Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!
Övriga diskussionsforum => Allmänna diskussioner => Bil och trafik, lagar, juridik => Ämnet startat av: Gemini__ skrivet augusti 05, 2010, 17:12:04
-
Verkar vara en lukrativ marknad att billigt köpa in en krockskadade bilar och sedan snabbt och enkelt skarva ihop dem med andra lämpliga (i deras ögon) objekt. Oftast med katastrofalt resultat som följd. Se här t ex:
"De skrotas i USA, byggs om i Baltikum och säljs i Sverige. Livsfarliga bilar är i omlopp på andrahandsmarknaden. Motormännens riksförbund varnar svenska bilköpare för att det under den begagnade lyxbilshuven kan gömma sig rena skrotdelar."
http://www.nyhetskanalen.se/1.1735211/2010/08/04/begagnade_lyxbilar_var_fortackta_vrak (http://www.nyhetskanalen.se/1.1735211/2010/08/04/begagnade_lyxbilar_var_fortackta_vrak)
Har ni stött på några skräckexempel själva månntro?
-
Man upphör aldrig att förvånas!! Nej, några såna vrak har jag inte sett. Däremot såg jag en Touring för några veckor sedan som enligt säljaren hade gått 10.500 mil. När jag kollade upp dokumentationen hade den gått 21.500 mil. Numera borttagen från blocket.
-
Riktigt otäckt, tyvärr så blir det väl ett och annat försäkringsärende här i gamla svedala
som köps upp och renoveras under tveksamheter och mesta möjliga försäljningsmarginal.
Har svaga minnen om en M3 GT som det skrevs om för något år sedan.
Det finns ju absolut inga som helst garantier att man överlever om en bil krockas
en andra gång, lite lotteri men man får oftast det man betalar för och klyschan
om att "låter det för bra för att vara sant, så är det precis så" lever vidare.
-
Usch ja SGT97x var riktigt nerkörd. Kanske inte skarvad men dåligt plåtjobb efter en krock var ett faktum iaf. Synd på en fin raritet.