 15, 2009, 00:55:32

Titel: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Malabar skrivet december 15, 2009, 00:55:32
Jag tänkte sälja min E34 540 -95. Bilen är importerad och jag har kontaktat samtliga tidigare ägare. Bilens miltal är 100 %-igt korrekt.

Den är Calypsorödmetallic, har gått 23.000 mil. Manuell 6-växlad låda. Mekaniskt i mycket bra skick. Koppling och svänghjul byttes vid 15.600 mil, jag har ägt bilen sedan 2001 och den hade gått 15.700 mil då jag köpte den.

4-liters V8 på 286 hk. Toppfart 265km/tim. Drar ca 0.95 l/mil vid motorvägsfart 130-140 km/tim.

Servad regelbundet med årliga oljebyten. Nya bromsar 2008. Nya framvagnsstag och framfjädrar 2006. Referens till serviceverkstad kan fås.

Inredningen är gråblå tygklädsel i mycket bra skick. Sparsamt utrustad med elhissar (AC fungerar ej). Tonade rutor fram till B-stolpen. Larm. Färddator, ej navi. Nytt batteri oktober 2009.

Besiktigad i oktober 2009 ua. Ingen synlig rost och slät som en barnrumpa undertill. Lacken är i bra skick för en -95 även om det finns små stenskott och några små dörruppslag.

Går som en skållad råtta och lämnar automatväxlade E39 540 bakom sig.

235-däck (köpta 2007) på 17" BBS splitfälgar (sommar) och dubbade vinterdäck på BMW originalfälgar.

Ingenting behöver fixas med bilen, det är bara att tanka och åka.

Pris: 30.000:-

Svar via PM eller via mail  barbarossa64@yahoo.com

(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2009%2F12%2F15-0319563528T.jpg&hash=8c3cfd46aabc165d493c8eeef788b8ba22a67942) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=15-031956L&y=2009&m=12&t=jpg&rand=3528&srv=img6)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2009%2F12%2F15-0322504576T.jpg&hash=e5cb51c09825f24ecbc964795b6f84fe4faff96b) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=15-032250L&y=2009&m=12&t=jpg&rand=4576&srv=img6)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2009%2F12%2F15-0324256796T.jpg&hash=5dfad4193bcaa9e866fcc22b87cb57776a2b2594) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=15-032425L&y=2009&m=12&t=jpg&rand=6796&srv=img6)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2009%2F12%2F15-0311254443T.jpg&hash=78c7b764cd19ea16c9f674d3419edc6eb9d15c13) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=15-031125L&y=2009&m=12&t=jpg&rand=4443&srv=img5)
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Stephan735i skrivet januari 02, 2010, 01:38:02
Det var pinsamt billigt med 30tkr... jag hade tagit minst 45tkr.

BJ12630 är en av 19st Calypsorot metallic 540i/6 E34 Limo, din är #609 av dom 797st byggda HE51, detta är den enda är den enda i Sverige (gäller även med Touring inräknade vilket det finns 11st Calypsorot av).

A1SL/Silbergrau Flockvelour som klädseln heter är den vanligaste 7st har den av dom är 2st 94:or (en rensad till Danmark) båda standardstolar. 3st 95:or med standardstolar, 1st 95:a med sportstolar och 1st 96:a med standardstolar.

Av dom Calypsoröda gick två till Schweiz (94:or) 2st 95:or exporterades ut ur Europa, dom saknar katalysator.

Calypsorot är en ovanlig färg på 540i/6, även om det byggdes 85st Calypsorot för Nordamerika (Ingen Nordamerika 540i/6 har kommit tillbaka till Europa som jag känner till). alla dom har taklucka, läderklädsel och elstolar med minne = tunga.

Utrustningslistan för BJ12630 lyder;

Byggdag; 1995-01-19

Calypsorot metallic (252)
Flockvelour Silbergrau (A1SL)

240 4-ekrad läderratt (typ E38)
243 Passagerar-airbag (standard från 1/95 i Tyskland)
320 Utan emblem
354 Grön del vindruta
428 Varningstriangel och förbandslåda (lag i Tyskland från 1/91)
438 Nussbaum trä (bruna)
488 El-svankstöd förarstol
494 El-värmesitsar (rätt ovanligt till flockvelour)
498 Nackstöd bak (standard i Tyskland från 1/95)
510 Halvljus inställbart i höjdled inifrån (lag i Tyskland från 1/91)
528 AUC, automatisk återcirkulering av luft
530 Klimaanlage
651 BMW Bavaria C Reverse
801 Tysk version

I och med att den är byggd efter 1/95 har den EWS II startspärr vilket gör den omöjlig att stjäla i motsats till bilar byggda 1994 som har EWS I spärren. Jag vet, det har testats på bilar i min närhet...

