Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!
Övriga diskussionsforum => Övriga BMW-diskussioner => Medlemsprojekt => Ämnet startat av: Scheckheft skrivet januari 03, 2010, 00:05:05
-
Sommaren 2007 sålde jag min helrenoverade 3,0 csi
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F02-1550034628T.jpg&hash=448189bc6bfb00106364bdb1754df2265458481a) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3218103)
och senare även min 525i -94 i exekutivutförande
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F02-1551296718T.jpg&hash=20db0b2108075fb7d165ab1a546d1f06483a7a87) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3218115)
båda tillsammans en sista gång
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F02-1448104028T.jpg&hash=93173d7ffab4fca2b98874dea6abc2c160ecb622) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=02-144810L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=4028&srv=img6)
Istället införskaffades i januari 2008 en 540/6. En av 797 tillverkade.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F02-1514509187T.jpg&hash=b055ba57229c33ed76e294b660933d81723010d8) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3218029)
Bilen rullade av bandet den 24. oktober 1995 kl 11.45 med följande utrustning:
214, ASC+T
243, Passagerarairbag "standard från 1/95"
299, Krysseker split 8x17"-9x17" med 235/45-255/40
302, Larm
320, Ingen modellskrift
337, M-Sportpaket
339, Shadowline "ingår i 337"
354, Grön överdel vindruta
401, El-taklucka
416, El-gardin, bakruta
417, Manuella sidogardiner, bakdörrar
423, Plyschmattor
428, Varningstriangel+ första hjälpkit "lag i D från 1/1-91"
431, Automatisk avbländbar innerspegel
458, Elstolar fram utan minne förarplats
464, Skisack
481, Sportstolar "ingår i 337"
494, Elvärmesitsar "ingår när läderklädsel väljs i D"
498, Nackstöd bak
500, Strålkastarrengörare
510, Ställbara halvljusstrålkastare i höjdled "lag från 1/1-91"
534, Klimaautomatik
669, BMW Business Radio RDS
676, HIFIhögtalare
704, M-sportchassi "ingår i 337"
773, Vogelaugenhornträ "ingår i 337"
801, Tyskversion
806, Tredje bromsljus "i bakrutan"
915, Inget fabriksvax
Första ägare var BMW, andra ägare en äldre herre årsmodell 45, vilket man inte kan tro med tanke på denna styling :-[
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F02-1436509189T.jpg&hash=4ee353dd2ee06abdd6ca306af5421256954f900c) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=02-143650L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=9189&srv=img5)
2006 kom bilen till Sverige, importerad av Stephan735i
Del 2 i morgon!
-
Det kan man kalla dessa för pärlor! ;)
-
Jag minns när du köpte din 540/6. Redan då skrev du att de var på väg att bli samlarobjekt och tänk så rätt du hade. Bara de senaste två åren ser man allt färre av dessa vagnar. För övrigt älskar jag kryssekerfälgarna på E34:an.
-
Den är vacker din bil, skönt att veta att en sådan pärla hamnar i händer som vårdar dem. Alltför ofta man ser helt nerkörda och sunkiga E34. Men hur du kunde skiljas från 3.0an förstår jag inte, helt underbart vacker bil.
Vad betyder 915 Inget fabriksvax? Inget rostskydd?
-
Del 2
Min 540 är den sist tillverkade 540i/6 E34 med M- Sportpaket (HE51).
