Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!
Övriga diskussionsforum => Övriga BMW-diskussioner => Medlemsprojekt => Ämnet startat av: Mixtus skrivet januari 20, 2010, 05:58:51
-
Det här medlemsprojektet handlar om att hitta en BMW, ett annorlunda projekt kan tyckas. Någon kanske tycker att det bara är att gå ner till handlaren runt hörnet, men så enkelt får det inte bli. För min del handlar det om att hitta något som har det där lilla extra och resan dit är nästan lika kul som bilen i sig. Kanske hittar jag inget exemplar som passar plånbok eller smak och i så fall får tråden ett snöpligt slut. Vi får se. Min tanke är hur som helst att bjuda på en eller annan bild eller berättelse under resans gång. Jakten efter en bil är ju halva nöjet, eller hur? Räkna inte med att jag hittar någon bil innan sommaren … det måste ta lite tid ...
Då börjar vi.
Sedan en längre tid tillbaka har jag letat efter något att sätta tänderna i och funderingarna har gått från E31 till E39, men det har inte dykt upp något som har varit tillräckligt intressant. Dessutom har jag retat mig på att BMW i Nordamerika inte fick ta del av BMW Individual, vilket gör att de där udda exemplaren som dyker upp i Europa har lyst med sin frånvaro.
Som vanligt finns det inga regler utan undantag. För inte så länge sedan hittade jag två för mig okända E34-modeller som såldes i begränsad upplaga i Nordamerika – 540i Sport (för USA) och M540i (för Kanada). Mer information om modellerna finns i denna tråd: http://www.bimmerforum.se/index.php?topic=1340.15. (http://www.bimmerforum.se/index.php?topic=1340.15.) Där finns också fler länkar för den intresserade.
I takt med att jag har lärt mig mer om utförandena infann sig det bekanta BMW-suget så därför börjar jag med att kika efter en lämplig M540i. Det finns bara 32 exemplar så utbudet är inte alltför stort.
-
Ja, säg att du kommer lyckas hitta ett ex. :D Underbara vagnar det där.
Håller dessutom med dig om att resan till att hitta sin drömvil är en mycket trevlig fas.
-
Varför inte börja med #1 som dök upp på marknaden helt nyligen?
Kort faktaruta (tack till Stephan som har bidragit med en del fakta):
VIN: GA64755
Tillverkad: 950412
Färg: 283 Daytonaviolett metallic
Klädsel: Amaretta Antrazit
Övrigt: LSD (Limited Slip Differential)
Den nuvarande ägaren har ägt bilen i tio år och den lär vara i mycket bra skick. Jag pratade med honom för några dagar sedan och hela EDC-systemet är bytt för tre år sedan (med bara 500 mil på mätaren sedan dess). Enligt uppgift kostade det närmare $10,000 (Kanada). Den har nya däck och är nyservad med ca. 210,000 km på mätaren. Mycket trevlig och seriös säljare. Problemet är bara att han begär $47,900, vilket med dagens kronkurs blir 328,619 kronor!
Här följer lite bilder.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2052591983T.jpg&hash=347656d60d90c540d0d90620e734b17e90c49ffd) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=19-205259L&t=jpg&rand=1983&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2214162124T.jpg&hash=3bb9d50036ab63c3aa6e68e719e9cd5628e74105) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img4&img=19-221416L&t=jpg&rand=2124&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2214098039T.jpg&hash=b2f7f22b5a2a3a3f08f4d7d77cd5a1145893539d) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img4&img=19-221409L&t=jpg&rand=8039&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2214132981T.jpg&hash=1159e9bef470b60d9c9d973dabd80ebfb9414b92) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img4&img=19-221413L&t=jpg&rand=2981&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2214062531T.jpg&hash=c38e742db1d7400fa5a0bde6e09c66f73b78c8d6) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img4&img=19-221406L&t=jpg&rand=2531&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2212433447T.jpg&hash=fa28f2c896438f7aac7e2a82c53f2ad3f75b554e) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img4&img=19-221243L&t=jpg&rand=3447&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2212468427T.jpg&hash=4fbe6d9396a42a3eb501b179d0c02d4f7179b5e9) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img4&img=19-221246L&t=jpg&rand=8427&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2212348453T.jpg&hash=2c6bc2bf2d503840e80e7c5b2236494dc5140dc1) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img4&img=19-221234L&t=jpg&rand=8453&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2212181205T.jpg&hash=18a62e54bc0f5897f5a352a6539db1cc4bf9aca9) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img4&img=19-221218L&t=jpg&rand=1205&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2052544041T.jpg&hash=31139864dc7fad54ae94a181b561697d47d453d3) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=19-205254L&t=jpg&rand=4041&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2212402540T.jpg&hash=08962a4db26965e2ae1f82d7e9d3512cc2f6b71e) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img4&img=19-221240L&t=jpg&rand=2540&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2212378377T.jpg&hash=e19d9a155a842b11ecce873c842f9fb057a11180) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img4&img=19-221237L&t=jpg&rand=8377&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2212319366T.jpg&hash=899c8e1a28c862960b7d43c491a909c7b01d11ac) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img4&img=19-221231L&t=jpg&rand=9366&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2212275823T.jpg&hash=1762ef470531da05999d2cb62b1a8efc8529a421) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img4&img=19-221227L&t=jpg&rand=5823&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2212249897T.jpg&hash=754b4acb7266a5efcbcebe8d9eae9fc3468c6ac6) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img4&img=19-221224L&t=jpg&rand=9897&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2212214745T.jpg&hash=88a6693ea5784b2fbcfb247f3ff8ddf92a3302dc) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img4&img=19-221221L&t=jpg&rand=4745&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2053158764T.jpg&hash=fb36b6b70db273599fb781d4d7839e275868ea89) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=19-205315L&t=jpg&rand=8764&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2053137432T.jpg&hash=3eae3a89930ee320ca1b503084d3e01a074ef181) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=19-205313L&t=jpg&rand=7432&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2053116242T.jpg&hash=14ffd647091cc68895dd58f0b4ce5198dd55ad00) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=19-205311L&t=jpg&rand=6242&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2053089584T.jpg&hash=94e936e4621c49c70255904c81f9a5f2e6ead7bf) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=19-205308L&t=jpg&rand=9584&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2053066231T.jpg&hash=c7e41b64ccc8233516b0ff572ab2764e612011f6) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=19-205306L&t=jpg&rand=6231&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2053042853T.jpg&hash=1a21f16fee961ffacebf4d2bc309038d6f26616e) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=19-205304L&t=jpg&rand=2853&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2053015459T.jpg&hash=8acdbbeb1e019223f05df2c2378b3a5070f0730b) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=19-205301L&t=jpg&rand=5459&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2052579233T.jpg&hash=6a3904840570d39675d6d77cb5022765cba4ed66) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=19-205257L&t=jpg&rand=9233&y=2010&m=01) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2214191240T.jpg&hash=02335638b3a19b0afb43d9efc762933ff2658d75) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img4&img=19-221419L&t=jpg&rand=1240&y=2010&m=01)
-
Avslutningsvis så fick jag igår reda på att bilen är såld! Vad slutpriset blev har jag ingen aning om. Betyder det att mitt sökande efter en M540i är meningslöst redan från start – hur kommer detta att påverka prisbilden?