Ingen 540i/6 E34 såldes ny i Sverige, lista på vilka som finns/funnits i Sverige finns på www.e34m5.se (http://www.e34m5.se), senast jag kollade fanns det 73st Limo och 47st Touring, det har sjunkit från dom antalen.

Mvh Stephan
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Gemini__ skrivet januari 02, 2010, 10:41:41
Tack för den informationen Stephan. Kul med en så pass ovanlig färg och skönt att den är utrustad med EWS II.

Synd att slumpa bort bilen, fina E34:or är det ont om. Speciellt av dessa 540i/6.

Mvh:
Thomas
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: kilroy skrivet januari 02, 2010, 11:26:39
Fantastiskt bra information, Stephan. Kanske Malabar borde ha satt ett högre pris från början?
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Malabar skrivet januari 02, 2010, 14:17:44
Jag tackar för Stephans information. Det är alltid svårt att prissätta en E34. Vi får se vad svaren på annonsen säger. Jag har fått en del svar, dom allra flesta svaren är seriösa.
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: franke skrivet januari 02, 2010, 15:35:51
Bilen ser ut att vara riktigt fin i karossen.

Stefan735: Antar att man förstör den lite om man sätter i skinn i korrekt färg? Annars tror jag det skrämmer bort en del vanliga (dvs ej samlare) köpare.

Förbättringsförslag:
Bilder med 17" fälgarna
Ta bort toningen

Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Scheckheft skrivet januari 02, 2010, 15:43:38
bilen värderades till 15-20tkr från början  :-X
http://www.bimmerforum.se/index.php?PHPSESSID=944f1e5d49972285b39bd9eecba00c6e&topic=727.0 (http://www.bimmerforum.se/index.php?PHPSESSID=944f1e5d49972285b39bd9eecba00c6e&topic=727.0)
Annonsen utformning har betydelse för vilka som blir intresserade av bilen. I din annons framställs den som en bruksare som går "som en skållad råtta". Lyfter man istället fram det unika, gör en fyllig annons med fakta och bra bilder så får man också mer betalt  ;D
Det verkar som att du redan har intressenter men bilen skulle kunna ha satts ut med ett betydligt högre pris.
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Malabar skrivet januari 02, 2010, 16:06:10
Det kan vara så att jag, med utgångspunkt från Stephans information, skulle utformat texten annorlunda. Nu är annonsen som den är.

Jag köpte bilen väldigt billigt, jag tror jag betalade 64 tusen. Kopplingen och svänghjulet hade bytts 100 mil tidigare. Den tidigare ägaren klarade inte av amorteringarna så banken övertog bilen. Banken hade ägt bilen i ett år och var ganska förhandlingsbenägna.
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: franke skrivet januari 02, 2010, 16:10:15
Det kostar endast 10:- att ändra en blocket annons.
Men det mest effektiva är att förnya annonsen helt, då hamnar den längst upp på blocket igen och då brukar det bli lite mer aktivitet från intressenter igen.
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Scheckheft skrivet januari 02, 2010, 16:20:28
Det kan vara så att jag, med utgångspunkt från Stephans information, skulle utformat texten annorlunda. Nu är annonsen som den är.
Jag skrev redan i värderingstråden att detta var en av 19 i calypsoröd?

Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Stephan735i skrivet januari 02, 2010, 17:02:08
Nu har jag läst värderingstråden och det jag kan skriva är sååå nertonat, typ 10% av vad verkligheten ligger. Scheckheft är den som har bäst koll. Vissa är så långt ute och cyklar att jag blir rädd... Det är autopowernivå på värderingarna...

Bara motor och låda går för 15tkr. Minst. Visst jag har hört ännu värre värderingar/försäljningar en Amerikan lurade av en dam hennes 540i/6-95 för $600.

Kika hur priserna ligger i andra länder, finns en Individual Nachtblau-94 med ultramarin läder i Rumänien för €3200 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=123203990&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=24&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&transmission=MANUAL_GEAR&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1, (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=123203990&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=24&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&transmission=MANUAL_GEAR&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1,) Den är klart intressant, endast 3st 540i/6 i den färgen, ultramarin läder är mycket ovanligt dessutom. Fanns risig Brokatrot-95 hos en Tysk handlare för €2700, den är borta nu.