Ett av två tillverkade exemplar i Arktissilber och M-Sportpaket. Nypris: 108 107 DM. Det andra återfinns hos BMW i München och kan beskådas här:
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0431087042T.jpg&hash=889d92d8e38b93f2292717e3f35a26753e9bfac4) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-043108L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=7042&srv=img5)
och är i samband med presentationen av nya 5-serien
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0432021445T.jpg&hash=9bc6c6ce258bb74c8ebb9d52a5287df262dfa257) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-043202L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=1445&srv=img5)
Så här såg bilen ut när den stod hos Stephan
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0313325583T.jpg&hash=c7e5a78a8e146c60068f2f0df7f09abaa3669fa1) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3219320)
Och första bilden tagen hemma på uppfarten
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0334311776T.jpg&hash=8ba503f09b393583c682252853b04767c18e7362) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3219323)
2008 ägnades åt att utöka utrustningsnivån med originaldelar. Numera stoltserar bilen med en utökad skinninredning
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0456411419T.jpg&hash=677204346df0d4b9530b0e79717093abab39064d) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-045641L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=1419&srv=img4)
kromade dörröppnare (slut på BMW), handtag i skinn
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0457347922T.jpg&hash=3c4ab0a08fdf432cc39c18f4cdee7fab68699d1d) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-045734L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=7922&srv=img4)
mittkonsol i läder, damasker med M-sömnar, beställda från Österrike
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0345084143T.jpg&hash=d3af2a1b8eabb2597949c338c538cea83eebd448) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-034508L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=4143&srv=img6)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0509072486T.jpg&hash=8d9ac2f11e88c9f9602a7543ac9d1a274670abd2) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-050907L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=2486&srv=img4)
M-fotstöd
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0333288997T.jpg&hash=663f5b02941d0f7efa56d6d3be589d8d03672712) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-033328L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=8997&srv=img5)
Instegslistor med M-logga, även dessa slut på BMW
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0512017869T.jpg&hash=c3c5b3dfb85dcc49891f303057f84292a24ab180) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-051201L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=7869&srv=img4)
ett måste - dämpare till handskfacket ;D
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0400257543T.jpg&hash=7882583ce2e3dffab29090933cde4d6c5c4d64b4) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-040025L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=7543&srv=img6)
blandade bilder från 2008 och 2009. Bilen är i originalskick med undantag av den lilla läppen på bagageluckan. Den är från en E39.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F02-1533081026T.jpg&hash=2e7995167d1086424b9bcb18f64d57abb05d46ec) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3218055)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F02-1537493638T.jpg&hash=79a50389258dc698fcecbde85e430bfe765a7e7c) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3218064)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F02-1359021356T.jpg&hash=032c678a4b925b6a41f00dfbed981a890b8ba56c) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3218023)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F02-1339106560T.jpg&hash=92e3f3bdddafbc2951afd1874050d28abd391fab) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3218020)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F02-1343099470T.jpg&hash=b13e75ebf64fd93512f05419620421fdc618d226) (http://www.glowfoto.com/user_imageredirect.php?iid=3218033)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0525257288T.jpg&hash=31ed3f1a0678eb813d69b4626fdd9ed7dc794197) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-052525L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=7288&srv=img4)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0353417048T.jpg&hash=85c52681c8e283f0e350ce9282e5fd833987b7f7) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-035341L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=7048&srv=img5)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0531562011T.jpg&hash=47be686707b8e190392b2e2806850c88a664adf0) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-053156L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=2011&srv=img4)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0403098871T.jpg&hash=2f421f6c0a4acca2e7b55a82c94bd21e2010fd68) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-040309L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=8871&srv=img5)
En sista gång: 525 och 540. Notera M-chassiet i förhållande till 525:an
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0409313369T.jpg&hash=3bead3a7ae46e63260db9e9a96afb82159768ef0) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-040931L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=3369&srv=img5)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0429021481T.jpg&hash=cf827ffb6dfc61c7052ab93d40fadb9c2b6bd429) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-042902L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=1481&srv=img6)
Del 3 - 2009:året då bilen plockades ner i molekyler. Inom kort.
-
Fredrik: angående försäljningen avE9:an - kan tyckas som en galen grej, men jag var "klar" med bilen och ville ha något mer ovanligt - och lite nyare.
Angående fabriksvax betyder det endast att vaxet som nya bilar har när de står hos handlarna saknades. Har inget med rostskydd att göra. Bilen hamnade direkt i händerna på BMW.
-
Fredrik: angående försäljningen avE9:an - kan tyckas som en galen grej, men jag var "klar" med bilen och ville ha något mer ovanligt - och lite nyare.
Angående fabriksvax betyder det endast att vaxet som nya bilar har när de står hos handlarna saknades. Har inget med rostskydd att göra. Bilen hamnade direkt i händerna på BMW.
Jo det blir ju så ibland, man kommer till en punkt då man känner sig färdig med bilen precis som du säger. Makalöst vacker bil hur som helst.