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F19-2214224157T.jpg&hash=472b7126ddb9c22adf5c89f9feb232ee4e2f0f99) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img4&img=19-221422L&t=jpg&rand=4157&y=2010&m=01)
Fortsättning följer, det finns fortfarande fisk i havet ...
-
Oj, snabba puckar här. :) Går det att ta reda på slutpriset månntro? Skulle vara intressant att ta del av nämligen.
-
Trevligt med letande projekt Mixus, du får inte ta ner armarna på grund av att den snygg 540 är såld.
Den var måste jag säga mycket väl vårdad men tyvärr så kan det går ibland.
Fortsätt med letande, du får se att det kommer någonting nytt, det får man hoppas i alla fall.
-
I andra ändan har vi #32 som egentligen är den bil som fick mig intresserad för M540i. En fantastiskt vacker färgkombination och unik i sitt utförande. Bilen står för närvarande hos en handlare i Calgary.
Snabbfakta (åter igen tack till Stephan):
VIN: GA65021
Tillverkad: 950714
Färg: 490 Sonderlackierung "British Racing Green" 05-209-6852 B & K
Klädsel: Volleder Nappa Mexicogrün / Modena
Övrigt: LSD (Limited Slip Differential)
Jag har varit i kontakt med handlaren några gånger för att försöka få svar på alla mina frågor. Tyvärr ingen bra respons. Inget intresse att göra det där lilla extra för en kund. Dialogen har ungefår gått såhär:
"Vet du om EDC-dämparna är bytta?"
"Nej"
"Står det på några handlingar, du sade att det fanns några kvitton?"
"Jag vet inte"
"Men ... kan du titta? Vet du var bilen är servad, kan du ta reda på det?"
"Vet inte ... "
Ett ett antal dialoger på denna nivå gör ju inte precis att man skriker av förtjusning. Jag bad dem också ta några bilder och fick tillbaka det här.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-0604432627M.jpg&hash=36528bd3ff4f11580d7f8d62cda36a266055c6c1) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3252830)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-0604445843M.jpg&hash=e08107d7b1285fc9fd933bf389cf013d061bf630) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3252831) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-0559251561M.jpg&hash=c18deb7fb33c0ab1b17e50b5417eab79ce926656) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3252842)
Genom lite kontakter har jag fått tag i en person som bor i Calgary (en svensk) som kunde titta på bilen åt mig, men först ville jag veta om det gick att göra något på priset, som för närvarande ligger på $25,500 (Kanada). Men, eftersom de inte var beredda att diskutera ställde jag in hela övningen. Servicehistoriken är osäker, jag vet inte om EDC-dämparna är bytta och det finns flera andra frågetecken som gör att jag inte har lust att dra igång för stora växlar. Nu skall de tydligen kontakta en auktionsfirma som skall värdera bilen åt dem. Jag ger mig tusan på att den dyker upp på ebay så småningom och jag ger mig också tusan på att någon betalar vad de vill ha.
Här följer lite bilder på hur bilen såg ut i sina glansdagar. Så fantastiskt snygg!
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-0551222268M.jpg&hash=3d1946b7ba635f336b97325b75803b55c74211ef) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3252812)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-0551232002M.jpg&hash=d076c7b01b418ddd5e82ecb1e5430a0aeeb5f695) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3252813)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-0551241703M.jpg&hash=af54696953eba688e892700561623db01146fbf5) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3252814)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-0551256826M.jpg&hash=2676be480bc3fa9226b6ee83601663234aeb296c) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3252815)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-0551263971M.jpg&hash=57fb46349c99a1b1a7f85b6fa4892a9f1206e41a) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3252816)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-0551281879M.jpg&hash=d598a1a70d5d315066aab96cac4e02280ba554b7) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3252817)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-0551295888M.jpg&hash=5a0a29ac3caa2f753c14e288f070e5542e5ecb0f) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3252818)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-0551302779M.jpg&hash=3a67507af3eedbc9960972fdb77e2296959804c9) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3252819)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-0551313824M.jpg&hash=8af29582de29c5eca1187ff968a87f0427781edc) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3252820)
Just det, något hade hänt med bakluckan, oklart vad. Så här ser bakluckan ut idag. Jämför med bilderna ovan.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-0552317269M.jpg&hash=a5c4e2b0bf21c96822be0775324056abdbc8a572) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3252833)
Tyvärr så kommer jag att släppa denna bil för stunden. Den står flera hundra mil bort med en säljare som inte riktigt inger förtroende. Snyft ...
-
Inte bara i Sverige det finns kassa handlare med andra ord. Den konjaksfärgade inredningen är nog det snyggaste jag sett i en E34 dock. Hade den varit kombinerad med svarta paneler så kanske jag varit på väg över atlanten själv nu ;)
-
Vi kan väl ändå fastställa att myntfacket ökar bilens värde enormt och gör modellen mer lättsåld ;D
Synd att #1 såldes ganska omgående. Om jag nu ska bedöma skicket på #1 och jämföra med min, så vinner nog #788. Inte för att skryta men på bilderna finns flera detaljer som är i bättre skick på min. Men det kanske är lite för mycket ot.
Fantastiskt är ändå prisnivån.
Angående #32: unik kombo men säljaren verkar inte sortera under kategorin seriös. Synd.
Hur som helst är det kul att följa din jakt efter en E34.
-
Visst är det myntfacket som gör det, vi är helt överens. :D
Var det något särskilt du hittade på bilderna som gjorde att reagerade på skicket på #1? Alltid bra om man kan lära sig något nämligen.
-
I all hast:
Rostig list
http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img4&img=19-221240L&t=jpg&rand=2540&y=2010&m=01 (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img4&img=19-221240L&t=jpg&rand=2540&y=2010&m=01)
blästrad framkjol + blästrade dimljus, min har ny rattkrans, lite släpp av dörrpanelen vid myntfacket. Petitesser kan tyckas, men jag är petig ;)
-
Tusan hakar! Jag tyckte jag hade gått igenom alla bilder, men missade listen!
-
Förstår att du är sugen, makalöst vackra bilar. Vet inte att jag sett den fälgen på en E34 tidigare men den sitter verkligen som en smäck på den modellen. Jag är även svag för det lilla positionsljuset på sidan av främre stötfångaren.
Hur funkar det med avgasintyg och så för import av en sådan bil? Det kan ju skilja en hel del mellan motorerna för europeiska och amerikanska marknaden.