Jag köpte min Hellrot 540i/6-95 för mindre än jag sålde den för, har för mig det var €3900 eller nått liknande, utan Alpinaratt och 18" M-Parallell dock, jag lurade mig själv att en röd med plysch skulle vara svårsåld. Det var den inte...

Jag köpte min första 540i/6 för 95tkr färdig i Sverige från Tysk BMWhandlare i mars-2002. Då har den M Sportpaket, Cosmosschwarzmetallic, Ljust silvergrått läder och många tillval en av 46st årsmodell 1996, rullat 15310mil, 1års garanti, koppling och svänghjul byttes 3veckor efter köpet. Idag är den värd mer än vad jag betalade, även om det är ointressant, jag behåller den tills jag dör:) bilder och info från e34.de http://forum.e34.de/thread.php?threadid=78153&hilightuser=4950 (http://forum.e34.de/thread.php?threadid=78153&hilightuser=4950)

Priserna stannar eller ökar gällande fina och unika E34:or. Om man håller skicket på dom förstås, fika Kliman brukar räcka att byta kondensorn och sedan fylla på med gas. Jag la 2500kr för att få gång Kliman i #630 http://www.garaget.org/?car=104941 (http://www.garaget.org/?car=104941)

Mindre detaljförändringar tycker jag är okej, montera diffspärr, plocka bort vingen, montera Shadowline och PDC, byta till Vogelaugenhornträ, 3ekrad sportratt, skulle jag kunna göra med #609 även om det är mer troligt att jag skulle låta bli:) Vingen ska dock av.

En viktig sak i det hela är hur bråttom är det med försäljningen, ska det ta en vecka eller 2månader? Jag höll på att svimma när Jessie på e34.de sålde sin Daytonaviolett M-Sportpaket försedda 10600milers ägd sedan 10år för €5000. Även om det fanns ytrost i dörrarna, den annonsen är borta... Han hade uppenbarligen bråttom...

Mvh Stephan

PS; Jag hade tagit bort annonsen och börjat om till april i stället.
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Malabar skrivet januari 02, 2010, 17:35:26
Det är uppenbarligen mycket värdefullt att ha medlemmar som Scheckheft och Stephan här. Inga skugga bör falla på dom som tidigare försökt värdera bilen, utan specialkunskaper har man kanske inte rätt kompetens att göra en korrekt värdering. Jag har själv varit ovetande om bilens eventuella värde. Nu vet jag lite bättre.

Lite övriga fakta om bilen...när jag köpte den så var den ganska sunkig efter att stått utomhus i nio månader utan någon egentlig tillsyn. Jag la lite pengar på den och med hjälp av en medlem på bimmerforum så blev bilen i ett mycket bra skick. Alla vätskor i bilen byttes två gånger och den blev rostskyddsbehandlad. Maskinellt var bilen i kanonskick när jag köpte den och så är den fortfarande.

När jag besiktigade bilen i höstas så bad jag besiktningsmannen att titta efter eventuell rost. Han spenderade säkert 15 extra minuter på detta. Hans betyg blev "Jag har inte hittat någon som helst rost och det är länge sedan jag såg en E34 i så bra skick, både rostmässigt och maskinellt".

Sånt är ju alltid roligt och höra när det handlar om en 15 år gammal bil. Dessutom går den faktiskt som en skållad råtta.

Jag lägger nog upp en ny annons framåt april som Stephan säger.
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Gemini__ skrivet januari 02, 2010, 22:21:17
Nu när vi har expertisen närvarande skulle det vara intressant att ta del av de förändringar som genomfördes under tillverkningsåren för dessa vagnar. Om det inte är för mycket jobb med att sammanställa det förstås.
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Scheckheft skrivet januari 02, 2010, 22:49:38
Jag höll på att svimma när Jessie på e34.de sålde sin Daytonaviolett M-Sportpaket försedda 10600milers ägd sedan 10år för €5000. Även om det fanns ytrost i dörrarna, den annonsen är borta... Han hade uppenbarligen bråttom...
Jag har ledsnat på de flesta e34.de-användare. Varenda säljannons snackas sönder - för dyrt, ful färg, fel fälgar, gått för långt osv. Särskilt utsatta är annonser med sportlimousinen och 540/6.  Nummer 794 sattes inte ens ut där utan hamnade direkt på mobile, trots att ägaren skriver på forumet. Man ska ha klart för sig att modellerna vi pratar om här har en liten kundkrets. För den breda massan är detta en 15 år gammal bil med en ganska häftig motor  :-X
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Scheckheft skrivet januari 02, 2010, 22:52:07
jag citerar Stephans inlägg på AP:
"Skillnaderna under åren var.

