Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!
Övriga diskussionsforum => Övriga BMW-diskussioner => Medlemsprojekt => Ämnet startat av: 02Mattias skrivet december 17, 2012, 15:34:38
-
Kan väl lägga upp en tråd om bilen här också :)
Motor och drivlina:
M30B34 och Getrag 260. Renoverad topp med nya vippor, dubbla ventilfjädrar, ventilerna slipades in. Cat Cams 284-graders kam monterades. Denna kam ska ha exakt samma specifikation som Dr Schrick:s 284-graders kam. S38B38 grenrör från en BMW (E34) M5 3,8 monterat med nya flänsar = borttagen PulsAir avgasrening. Alla packningar, termostat etc är bytt. Ny hardyskiva. Bytt koppling till en starkare modell från Sachs. Sportluftfilter monterat. Dubbelt tvåtums sportavgassystem från Raka Rör med två rostfria dämpare. Diffbroms :)
Chassi, bromsar & hjul:
Justerbara coilovers (30 steg på hårdheten och 120 mm i höjd) "Super Sport" från http://xyz-sweden.com/ (http://xyz-sweden.com/) Diverse nya stag och bussningar. Nya silentblock som limfylldes (för att bli hårdare).
Fjädertornsstag i aluminium både fram och bak från Weichers Sport.
Brembobromsar. Fälgar från BMW (E34) M5 3,8 med 235/45-17 fram och 255/40-17 bak.
Dessutom har jag en uppsättning BMW Style 5 kryssekerfälgar i 8x16 tum som det ska på R-däck på.
Interiör:
Original mörkblå M-inredning i väldigt bra skick förutom det nästan obligatoriska hålet på förarstolens sidostöd. Extramätare för vattentemp, oljetemp och oljetryck. Skalstolar i glasfiber finns för bankörning.
Kaross:
Vita blinkers bak, i övrigt original kjolpaket. Borttagna sidolister. Motorhuv, baklucka, framskärmar och kåpa/täckplåt över kupéfläkten är bytt till glasfiberdelar. Nylackad i alpinvit (klar den 16:e augusti 2010). DTM-dekor (replika) från M3 E30. "M-stripes" köpta på tiometersrulle från Dekaltrim.nu.
Gissar på sisådär 250 hk och en bit under 1400 kg. Kör ifrån Audi A8 4,2, Mercedes E430, BMW Z4 och en del annat. Låter racing om den och är riktigt kul att köra :)
-
Video från Master Starter på Ring Knutstorp i somras:
Master Starter Ring Knutstorp 2012 (http://www.youtube.com/watch?v=7cx8HQnnmpY#ws)
-
Har ju följt hela resan på rejsa.nu och även fått se den i verkligheten, och det har varit ett sant nöje. Det är en riktigt läcker vagn du knåpat ihop. :)
-
Tackar :)
-
Oj, vilken läcker vagn du har i din ägo. Känner igen den från rejsa.nu. Trevliga modifieringar du utfört.
Välkommen till forumet.
Mvh
Thomas
-
Välkommen på bimmerpower! Mattias.
Trevlig vagn du har! säkert många som skulle vilja ha den. :)
-
Tack, tack :)
-
Den är grym! låter gott gör den med!
/Otto
-
Ursäkta OT Mattias.
E3-Otto, din fina bil är ju något i hästväg, vore den inte värd en projekttråd? Jag har läst det mesta om den på rejsa och sett den några gånger IRL, den är ju helt underbar och väldigt omfattande ombyggd. :) Blir väl lite mastigt att ta allt igen men börja med en kort sammanfattningen vettja! ;)
-
Ursäkta OT Mattias.
E3-Otto, din fina bil är ju något i hästväg, vore den inte värd en projekttråd? Jag har läst det mesta om den på rejsa och sett den några gånger IRL, den är ju helt underbar och väldigt omfattande ombyggd. :) Blir väl lite mastigt att ta allt igen men börja med en kort sammanfattningen vettja! ;)
Haha, tackar! Jo jag kan slänga ihop lite. Går nog fort, det mesta är ju orginal ;D
Ursäkta Herr Warsteiner! :)
/Otto
-
Ska du göra något i vinter med bilen?
/Otto
-
YTja!
Mina komplimanger:)
Jävligt najs bil vuxit up i en sån och e 635csi:)
riktigt najsa bilar.
Kan väl lägga upp en tråd om bilen här också :)
Motor och drivlina:
M30B34 och Getrag 260. Renoverad topp med nya vippor, dubbla ventilfjädrar, ventilerna slipades in. Cat Cams 284-graders kam monterades. Denna kam ska ha exakt samma specifikation som Dr Schrick:s 284-graders kam. S38B38 grenrör från en BMW (E34) M5 3,8 monterat med nya flänsar = borttagen PulsAir avgasrening. Alla packningar, termostat etc är bytt. Ny hardyskiva. Bytt koppling till en starkare modell från Sachs. Sportluftfilter monterat. Dubbelt tvåtums sportavgassystem från Raka Rör med två rostfria dämpare. Diffbroms :)
Chassi, bromsar & hjul:
Justerbara coilovers (30 steg på hårdheten och 120 mm i höjd) "Super Sport" från [url]http://xyz-sweden.com/[/url] ([url]http://xyz-sweden.com/[/url]) Diverse nya stag och bussningar. Nya silentblock som limfylldes (för att bli hårdare).
Fjädertornsstag i aluminium både fram och bak från Weichers Sport.
Brembobromsar. Fälgar från BMW (E34) M5 3,8 med 235/45-17 fram och 255/40-17 bak.
Dessutom har jag en uppsättning BMW Style 5 kryssekerfälgar i 8x16 tum som det ska på R-däck på.
Interiör:
Original mörkblå M-inredning i väldigt bra skick förutom det nästan obligatoriska hålet på förarstolens sidostöd. Extramätare för vattentemp, oljetemp och oljetryck. Skalstolar i glasfiber finns för bankörning.
Kaross:
Vita blinkers bak, i övrigt original kjolpaket. Borttagna sidolister. Motorhuv, baklucka, framskärmar och kåpa/täckplåt över kupéfläkten är bytt till glasfiberdelar. Nylackad i alpinvit (klar den 16:e augusti 2010). DTM-dekor (replika) från M3 E30. "M-stripes" köpta på tiometersrulle från Dekaltrim.nu.
Gissar på sisådär 250 hk och en bit under 1400 kg. Kör ifrån Audi A8 4,2, Mercedes E430, BMW Z4 och en del annat. Låter racing om den och är riktigt kul att köra :)
-
Tackar för de uppskattande kommentarerna och platsen på förstasidan :) Har tyvärr inte varit inne här så mycket på sista tiden pga nytt jobb med långa dagar och en massa annat att pyssla med.
I vinter får den bara stå. Första april ställer jag på den, servar den och börjar köra med den 8) Ska skruva ner höjden en bit och sen mest bara tanka och köra tänkte jag :)
-
Förstår att du längtar till 1:a april. :) Snart är vi där.
Med vänlig hälsning
Thomas
-
Du längtar att ställa på den och vi längtar att se mer om vad du ytterligare ska göra med den. ;)
Hoppas att den bli klart till Mantorp den 26e maj. 8)
-
I vinter får den bara stå. Första april ställer jag på den, servar den och börjar köra med den 8) Ska skruva ner höjden en bit och sen mest bara tanka och köra tänkte jag :)
Vad avundsjuk jag blir! ;) Önskar min bil var färdigbyggd så den bara kunde stå och vila inför påställningen.