-
Jag bor i USA så vid en flytt tillbaka till Sverige blir det flyttgods. Räknar inte med några problem i så fall.
-
Aha, ja då blir det ju en helt annan grej. Lycka till med jakten.
-
Jag bor i USA så vid en flytt tillbaka till Sverige blir det flyttgods. Räknar inte med några problem i så fall.
Vad kostar det att skeppa i väg en bil från USA till Sverige nu? Har för mig att det kostade ca 20.000:- förr.
-
Jag vet faktiskt inte vad det kostar. Det får bli en överraskning i så fall ...
-
2004 kostade en transport från amerikanska östkusten till Bremerhafen i Tyskland ca 11000:-. Lägg till inflation och prisökningar så hamnar vi nog på närmare 20000 idag.
-
En detalj bara. Jag har betalt i dollar och betalar eventuella avgifter i dollar. Därför ser jag lite annorlunda på det. Alla utgifter här ser jag i förhållande till min nuvarande köpkraft, vilken är väsentligt bättre än vad jag hade i Sverige (för ordningens skull skall sägas att detta inte är tänkt att vara ett politiskt inlägg). Om det skulle landa på $3,000 så är det helt ok.
-
Inte bara i Sverige det finns kassa handlare med andra ord. Den konjaksfärgade inredningen är nog det snyggaste jag sett i en E34 dock. Hade den varit kombinerad med svarta paneler så kanske jag varit på väg över atlanten själv nu ;)
Kolfiberpaneler är mycket ovanligt och går inte att få från BMW längre. Det är busenkelt att byta paneler mot Vogelaugenhorn Graphit eller Schwarz. Dom senare kan vara svåra att hitta, medan graphit är vanliga.
Det finns en intressant icke M540i/M Sport i Nordamerika en Alpinweiss III med Nappa leder Denim och enda ex i Nordamerika med Vogelaugenhorn graphit:) Men det riktigt speciella med den är taket! Eftersom den har innertak i Nubuk Denim! Aldrig läst om någon E34 med Nubuk Denim. Tyvärr inga bilder.
Mixtus; Kommer bilderna på den Alpinweiss III M540i?
Stephan
-
På begäran från Stephan är det dags att presentera en alpinvit M540. Faktiskt den enda vita som tillverkades i denna serie av 32 vagnar.
Först lite snabbfakta:
VIN: GA64881
Tillverkad: 950518
Färg: 300 Alpinweiss III
Klädsel: Amaretta Antrazit* (observera dock kommentar nedan)
Övrigt: LSD
Tyvärr så vet jag inte var bilen finns och jag vet inte heller vem som äger den. Jag vet inte heller vilket nummer den har. Däremot fick jag tag i några bilder av en annan M540-ägare. Tyvärr verkar det som att något märkligt har hänt under resans gång. Jag fick följande berättat för mig (fritt översatt, fritt berättat):
”Låt mig berätta den sorgliga berättelsen om GA64881: av någon anledning så ”strippades” bilen från den mesta M-utrustningen, inklusive hela M-klädseln. Därefter gjordes ett byte med en röd USA-specad E34 540i M Sport (GA65528). Jag kan knappt föreställa mig varför någon gör något så idiotiskt, men jag har bildbevis. Observera att den alpinvita M540i nu har en US-specad ”VIN sticker”, vilket måste vara en förfalskning eftersom bilen byggdes enligt kanadaspecifikation.”
Det verkar som att uppgifterna stämmer. Däremot blev jag lite konfunderad när jag kikade på den nuvarande inredningen i den vita bilen. Notera att det verkar finnas ASC+T, vilket den inte skall ha enligt specifikationen. Nåja, vi får väl se vad Stephan och Scheckheft har att säga. Mer skarpa ögon behövs.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-1942343767M.jpg&hash=e9d38278d54fb7590ca0b026b0fbb69339e976e8) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3253797)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-1942352405M.jpg&hash=e8a31d4dcd436df0e0ce6402f376238637e15e2c) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3253798)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-1942374283M.jpg&hash=c5cfc9fd0d74743f90e50e2f7f7d3fe282fc0e4d) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3253799)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-1942386034M.jpg&hash=7c59f16f00d6234879616cbf5a8f7844c1b34791) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3253800)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-1942408650T.jpg&hash=3fb7c2a36b3045c6702700f428f10aba89ffe222) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=20-194240L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=8650&srv=img5)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-1942413904T.jpg&hash=ea47b646ae4778c79ceb2d29b1dcf95a9dcc49c5) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=20-194241L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=3904&srv=img5)
-
Kolfiberpaneler är mycket ovanligt och går inte att få från BMW längre. Det är busenkelt att byta paneler mot Vogelaugenhorn Graphit eller Schwarz. Dom senare kan vara svåra att hitta, medan graphit är vanliga.
Jag menade inte panelerna så utan snarare plastdetaljerna i inredningen som i nuläget är gröna. Vad heter det egentligen? Instrumentbräda, konsoller osv.
-
([url]https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F20-1942352405M.jpg&hash=e8a31d4dcd436df0e0ce6402f376238637e15e2c[/url]) ([url]http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3253798[/url])
Är det bara jag som tänker på en epa-traktor när man ser detta :o
-
Vadå, blå långhårig klädsel är väl modernt? ;)
-
Vad säger ni, köpläge? :D
-
Du har verkligen fastnat för 540, Mixtus... :D
Du nämner flyttgods, betyder det att du är på väg hemåt?
-
Nix, inte än på ett tag. Men jag försöker tänka framåt och som jag förstår det måste man äga bilen i minst ett år. Har inte lusläst reglerna, men jag får väl göra det någon gång i närtid.
För övrigt har jag inte helt lagt M5 Dinan på hyllan, men just nu siktar jag på M540. Jag försöker hitta någon i närområdet som jag kan kika på, men alla verkar befinna sig flera hundra mil bort. Mycket irriterande.
-
Nu är det full snurr i kontaktnätet.
Idag ringde jag ägaren till #1 för att gratulera till försäljningen. Vi hade en lång och trevlig pratstund sist så det kändes helt ok att ringa honom igen. Han blev mycket förvånad. "Men ... min bil står ju i garaget, den är inte såld? Kanske bilfirman har sålt den, men det känner inte jag till ..." Därefter sökte vi på nätet och det visade sig att firman tagit bort "sold". Mycket märkligt. Så bilen är kvar.
Ännu en pratstund, men jag lät antyda att priset låg för högt. Tydligen hade bilfirman satt priset med förklaringen att bilen var unik - #1 i en serie på 32. Vi diskuterade inte mer kring det. Däremot har jag efter lite bildtittande omvärderat Daytonaviolett något. Faktum är att färgen inte är så tokig på en välskött och välpolerad bil. Jag skulle dock vilja se färgen "live" på en bil. Det var ett tag sedan sist.