Till 1994årsmodell passagerar-airbag som tillval.
Möjlighet att få M-ratt eller 3ekrad sportratt med blå/vitt BMWemblem.

Nackstöd bak och passagerar-airbag blev standard från 1/95.

Värmesitsar vid val av läder klädsel kom 9/94, då togs även el-nackstöd bak bort som tillval och möjligheten att få utökat Bisonläder + möjligheten att få icke utökat buffelläder. (Buffel endast till 530i/540i Limousine).

Möjlighet att välja 3:dje bromsljus kom 1/95, samtidigt togs motorutrymslampan bort.

EWS I startspärr kom 1/94.

EWS II startspärr kom 1/95, mycket bra startspärr, går inte att stjäla i motsats till EWS I.

Uppgraderingar på automatlådan kom 10/94 respektive 5/95. Mycket bättre att köpa en byggd efter dom datumen, uppgradering av bakväxelhuset.

Till 1995årsmodell blev M-trösklar i bilens färg tillsammans med nedlack av fram/bakstötfångarna. Nya rattar utom M-ratten som behölls. 4ekrad med blå/vitt emblem liknande E38. Ny 3ekrad (den snyggaste ratten i E34).

Till 1995årsmodell kom 337 M Sportpaket som tillval, med roligare innehöll än 336 M Technic Sportpaket som fanns innan. Svart innertak, 17" Krysseker Style 5, Vogelaugenhorn grafitträ, M Sportchassi, sportstolar i Millpoint delläder eller läder, Shadowline, M Technicstötfångare.

96års modell är ovanlig, det byggdes 46st 540i/6 och 45st 540iA Limousine av 1996årsmodell. Ett problem gällande 540iA Touring-96 i Sverige är att BMW glömt att berätta för svenska myndigheter när årsmodellen började = även om din 540iAT är byggd 22 dec 1995 klassas den som 95:a. Obs gäller endast 540iA Touring-96. Övriga versioner vet myndigheterna när årsmodellen infördes.

Så här snart 14år efter den sista E34:an byggdes så är det vettigare att köpa ett fint exemplar än vilken årsmodell. Men om exemplaren är exakt likadana är min rekomendation att köpa en med EWS II startspärr och ännu viktigare automatväxlad köp en med uppgraderad låda = efter 10/94, eller om den har renoverad låda.

Källa
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=220894 (http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=220894)
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Stephan735i skrivet januari 02, 2010, 23:21:44
Malabar; Det gör du rätt i, rekommendation innan dess är att få ordning på kliman, felsökning brukar kosta 1000-1500kr och då ingår fyllning om det är det enda som behövs, ny kondensor kostar ca 1000kr på ebay.de. Klimakompressor har jag inte behövt byta på någon av mina 8st.

Rekommenderar även att lägga ut #609 på garaget. Jag håller på att sätta ut mina där igen.

Jag håller med dig Scheckheft, men det finns undantag och det gäller att få fram korrekt information så personer som endast vill gnälla inte har något för det. Jag tycker arbetet som bröderna Engman gjort med e34m5.se visar att det går att vända en nedåtgående spiral.

Alla speciella bilar har en smal marknad, hur många skulle köpa sig en MB 300 SL Måsvinge även om det hade kostat en tjugondel av vad dom kostar?! Det tycker jag är bra, alltför många 540i/6 och M5 E34 har körts sönder av personer som inte bryr sig. Ja det är ju många många bilar som hänt det med tyvärr.

Men det jag märker är att det går att få personer som inte känner till hur speciella 540i/6 är att bli förtjusta:) Fakta talar för sig själv.

Det främsta så jag lätt glömmer är att berätta hur underbar 540i/6 E34 är, blir lyrisk över att köra dom fortfarande snart 8år efter jag köpte min första.

Jag märker ett bra intresse när jag skriver på Amerikanska, Engelska forum, har även hittat ett Sydafrikanskt, dom 72st byggda där är min största "blind spot".

