Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!
Modellrelaterade diskussionsforum => 3-serien => E46 1998-2006 => Ämnet startat av: Tudor skrivet januari 09, 2024, 13:14:44
-
Spräng kyla, och frun skulle hem från jobb, såklart så var de fel på stolpen till motorvärmaren.
Så hon kallstartade bilen, och den gick dåligt, tillslut så stannade den.
Bogserade hem den i varmgarage, där den fick stå över natten, provade starta, gick igång 1minut sen dog den.
Tog lös stiften, kolsvarta och blöta, satte i nya stift och prövade, gick igång 1 min sen slocknade den, lös med stiften, och dom var blöta.
Inga felkoder på min foxwell nt310, men blinkar orange.
Hade nå extra tändspolar, som jag prövade. Gick igång 1 min, sen dog den.
Kopplat lös lmm ingen skillnad
Förslag vad jag kan fortsätta å felsöka
-
Hej Tydor.
Tråkigt när de händer.
Verkar som att den får dåligt med bensin, har du möjligheten att kolla upp det?
Hittade en länk, den kanske hjälpa dig:
https://www.bildelarexpert.se/tips/bilen-startar-inte-363/ (https://www.bildelarexpert.se/tips/bilen-startar-inte-363/)
Hör gärna av dig.
-
De luktar bränsle, och stiften är blöta.
Har tryckt gasen i botten, när jag försökt starta, ifall den blivit sur.
När jag haft lös stiften och torkat dom torr, så har den gått i gång nån sekund och blöddrat, sen har den slocknat igen.
-
Hej Tudor.
Problem är att du får för mycket bensin.
Kolla om det inte är tändningen som inte står fel på.
-
Hur kollar jag lättast att den ger gnista?
-
Hej Tudor.
Jag trodde att du var klart.
Jag skulle först köpa en ny kamaxel givare, om det inte funka med det jag skulle kolla om kamkedja inte kuggade om.
Det är ofta på grund av det att motor stanna efter start.
Hör av dig.
Mvh.