Och så har vi det här med #32. Ikväll ramlade det in ett mejl från Hederlige Harry som tydligen har hittat mitt mejl (igen). Istället för att svara på mina frågor vädjar han till mina känslor:
"If you really care about this car then it will last you for another 20 years, thereby the price should not be the most critical part of you owning this vehicle or not. Can you put a price on satisfaction and pride of ownership? ... I have driven this car regularly and can tell you that People who know cars can't stop looking at it and really notice that it is so different, imagine how your friends will re-act. I'm trying to make a 750.00 profit on the sale of this car. I can make that any day on any car even one I'm selling for 1,750."
Samma kille erkände på telefon att det var han som hade skrapat fälgen (se bilder tidigare i tråden). Man undrar ju vad det är för tomte. Bifogar ännu en superbild tagen av stjärnfotografen på Harry's.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F21-2006312462M.jpg&hash=398c06bd19fab4e1e0316a48b0337e61fa9cf34c) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3255610)
Som tur är har jag fått lite andra kontakter, men jag vet ännu inte vart det leder.
-
Du måste (officiellt) ha ägt bilen minst ett år i USA innan du kan ta hem den som flyttgods.
-
Du måste (officiellt) ha ägt bilen minst ett år i USA innan du kan ta hem den som flyttgods.
Gäller reglerna per person i t.ex ett hushåll?
-
Det finns ingenting i regelverket som hindrar flera i samma hushåll att ta hem en bil som flyttgods. Förutsättningen är att personen stått som ägare.
-
Dags igen för en ny bilpresentation. #23 är till salu.
Snabbfakta:
VIN: GA64933
Tillverkad: 950530
Färg: 668 BMW Schwartz II
Klädsel: "Black Bison leather"
Övrigt: LSD (Limited Slip Differential)
Till en början intressant, även om ”black-on-black” är en populär och ganska vanlig kombination för E34. Bilen kändes intressant när jag såg annonsbilderna, även om jag inte direkt fastnade för de bytta xenonstrålkastarna. Men de går förstås att byta.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F24-2020255939M.jpg&hash=0baf9d263c0dfb8b58167c999b409c6a71882b74) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3261461)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F24-2020266706M.jpg&hash=c3afb63bbec9527dc2635fd5fbf9b035b70bd2f1) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3261462)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F24-2020287899M.jpg&hash=9ebc17a11ffdcc6abbfd1697047a42abc0b0ddf7) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3261463)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F24-2020302275M.jpg&hash=727659a7fc7fd47c5b374da9839cd320fc1daec8) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3261464)
Efter ett samtal med säljaren fick jag reda på mer information plus att jag fick lite mer detaljbilder. Därefter svalnade intresset. Framkom lite blandad information som grumlade intrycket och jag gillade inte riktigt det jag såg på bilderna. Notera förarstolen. Naturligtvis vanligt på sportstolar, men det känns lite tråkigt med bara 12.000 mil på mätaren. Notera även skärmkanten höger fram (se detaljbilden med vinterdäcken, E39 M5-fälgen - vänster sida mot tröskeln). Visst är det lite rost som tittar fram (?).
Bilen finns i Edmonton som ligger cirka 2,5 timmes biltur norr om Calgary – där den gröna #32 finns. Funderade ett tag på om man skulle kika på båda två i ett svep, men jag vet inte om det är värt besväret.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F24-0832557371M.jpg&hash=f9344bb7cf207296cf9b07ca0564965822930594) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=24-083255L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=7371&srv=img4)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F24-0833009299M.jpg&hash=6df36d46f57c0d2e12f3b7b685a3da9ea573517a) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=24-083300L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=9299&srv=img4)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F24-0833056720M.jpg&hash=eb3393c8f59b96b8769ba636c75e8ff61a1d339e) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=24-083305L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=6720&srv=img4)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F24-0833102643M.jpg&hash=810aff5135936fdc3d0b7e7e10518359454d7777) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=24-083310L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=2643&srv=img4)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F24-0833158055M.jpg&hash=500c33cc756ad59e47f3a05ed992a1a7e11f5d82) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=24-083315L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=8055&srv=img4)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F24-0833217241M.jpg&hash=2c90dec99e5b20b887dac4b679017e4e1e5d5195) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=24-083321L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=7241&srv=img4)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F24-0833262940M.jpg&hash=019dd7957545b72d719c3ff089849a6208963609) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=24-083326L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=2940&srv=img4)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F24-0833316370M.jpg&hash=676b486a017642a642c67d429a68f8e41451c545) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=24-083331L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=6370&srv=img4)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F24-0833363935M.jpg&hash=a4667ffebe31f810bd172ce5d21fd70df06c52dd) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=24-083336L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=3935&srv=img4)
-
Jag fick ett erbjudande om en snygg E34 M5. Mauritiusblau med helläder Ultramarin Individual, ursprungligen såld i Kanada. Mätarställningen är 13.600 mil och bilen finns även på BMW M Registry. Jag lade tidigare upp en länk på e34m5.se, men lägger upp länkarna här också för den som är intresserad.
Bilderna:
http://www.flickr.com/photos/45639485@N04/sets/72157623210597044/ (http://www.flickr.com/photos/45639485@N04/sets/72157623210597044/)
BMW M Registry:
http://www.bmwmregistry.com/detail.php?id=7846 (http://www.bmwmregistry.com/detail.php?id=7846)
-
Glömde att Kanada-bilar har kilometer och inte miles-mätare, klart plus eftersom du skall ta hem den till EU sen!
Vad är priset på den svarta?
-
Priset är satt till $23,500 (kanadadollar), men det fanns prutmån. Skulle gissa på att det går att göra affär på $20,000.
-
Superintressant Mixtus!
Den Alpinweiss III var för sorglig, innertaket är också monterat på Hellrot M Sport (en av 8st 540i/6 M Sport i den färgen). Synd att göra så på en unik bil.
Den sista svarta ser trist ut, med konstiga fälgar, rost och vinterkörd. Ej ok på en entusiastbil för dessa pengar.
Sportstolen ser trots allt rätt okej ut, visst klart sämre än Detlefs #788, Men bättre än polisbilens som rullat 14100mil. Och då är båda stolarna lika mycket slitna! (Det har suttit två poliser varje gång bilen varit på uppdrag=) Fast dom är användna mer än miltalet visar, stake out var vardag för #768 därav eftermonterad bensinvärmare.
Stephan
-
Kul att det dyker upp lite intressanta vagnar med jämna mellanrum. Att välja en M5 E34 eller M540i är väl en smaksak, men en av varje skulle inte sitta fel. :)
-
Angående M5 vs. M540: det ena utesluter inte det andra!
Fick lite mer bilder på den svarta. Känns inte bra.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F26-0540315357T.jpg&hash=02f8a811c8dbb57bd756f76d1cdd2d00ad802ace) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3263995)
-
Det är visserligen ett extremt utsatt ställe, men i den prisklassen blir man kräsen..