Mvh Stephan
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: franke skrivet januari 02, 2010, 23:24:45
Annons på mobile/autoscout24.de/ebay.de kanske kan vara lönsamt med?
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Gemini__ skrivet januari 02, 2010, 23:30:55
Scheckheft/Stephan735i: Tack för den informationen (ang. uppgraderingar genom åren).
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Ghostrider skrivet januari 02, 2010, 23:38:29
Malabar trodde nog inte att hans annons skulle väcka sånt intresse... ;D

Din information är mycket värdefull, Stephan, och det gäller även Scheckheft.
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Stephan735i skrivet januari 02, 2010, 23:52:55
Det är vettigt att annonsera i andra länder, 794 som Scheckheft nämner sålde jag tillbaka till Tyskland. Samtidigt som jag sålde min Hellrot #736 gick en Individual Daytonaviolett 540i/6-95 också till Norge.

En Avusblau med M Sportpaket hämtades tillbaka till Tyskland från Spanien 2008, det är en internationell modell.

Förstår att Malabar inte trodde på detta intresse, verkar onekligen vara idé att skriva till alla Sveriges 540i/6 ägare och informera dom om vad dom äger.

Stephan
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Gemini__ skrivet januari 03, 2010, 00:01:17
En Avusblau med M Sportpaket hämtades tillbaka till Tyskland från Spanien 2008, det är en internationell modell.
Stephan

Förstår att tyskarna hämtade hem den vagnen, Avusblau är ju så vackert.  :D
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: kaptenlöjtnant skrivet januari 03, 2010, 08:41:43
Vart hamnar prislappen på en sådan fin raritet, måste
ju bli  något dyrare än M5 som det finns fler av... ???
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Stephan735i skrivet januari 03, 2010, 13:55:26
Vart hamnar prislappen på en sådan fin raritet, måste
ju bli  något dyrare än M5 som det finns fler av... ???

Bara för att något är ovanligare än något annat innebär inte det att blir dyrare. Exempelvis är 1994års M5 ovanligare än 1995års men 95:an är klart dyrare. Och 518g Touring är den ovanligaste vänsterstyrda E34:an (298 exemplar).

Viktiga faktorer med 540i/6 är körglädjen, effekten, ägande ekonomin, V8, 6växlar. Den är enklare i vardagen än M5 och billig i delar (utom koppling/svänghjul, parkera så fort det börjar slira annars går svänghjulet). M5 3,8:s EDCdämpare kostar 30-35tkr för alla fyra (ja det finns 540i med EDC med, men dom är få 258st av 3203st tillverkade 6vxl.

Priset på #609 avgörs mycket av skicket, är den helt rostfri innanför tanklucka, på bagageluckan, längst ner på dörrarna och längst ner på framskärmarna (innanför M-trösklarna) ja då är den värd klart mer. Det är vanligt med rost på dom ställena (även på bilar som parkeras på vintern) gäller så klart alla E34:or.

Åtgärda innan det går för långt, den Petrol-Mica Touringen i Blekinge hade tyvärr ägaren inte åtgärdat rosten vilket innebär byte av minst en dörr och troligtvis fler karossdelar.

Med fungerande klima och bortplockad vinge och om det är 8+9x17" Krysseker Style 5 med bra däck är uppåt 65tkr rimligt för #609 om den är fin på dom karosställena jag nämnde.

Mvh Stephan
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Nautilus skrivet januari 07, 2010, 20:12:49
Den 540 -95 som finns i annonsen ser ut att vara i fint bruksskick. Är inte färgen ganska ovanlig (jag har inte läst alla inläggen). Kopplingen lär ju hålla länge om den byttes vid 16000 mil. Om kliman är stendöd så kostar det ju lite att åtgärda.
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Stephan735i skrivet januari 12, 2010, 15:38:14
Klima är oftast väldigt billig att åtgärda, brukar vara kondensorn som gått sönder. En sådan kostar ca 1000kr från Tyska ebay (www.ebay.de (http://www.ebay.de)) + kontroll/fyllning från A/C firma, det brukar kosta 795-2000kr. För ca 2500kr har man en fungerande Klima på E34. Har kompressorn gått sönder kostar det mer, lägg på 3-3500kr för en beggad från ebay.de. Däremot har ingen av mina åtta 540i E34 haft trasig kompressor. Så det ser jag inte som ett vanligt fel, medan kondensorn går sönder OFTA i vårat klimat om man kör på VINTERN.

Stephan
Titel: SV: E34 540 -95 säljes!!
Skrivet av: Turbo Stigge skrivet februari 02, 2010, 20:37:53
är bilen kvar?