Jaha det vaxet då är jag med, nej det behövs ju inte när bilen inte skall transporteras långt innan den tas i bruk.
Trevligt med fler bilder på en kalasfin 540, är väl bara ratten som inte är något vidare men det finns väl inte så mycket annat som passar med airbag?
-
Första gången jag ser den träpanelen, riktigt snygg färgkombo!
Denna ratten borde passa http://forums.bimmerforums.com/forum/showpost.php?p=16158586&postcount=4 (http://forums.bimmerforums.com/forum/showpost.php?p=16158586&postcount=4)
-
E9:an skulle du aldrig sålt. Hur som helst, mycket fräsch 540. Keep up the good work. :)
-
M-ratten är underbar och den enda ratten som kostade extra, 240DM. Till M5 var M-ratt standard och den 3ekrad var kostnadsfritt tillval. Detlefs är den enda Arktissilber/M Sportpaket med den ratten, ratten är dessutom ny:). Övriga 5st har 3ekrad (3st) eller 4ekrad (2st) #778 den som står hos BMW har 4ekrad.
Vogelaugenhorn graphit är standard tillsammans med M Sportpaket, kostnadsfritt tillval till övriga (dock inte såå vanligt att det valdes) obs endast 1995 och 1996årsmodell. Innan dess var Vogelaugenhorn Graphit Individual.
Detlef; Har du fler bilder på #778? den första var ny för mig:).
54st Arktissilber metallic 540i/6 E34 HE51 byggdes, av dom hade 6st M Sportpaket, 1st gick vidare till Buchloe och blev en Alpina B10 4,6 6vxl (#465) 2st har EDC III/Nürburgringchassi #669 och #768.
Mvh Stephan
-
Stämmer, det sitter en ny rattkrans. Personligen gillar jag M-ratten. De flesta bilder är tagna utanför stans järnvägsmuseum.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0924446344T.jpg&hash=dffde68eaa245891ae23b5581ca7a55a7c3b3ed6) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-092444L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=6344&srv=img6)
2009 skulle ägnas åt putsning och åkande men slutade så här
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0908111920T.jpg&hash=49fe743abaddbb2b473e2df50c5d0c865a83309d) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-090811L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=1920&srv=img5)
och
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-1044593893T.jpg&hash=ff95ed4c2508436b54f213e86ba34b0a6c452177) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-104459L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=3893&srv=img4)
Det hela började med att jag ville lämna vänster tröskelskydd på lackering pga en repa. Anade oråd när det kom grus och skit emot mig vid demontering. Mycket riktigt - rost :( på båda sidor. Jag fortsatte med att montera bort framskärmar och hela inredningen - för nu skulle hela bilen gås genom!
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0927072721T.jpg&hash=8026317e59ef1257d6a07a52bfd2f4e4d837a312) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-092707L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=2721&srv=img5)
Kontroll och slipning av bakre avrinninsghål
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0927587045T.jpg&hash=a6f23e7a510243594ae6997297edd8aea682633a) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-092758L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=7045&srv=img5)
De främre gick inte att rädda utan svetsades igen
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-1103117060T.jpg&hash=697a343a27736b2444d6cb931af456bf2b3e9aac) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-110311L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=7060&srv=img4)
Kontroll och rengöring av bagageutrymmet
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-1102031558T.jpg&hash=8b360e65cc1da15ab04b4cc54a8baebdd7445c05) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-110203L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=1558&srv=img4)
Rengöring av trösklarna
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-1105188497T.jpg&hash=b848cdb355ab832acfa577e2e2bdb0ed81a2cd7d) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-110518L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=8497&srv=img4)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-0951303445T.jpg&hash=1f58f8f421a3b78b3ac2f32f16e73f9bbd3a74e4) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-095130L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=3445&srv=img6)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-1106496679T.jpg&hash=5b9d2954d5764dc20cac75f7442a0fdca98175d4) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-110649L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=6679&srv=img4)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-1107385324T.jpg&hash=8351d1274913d0ce04141f92d94041dccbde87d8) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-110738L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=5324&srv=img4)
Samtidigt passade jag på att hålrum ochunderredsbehandla bilen
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-1112143760T.jpg&hash=6e756524fc5fca6da261cd5b8971db36f29c291e) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-111214L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=3760&srv=img4)
rengöring interiört
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F03-1113316724T.jpg&hash=2d2beac08c28433f41dfc4d351a8630ad86c5034) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=03-111331L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=6724&srv=img4)
passade också att ge hela skininredningen en översyn
Till slut byttes också ventilskåpspackningarna. Arbetet tog hela sommaren, här skulle det inte slarvas utan det hela fick ta tid. I princip är klar nu, lite småjusteringar av bl a framskärmar återstår innan jag blir helt nöjd.