-
Rosten ska vara åtgärdad innan köp, jag hade inte kunnat stå för sånt för $23500.
Stephan
-
Nej, den svarta känns helt fel och går därmed bort.
Med så få exemplar av M540 är det magert med bilar som ligger ute på till salu-marknaden. Däremot har jag fått lite andra kontakter som är intressanta, bland annat en entusiast som leker med tanken att sälja. Tyvärr får jag inte titta på eller köra bilen eftersom den är vinterförvarad! Den visas i så fall upp till våren. Enligt uppgift med 8000 mil på mätaren och bara sommarkörd.
-
Den här tråden följs med stort intresse... ;D
-
Det finns faktiskt ytterligare en M540 till salu, men jag har valt att inte ens fördjupa mig i den. Varför återkommer jag till senare. Dags för #14 att presentera sig.
Snabbfakta:
VIN: GA64934
Tillverkad: 950529
Färg: 283 Daytonaviolett metallic
Klädsel: "Black Bison leather"
Övrigt: ASC+T
Miltalet är cirka 15.800 mil och enligt ägaren är bilen i ”great original condition”. Jag har dock lärt mig att man skall ta dessa beskrivningar med en nypa salt. Amerikaner (och troligen även kanadicker) är säljare av naturen. Allt är ”super”, ”excellent” och ”stunning”. Ta bara den svarta (#23) där säljaren inte alls tyckte att rosten var ett problem. ”Bara att lägga i lite färg, det har jag gjort tidigare.” Jo, jag tackar.
Så hur var det nu med ”great original condition”? Inte helt sant. Motorn är nämligen bytt – till en ”M62 4.4L Alusil from a 2001 540”. Säljaren upplyser dock att den är ”professionally installed”. Och den har minsann cirka 310 hk med hjälp av ett ”Mark D. custom-tune chip”. Mmm ...
Det enda som lockar är utgångspriset som är satt till $14,900 (Kanada), men jag har lärt mig att priset är det sista man skall gå på. Skicket kommer som nummer ett och i detta fall är motorn inte original. Även om det skulle gå att lägga i en originalmotor så känns det som att historiken är förstörd. För mig är det en ”deal breaker” så jag väljer att släppa denna innan jag ens har fördjupat mig i detaljerna.
Mer bilder finns på http://www.bmwmregistry.com/detail.php?id=6615 (http://www.bmwmregistry.com/detail.php?id=6615) för den som är intresserad. Observera att det finns bilder på ett par originalhandlingar som kan vara av intresse för den som är intresserad av detaljer.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F26-1945312290T.jpg&hash=72d0c2744f8ee57e0c34dc6674a1211cfb0d155b) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3264671) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F26-1945306291T.jpg&hash=fd2ee6f5cf5a24e1bafe46d72055b31c27ded00a) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3264670)
-
Tråkigt att det är ont om seriösa säljare som inte har samma preferenser till vad som klassas som en välvårdad bil osv.
Du hittar iaf många till synes intressanta objekt, om än med smärre blessyrer här och där. Hoppas pärlan dyker upp tids nog. :)
-
Man vänta aldrig för länge för någonting gott.
-
Det tillverkades tre stycken Avusblåa M540 och det är en verklig favoritfärg för min del. Frågan jag ställde mig var om någon av dem var till salu?
Redan från start stötte jag på patrull. Ägaren till #17, som också driver BMW M Registry, svarade ett vänligt men bestämt nej! Han visade sig dock sitta inne på mycket information och vi har etablerat en bra kontakt.
VIN: GA64905
Tillverkad: 950522
Färg: 276 Avusblau (metallic)
Klädsel: Amaretta Silbergrau
Övrigt: LSD
Bilder finns på http://www.bmwmregistry.com/detail.php?id=953 (http://www.bmwmregistry.com/detail.php?id=953)
- - - - -
Nästa kontakt blev nummer #18 och här fick jag följande svar: ”It rocks and I still own it. Not sure if I'm selling it or not.” Ännu en entusiast som gillar sin bil!
Därefter har det tyvärr varit fullständig radiotystnad och inga mer mejlsvar. Synd eftersom detta exemplar har en intressant bakgrund. Den ursprunglige ägaren lät nämligen installera en annan slutväxel redan innan han hämtade ut sin nyköpta bil. Original var det 2.93, men han beordrade helt enkelt BMW-handlaren att installera en differential med 3.15 utväxling. Jag tror att bilen är inne på sin tredje ägare nu.
VIN: GA64908
Tillverkad: 950523
Färg: 276 Avusblau (metallic)
Klädsel: ”Light Silvergrey Bison leather”
Övrigt: LSD
Bilder finns på http://www.bmwmregistry.com/detail.php?id=3704 (http://www.bmwmregistry.com/detail.php?id=3704)
- - - - -
Återstod därför #2 – en av de två först tillverkade bilarna. Det var #1 och #2 som tillverkades först, i slutet av april, och därefter fraktades de till Kanada för att visas upp för samtliga BMW-handlare. En månad senare drog tillverkningen igång på allvar med övriga 30 bilar. (Som kuriosa kan noteras att #2 stod på ”Toronto Auto Show” och #32 blev senare pressbil.)
VIN: GA64748
Tillverkad: 950413
Färg: 276 Avusblau (metallic)
Klädsel: Amaretta Silbergrau
Övrigt: LSD
Jag lyckades få tag i ägaren – en och samma ägare sedan bilen var ny – men han var tveksam inför att sälja bilen. För inte så länge sedan lät han lacka om den eftersom han tyckte att den var lite ”matt” i lacken. Men han lovade att tänka på saken. En bild fick jag, dock uppfattade jag det som att den var tagen innan bilen lackades om. Ser ut att vara lite skitiga fälgar och en kantstött framspoiler, men det behöver inte vara någon katastrof. Jag gillar verkligen färgkombinationen!
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F30-1304448098T.jpg&hash=f8055e75afdba15a74b5740c2cf566cfbe2e544e) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3270780)
Jakten fortsätter och jag återkommer så snart det har hänt något nytt. Beklagar att det blev lite magert med bilder denna gång.
-
Ja, den färgen är oslagbar. ;)
-
Ja, du har verkligen en pärla till bil!
-
Mixtus; Kan du låsa upp dom låsta bilderna på M540i?
Var #32 pressbil?!
1 och 2 är byggda i april, 3-31 är byggda i maj medan 32 är byggd i juli, om den varit av Europamodell hade den varit en 96:a. Eftersom 1996års 540i/6 Limo började tillverkas 30 juni-1995.
Stephan
-
Det jag fått förklarat för mig är att BMW Kanada beställde #32 som pressbil. Den rullade alltså den första tiden ägd av BMW. Därefter lär den ha sålts till en säljare som klämde 10.000 mil på ett eller två år.
(Bilderna är upplåsta.)
-
Idag blev jag erbjuden ännu en M5, denna gång i ”europaversion”. Årsmodellen är 1995 och enligt uppgift är bilen (förutom originalutrustningen) bl.a. utrustad med elektrisk solskyddsgardin bak och sidogardiner i dörrarna, värmesäten fram och bak, elmanövrerade nackstöd bak samt buffelskinn. Jag vet dock inte om alla uppgifter stämmer. Miltalet är lågt, 9200 mil, och bilen verkar vara i bra skick förutom ett skrapmärke på höger sida bak. Även om det inte är vad jag söker så tyckte jag inte att bilen var helt ointressant – tills jag fick reda på importbestämmelserna. Bilen är registrerad i Kanada och det kostar – håll i er – cirka $10.000 att registrera bilen i USA! Varför det? Jo, bilen är tillverkad i en europaversion, vilket innebär att amerikanska myndigheter måste registreringsbesiktiga bilen med mera. Så det är inte ens aktuellt att titta vidare på denna bil som annars finns på köravstånd från där vi bor. Jag bifogar dock lite bilder att njuta av. En av bilderna är från Tyskland, dvs. innan den importerades till Kanada. Det borde vara GD64647 då färgen är angiven till Techno-violett metallic. HD 91 har säkert tillgång till mer uppgifter och vet garanterat mer om denna bil.
Håll till godo:
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F01-1824219510T.jpg&hash=358e0838c5f852bd61615d3b6c5fd341d37fe618) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3275082)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F01-1824224945T.jpg&hash=b61ab7e7e144748e9b90e56f40d4dc9b96ab806e) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3275083)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F01-1824243013T.jpg&hash=dca6252a0e687a73294e1fb541c5dab56978b594) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3275084)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F01-1824255787T.jpg&hash=9f703730179cdceb6783d10d2e78e6dedea9b4a7) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3275085)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F01-1824275680T.jpg&hash=90c2275dad0264176847894ced7f91860a2270ce) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3275086)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F01-1824289851T.jpg&hash=3477e4876eba15ac371c75020cebc46324b0e82b) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3275087)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F01-1824307555T.jpg&hash=292c7ca7cb0bf2bd0deb9f8c48d73920ebbe9d62) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3275088)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F01-1824319945T.jpg&hash=7f2009e94138047821cad6b5219b8788d99b6e63) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3275089)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F01-1824321206T.jpg&hash=28528c6bbd2243e37d7a9b8367787739f426d814) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3275090)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F01-1824342211T.jpg&hash=be465a68d923b5ac69d180e5a4500bfb74846c01) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3275091)
-
Köp! :D Näera, drygt med de extra registreringskostnaderna. Lågt miltal på denna, verkar det stämma månntro?
-
Oj, GD64647. Har du möjlighet och viljan att köpa så är det bara att slå till.
//Schnitzer
-
Ja Mixtus, skulle vara skoj om du slog till. :)
Välkommen till forumet Schnitzer.
Mvh:
Thomas
-
Jag kom i kontakt med ägaren i ett annat sammanhang och vi pratade lite BMW i största allmänhet. Han frågade då om jag inte var intresserad av en e34 M5 i europautförande. Egentligen inte, svarade jag, men så började vi prata lite lätt om bilen. Jag blev mer och mer nyfiken och till sist så var jag nog lite sugen trots allt. Allt intresse försvann dock när importkostnaderna kom på tal. Så nog skulle jag kunna tänka mig detta exemplar, men $10,000 extra utöver grundpriset känns inte ok. Tyvärr.
-
Skadan:
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F02-0545066824T.jpg&hash=d4b7988181d172123904b04a791a3ba866c5a9dc) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3275730)
-
Intressant uppgift angående registreringskostnaden i USA. Hur motiverar man det priset?
-
Vem har bilen nu då? Fortfarande Will Zaraska? Den där borde dom annars kunna sälja snabbt inom Kanada. Det finns ju en 15-årsgräns där och den bilen går över den gränsen om ett par veckor (producerad 1995-02-21).
Färg: SONDERLACKIERUNG (490) = "techno-violett-metallic", wie Schl. Nr. 299.
Klädsel: LEDER WASSERBUEF/ANTHRAZIT (M7AT)
Produktionsdatum: 1995-02-21
-
Det är Will som äger bilen. Bilen ligger inte ute på annons och jag gissar att han vill sälja den till en entusiast som tar hand om bilen. Jag antar att du med 15-årsgränsen menar avsteget från den "vanliga" 25-årsgränsen, vilket bl.a. leder till lägre försäkringskostnader.
Tyvärr verkar det inte som att man kan gå runt registreringskostnaderna. Problemet är att bilen är specad för Europa, vilket innebär extra avgifter (jag vet faktiskt inte vad det är som kostar). Om det hade varit en M540 eller en 3.6:a så hade det inte varit några problem eftersom de är godkända och klara för Nordamerika.
-
Jag trodde alla Europa importer oavsett om dom finns i USA eller inte krävde omfattande prov/testning innan bilen var körklar i USA. Jag har följt en hel del av E34 M5:orna som tagits in till USA.
Kanada godkänner alla bilar efter 15år, men även innan är dom okej att registrera, upptäckte en Techno-Violett 540i/6 Touring-96 som kom till Kanada 2000 för några veckor sedan.
Stephan
-
Är det någon skillnad att regga en Kanada eller USA bil i Sverige?
Kanske inte aktuellt för Mixtus just nu men för andra här hemma i Sverige.
-
En bil från Kanada har km/h mätare i stället för MPH. Alltså en klar fördel på den punkten. Men mindre utbud och sämre klimat, obs gäller inte M540i eller 540i/6 med diffspärr.
Stephan
-
Jag tänker på när det gäller själva registreringen av bilen i Sverige alltså
-
För närvarande verkar det vara lite av ett dödläge. Tyvärr inga nya objekt på radarn. Visserligen har jag fått ett hyfsat pris på en svart enägarvagn med 12.000 mil på mätaren, men den befinner sig på ... Hawaii! Den är dessutom utrustad med ASC+T, vilket stör mig lite. Det intressantaste objektet blir därför (precis som tidigare) 8000-milaren som för närvarande står vinterförvarad i ett garage med "övriga samlarbilar". (Bara det gör mig oerhört nyfiken.) Den tas alltså inte fram förrän i maj och det är fortfarande oklart om ägaren vill sälja.
I avsaknad av bilder på bilobjekt bifogas ett par sidor från M540s försäljningsbroschyr. Som framgår av texten skulle det ursprungligen ha tillverkats 50 vagnar, men de fick bara beställningar på 22 stycken. Moderbolaget ville inte sätta igång tillverkningen med så pass få beställda exemplar och hela projektet stod därför och vägde. BMW Kanada frågade då om ett minimiantal. Tyskarna tänkte ett tag och svarade därefter: "32" - vilket gjorde att BMW Kanada lade in en "egen" beställning på tio exemplar!