Och vad händer nu under vintern? Rapport kommer till veckan.
Och ett tips till alla som äger en E34 årsm 95 - 96. Kolla avrinningshålen, plocka bort plastkåporna till trösklarna. Med all säkerhet finns där rost.
-
och ja, nya dimljus blev det också ;D
-
Här lämnas inget åt slumpen. En stilig vagn blir ännu stiligare. Bra med lite tips om rostfällor. Finner det riktigt intressant att ta del av ditt bildmaterial, fortsätt gärna i samma stil. :)
-
Låter som det var i rättan tid du hittade rosten, så den inte hann sprida sig ordentligt.
-
Grym kärra och bra bilder samt arbete! Kul när det blir 100%igt ;D
-
Bra jobbat Scheckheft länktar att se den klart. ;)
-
Oj, grundligt genomfört ser jag. Kul att du håller din pärla i nära nyskick. Dssa E34:or börjar tyvärr försvinna mer och mer (de fina exemplaren iaf).
-
Dags för en liten uppdatering. I veckan fick jag några "måste ha" saker för varje E34-ägare ;)
Original myntfack, beställnr: 51418110033
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F16-0958494083T.jpg&hash=763cd5a0640eb07186b3fb576d424604f1655498) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=16-095849L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=4083&srv=img4)
198: - hos BMW
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F16-0827569820T.jpg&hash=876ee76674e84975c47a2a5e290a437ec9a34693) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=16-082756L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=9820&srv=img5)
Inköp från Tyskland, original CD förvaring/mittarmstöd
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F16-1004212475T.jpg&hash=e6a725a8fbc536b0d628ef24347a1f22b1ef9bdb) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=16-100421L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=2475&srv=img4)
bakifrån
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F16-0830205317T.jpg&hash=db6c23e3227cdbdee24fb3a7ef4a1a497e3cbff8) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=16-083020L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=5317&srv=img5)
Nu finns det till salu en ännu sällsyntare variant - nyinköp och lägga ut denna till salu?
justering ca 2mm av vänster framskärm
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F16-0850392917T.jpg&hash=9a0c80d3d40d7b23805bd9f46908e80dfbc8363f) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=16-085039L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=2917&srv=img6)
justering även på höger sida ca 2-3 mm som synes, men det får bli lite varmare först
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F16-0852569831T.jpg&hash=a1f655287548cac6d97fd5ba5589a591761103f0) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=16-085256L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=9831&srv=img6)
byte av bakre listen. Här ser ni varför
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F16-1010055485T.jpg&hash=aefb7fb63fcde75b4a31f080d438d1c6d0d5faba) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=16-101005L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=5485&srv=img4)
beställde också en velourmatta i antracitgrå men den överensstämmer inte färgmässigt helt med övriga mattor :(
-
Vilken fantastisk E34! :) För min del ser den optimala E34´n ut ungefär så här, det är rätt färg, rätt inredning, M-chassie och original kryssekerfälgar och den udda kombon av 4l V8 och manuell låda.
-
Gillar uppdateringarna, särskilt myntfacket!
Vad har du för miltal för närvarande? Bilen ser så oerhört fräsch ut på bilderna.
-
Det där myntfacket har jag aldrig stött på tidigare, då har jag ändå ägt flera olika välutrustade E34:or genom åren. Läckert. :D
Finns det förresten pistolfack till E34:an? Eller är det endast förbehållet E32:an?