När broschyren trycktes upp fanns inga M540 producerade, varför M5 fick tjäna som förebild.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F04-1955485454T.jpg&hash=3c4e9079d38ece47db2d73bc98e3f27b0c2281bd) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=04-195548L&y=2010&m=02&t=jpg&rand=5454&srv=img6)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F04-1936589587T.jpg&hash=e9e9d2407afcf68354c88319a759f52c40f305f1) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=04-193658L&y=2010&m=02&t=jpg&rand=9587&srv=img5)
-
Sedan sist har jag fått ett par nya kontakter, dock ingenting konkret. Det har varit mycket jobb och resor på sistone. Hittade för övrigt en otäck bild på en 540 som kraschades i mitten av 2004. Föraren vecklade bilen runt en telefonstolpe, men klarade sig utan några allvarliga skador.
Det står klart att det inte var en "vanlig" 540, men det är oklart om det var en M-Sport eller en M540. Den är märkt M540, men med tanke på fälgarna är det troligen en amerikansk 540 M-Sport. Jag har sett att amerikanarna har en förkärlek för att märka upp och hänvisa till sina M-Sport som en "M540", utan att egentligen förstå skillnaden.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F08-0643065517T.jpg&hash=b90f2f919a177d8682321ee79cde96d6d1dadbd4) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=08-064306L&y=2010&m=02&t=jpg&rand=5517&srv=img6)
-
Svart har alltid varit en populär färg på e34 och så även på M540. Hälften av de tillverkade exemplaren är svarta – åtta solidsvarta och åtta i metallicsvart. Vanlig färg på ovanlig bil.
Tyvärr verkar det som att svart färg lockar till dig mer eller mindre seriösa stylinggrepp. Jag bjuder på ett exempel där #25 har försetts med en uppsättning osmakliga ögonlock. Helsvarta grillar har jag också svårt för, men ögonlocken är absolut värst. Skäms!
VIN: GA64926
Tillverkad: 950522
Färg: 303 Cosmosschwarz (metallic)
Klädsel: Amaretta Anthracite
Övrigt: LSD
Fler bilder finns på http://www.bmwmregistry.com/detail.php?id=5703. (http://www.bmwmregistry.com/detail.php?id=5703.)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F08-0747495675T.jpg&hash=deaca877713dfac0ba4c182b1516ba5606ac7baa) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3285496)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F08-0747506246T.jpg&hash=5e820d5a5bab11a3f6368533ea5fe0dd9a3e7bf2) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3285497)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F08-0747516625T.jpg&hash=4e9fcb7630e87c0a24538a0ec46e89b83e4fd0f9) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3285498)
-
Snyggt var det ju inte med ögonlock men enkla att plocka bort förhoppningsvis. Hade inte hindrat mig från affär.
-
Håller absolut med! Ögonlock tillhör kategorin "enklare korrigeringar". Just detta exemplar har en utrustning och färgkombination jag kan tänka mig. Bilen är dock inte till salu.
-
Den kraschade är troligtvis
"Drew Zacharda M-sport GA65485 Manual Cosmos Black Black 79k I bought this car wrecked and installed the driveline in my 530iT"
GA64926 har även vita sidopositionsljus + vita blinkers. Det första går inte att få från BMW.
Stephan
-
Jag tycker det var snyggt med ögonlock.
-
Jag tycker inte heller det var nå fel på den cosmossvarta.
Men smaken är ju som baken. :)
-
Klart snyggare utan ögonlock.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.bmwmregistry.com%2Fuserimages%2F2007%2F12%2F27%2Fff10b46414f42891db92ffbbb375460c.jpg&hash=3135f8972c314b10a3ef93c77c84d94de3e16b6f)
Men alltså… kombon E34 och de fälgarna är ju bara så vansinnigt läcker… så grymt maffigt. Tidigare har jag tyckt
att 850 csi fälgarna på en E34 är det snyggaste men detta är bättre. Jag är helt såld!!
-
Det har varit lite diskussion kring långmilare på sistone. Stephan sammanfattade det överlägset bra med kommentaren ”det är ägaren som dödar bilen, inte milen”. Här kommer ett levande bevis i form av #31 som var till försäljning för ett par år sedan. Den nuvarande ägaren (andra ägaren) är stormförtjust och njuter av sin M540i med 28.900 mil på mätaren (bilderna är dock tagna vid 28486 mil). Ännu ett exempel på hur snygg e34 är i originalskick och med rätt fälgar – trots många mil.
VIN: GA64929
Tillverkad: 950529
Färg: 303 Cosmosschwarz (metallic)
Klädsel: ”Black Bison Leather”
Övrigt: LSD
Några av bilderna finns på http://www.bmwmregistry.com/detail.php?id=6659, (http://www.bmwmregistry.com/detail.php?id=6659,) men här kommer alltså hela sviten. Njut!
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1417427037T.jpg&hash=c403ebd41db1e8561ffa18c059d15e735beb4457) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img5&img=09-141742L&t=jpg&rand=7037&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1417412381T.jpg&hash=9297699be7859f45152e63625a7c593192a9ac62) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img5&img=09-141741L&t=jpg&rand=2381&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1417405545T.jpg&hash=bd9d0a4ce848f5e7bf8c3ddf4961f4cfca13ec69) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img5&img=09-141740L&t=jpg&rand=5545&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1417388727T.jpg&hash=4f05f6a4b68ca9d30d6d7d8993de140db4ce36ed) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img5&img=09-141738L&t=jpg&rand=8727&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1417374696T.jpg&hash=c7a4991e0f11993d1fcfbf7bb5813c9307fbd9cd) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img5&img=09-141737L&t=jpg&rand=4696&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1417361113T.jpg&hash=991b96194ed9374d2da9d431a07eaf62b3949bb0) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img5&img=09-141736L&t=jpg&rand=1113&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1417358955T.jpg&hash=f2439ddc41725c7ee6fcee98dffef1b4818ae878) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img5&img=09-141735L&t=jpg&rand=8955&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1417339177T.jpg&hash=6f6a7f7c0f23abf989155ffd0c0dd1b45ed16bc2) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img5&img=09-141733L&t=jpg&rand=9177&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1417322446T.jpg&hash=0ca2d50bd6bfe1dbb9369ad484a27c45d4b4693d) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img5&img=09-141732L&t=jpg&rand=2446&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1417305711T.jpg&hash=21c32aff5371b6f73d8a2e4606ba83b0ad1195d1) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img5&img=09-141730L&t=jpg&rand=5711&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1435552849T.jpg&hash=697c3e5ac16ff0d5412974100c49a02c963d033c) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=09-143555L&t=jpg&rand=2849&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1435541846T.jpg&hash=0e1d145214e587a37460798baadaa6b87dda0bf5) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=09-143554L&t=jpg&rand=1846&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1435521507T.jpg&hash=4369ae332b000b64edd908868211cd36bb4b5c66) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=09-143552L&t=jpg&rand=1507&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1435518704T.jpg&hash=ff2ccc75a38ebbedb68148f1765a7c2a90fa3b84) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=09-143551L&t=jpg&rand=8704&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1435503518T.jpg&hash=72d116d01c0aa881c0b0a6a6456678c5a70fb875) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=09-143550L&t=jpg&rand=3518&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1435489049T.jpg&hash=7f7f80bdd366527dc42271778f388b5b34173736) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=09-143548L&t=jpg&rand=9049&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1435471723T.jpg&hash=26ea0482624568c2bd4e9381752e9747501bdd7f) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=09-143547L&t=jpg&rand=1723&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1435462656T.jpg&hash=9700370d2aae88eabe38aab83607b00ab41002cb) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=09-143546L&t=jpg&rand=2656&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1435441489T.jpg&hash=2c75998b0e24abf1096e096babe4b8c3c86c20bf) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=09-143544L&t=jpg&rand=1489&y=2010&m=02) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F09-1435433854T.jpg&hash=953cf3b44bae2f067803e7130f5cb5309885d44a) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?srv=img6&img=09-143543L&t=jpg&rand=3854&y=2010&m=02)
-
Mycket läcker! Tur att det finns folk som ta hand om sina pärlor. Gillar stark dessa M parallelleker 37 fälgar.
-
Har något nytt exemplar på gång?
Denna tråden är inspirerande, i mitt fall är det E32 som lockar!
-
Blir det någon affär, Mixtus?
-
Inga affärer på gång, dock en mycket intressant kontakt på gång. Återkommer om det framkommer något nytt.
-
Dags för en mindre uppdatering. Jag har lite mer bilder på gång, men de kommer längre fram.
Som bekant finns det 32 exemplar av M540i och av dessa har jag (hittills) lyckats spåra upp sjutton stycken. Särskilt roligt är att de flesta ägarna verkar vara väl medvetna om vad som står i deras garage. De kan historiken och bjuder många gånger på en och annan värdefull pusselbit. Flera ägare har vänligt men bestämt svarat blankt nej på min fråga om bilen är till salu, men trots det har vi fått bra kontakt. Synd bara att många av ägarna bor så förbaskat långt bort.
De ännu ”okända” exemplaren kan delas in i tre färggrupper: svart, violett och röd. Därutöver har jag ännu inte fått skott på den silverfärgade med marinblå interiör, vilket retar mig mycket. Jag är den på spåren och det är så nära, nära ... men ändå inte. Sekretesslagstiftningen i Nordamerika gör det näst intill omöjligt att hitta en ägare och den svenska offentlighetsprincipen känns oändligt långt borta. Men jag har inte gett upp än.
Sedan sist har jag hunnit med att avfärda #11 som tyvärr visade sig vara alltför rostig. Det var rost under dörrarna plus problem med stötdämparna som inte var bytta. Bilen såldes därför förra året och den verkar ha bytt ägare ytterligare en gång därefter. Bilen har också varit inblandad i en krock. Tyvärr inga bilder.
VIN: GA64888
Tillverkad: 950518
Färg: 668 BMW Schwartz II
Klädsel: Amaretta Antrazit
Övrigt: LSD (Limited Slip Differential)
-
Eftersom det blev magert med bilder på #11 så bjuder jag istället på #17. Den senare har endast 5000 mil på mätaren. Världsklass på denna. Kanske en av de vackraste färgerna på en BMW.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F24-1954326382T.jpg&hash=547cc4953f2d76e0787580fdd66bf5235c66484d) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3310874)
-
Fin bild på en underbar bil...vi tackar!
-
Sprang på lite mer bilder av en daytonaviolett M540 - en färg att älska eller hata. Eller kanske mitt emellan. Daytonabilen är på en handfull av bilderna kombinerad med en M5:a som har vansinnigt fula fälgar. Döm själva.
Det är sannolikt #14 som figurerar på bilderna - notera att den har M-märken på framflyglarna (inte original). Emblemen förekommer även på andra bilder tagna på samma bil. Bilen har jag redan kommenterat tidigare i tråden och jag är inte intresserad av den. Men, som sagt, lite bilder är alltid skoj.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F25-1943305233M.jpg&hash=a0b0b243b36b94a68ae75ccc5938953c73b922f6) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3312681)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F25-1943328640M.jpg&hash=3bf28049db715e10a1d9c5a118eaf810f3ba9140) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3312682)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F25-1943344805M.jpg&hash=bd342ff05515ed405dd463a0b8acac03e834a9b7) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3312683)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F25-1943367327M.jpg&hash=597c7f3edfeaa8bbc2dc8745446a0613aec8257b) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3312684)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F25-1943372576M.jpg&hash=672298cf8008d01592fc1f1c20fca8a5dc784852) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3312685)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F02%2F25-1943396341M.jpg&hash=3a5c0fc835ebeddd75eb8c685f30cb3198679963) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3312686)
-
Har det dykt upp någon mer intressant 540?
Själv sitter jag och dreglar på Autotrader och försöker klura ut vad man kan importera och få igen sina pengar på (och lite ränta hade inte skadat :) )
-
Oj, det var länge sedan sist. Har fått lite påminnelser. Mycket på gång just nu! Återkommer inom kort med en uppdatering. Bjuder på ett smakprov under tiden ...
Franke: kolla även craigslist.org lokalt där du skall bo. Mer privata säljare = bättre priser.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F04%2F28-1703299947T.jpg&hash=69db6c8a9430b852298411fe351b684d7b7cd7e6) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=28-170329L&y=2010&m=04&t=jpg&rand=9947&srv=img6)
-
Oj, det var länge sedan sist. Har fått lite påminnelser. Mycket på gång just nu! Återkommer inom kort med en uppdatering. Bjuder på ett smakprov under tiden ...
Franke: kolla även craigslist.org lokalt där du skall bo. Mer privata säljare = bättre priser.
[url]http://img6.glowfoto.com/images/2010/04/28-1703299947T.jpg[/url] ([url]http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=28-170329L&y=2010&m=04&t=jpg&rand=9947&srv=img6[/url])
Röda 540 är inte ofta man ser!
Tack för tipset om Craiglist :)
-
Vi har inte sett eller hört något från Mixtus på länge... ;) :D
Några nyheter på gång?
-
Det stämmer, inte vart på bimmer på länge, undrar också!
-
Vi har inte sett eller hört något från Mixtus på länge... ;) :D
Några nyheter på gång?
Eftersom vår vän Mixtus besöker bimmerforum regelbundet (senast idag) så kanske han kan uppdatera tråden?
-
Den röda se smakfull ut. Köpte du den eller?