-
Roligt att ni uppskattar bilen och skicket. Miltalet är idag lite drygt 18t. Sällsynt är dokumentationen som sträcker sig från hösten 95 fram till idag i form av en servicebok och kvitton på i princip all genomförd service och underhåll. Även en kopia på själva beställningen med priser finns med. Totalkostnad hösten 95 var 108 107 DM. Räknar man om och tänker på att 1 DM kostade som mest 5,43 hösten 95 blir summan i skr 587 000.
Rena reapriset jämfört med min 740 från 96 som betingade ett nypris på ca 800tkr.
CD-facket/mittarmstödet är till salu igen ;D Köpte en annan modell igår och väntar nu på leverans från D. Nya bilder nästa vecka.
Och helt ot -köksrenoveringen närmar sig sitt slut och jag kan nu lägga lite fokus på det jag utlovade bl a Alain.
-
Ibland, man måste prioriterar andra saker, så går det med livet och tack att du tänker på mig, du behöver inte stressa. ;)
-
Drygt 18t i det skicket, strålande bra!
-
Syskonvagnen?
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.bmwblog.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011-bmw-5er-8-655x491.jpg&hash=aff238c6e573ec6d78c7536276a5af569aa5829e)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.bmwblog.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011-bmw-5er-4-655x491.jpg&hash=47fa7d9aa85b42a78b28abea0febf360e235bd0f)
http://www.bmwblog.com/2010/01/19/2011-bmw-5-series-real-life-photos/2011-bmw-5er-4/ (http://www.bmwblog.com/2010/01/19/2011-bmw-5-series-real-life-photos/2011-bmw-5er-4/)
-
Syskonvagnen?
([url]https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.bmwblog.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011-bmw-5er-8-655x491.jpg&hash=aff238c6e573ec6d78c7536276a5af569aa5829e[/url])
([url]https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.bmwblog.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011-bmw-5er-4-655x491.jpg&hash=47fa7d9aa85b42a78b28abea0febf360e235bd0f[/url])
[url]http://www.bmwblog.com/2010/01/19/2011-bmw-5-series-real-life-photos/2011-bmw-5er-4/[/url] ([url]http://www.bmwblog.com/2010/01/19/2011-bmw-5-series-real-life-photos/2011-bmw-5er-4/[/url])
Svar ja:) Märkligt att sätta 528i skylt på en E34! Jag äger den första Arktissilber med M Sportpaket, ytterligare en finns i Sverige.
Interiörbilder från #778 vore skojigt att se.
Skicket på #788 är synnerligen gott, det hade kunnat stå 7-8000mil på mätaren:).
Stephan
-
([url]https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F16-0830205317T.jpg&hash=db6c23e3227cdbdee24fb3a7ef4a1a497e3cbff8[/url]) ([url]http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=16-083020L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=5317&srv=img5[/url])
Nu finns det till salu en ännu sällsyntare variant - nyinköp och lägga ut denna till salu?
Lite polis-känsla på det där facket, hur ser det andra ut?
Stilig bil annars!
-
Jag är lite nyfiken på det nya facket - har du fått det?
-
Grymt skick på bilen!
Fortsätt så! :)
-
Kul att det är syskonvagnen. Hade jag haft möjighet hade jag garanterat slagit till på en 540/6. Ovanliga E34:or kan man aldrig få för många av.
Som sagt, #788:an är synnerligen vacker.
-
Detta kanske är något som passar bilens skick: http://www.tradera.com/Ljusreglage-BMW-e34-Oanvant--auktion_107411454 (http://www.tradera.com/Ljusreglage-BMW-e34-Oanvant--auktion_107411454)
-
Grymt läcker 540 E34 :)
-
Försökte ta bilder på det nya armstödet men reslutatet blev inte så bra . Ska bli lite varmare och lite sol så kommer nya bilder. Var också på väg att köpa en CD-Business men hoppade. Och tur var det, säljaren verkar vara en strulpelle om man läser inläggen på e34.de. men om någon vill sälja sin så är det bara att PM:a
-
Lyckats med bättre bilder än? ;)
-
Gillar din inställning till bilen, helträtt. En E34 i fintskick är en fröjd.
mvh Daniel