Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!
Övriga diskussionsforum => Övriga BMW-diskussioner => Ämnet startat av: franke skrivet december 22, 2009, 01:19:14
-
Någon som testat detta?
Förlorar man mycket ljus?
-
Ja du förlorar mycket ljus. Framför allt så förlorar du spridningen du annars får av extraljus också.
-
En xenonkonverterig av helljuset kanske är ett bättre val? Om du nu inte redan har xenon där.
-
En xenonkonverterig av helljuset kanske är ett bättre val? Om du nu inte redan har xenon där.
Rekommenderar verligen detta! Kör med andra bilen jag bytt till xenon på helljusen, och jag är mer än nöjd. Det enda man kan anmärka på är den långa uppstarttiden när de inte varit igång på ett tag, exempelvis efter långa möten. Ingen katastrof dock, halvljuset är ju igång hela tiden, så man kör ju aldrig i mörker. Köpte båda mina satser här: www.vvme.com (http://www.vvme.com) Mycket billigt just nu med den låga dollarn. Hemma på ca en vecka båda gångerna. Första gången köpte jag 35W, andra gången 55W. Inte så stor skillnad i pris, men inte heller i ljusstyrka, 35W lyser gott nog, 55W är marginellt bättre bara.
-
Satte precis i 55w xenon i helljuset, får köra ett tag och se om det räcker.
Men mycket vill ofta ha mer :D
-
Håller med om att det bli kanonljus. Har monterat xenon på E38:ans helljus, blev kanonnöjd. Då hade jag ändå Philips vassare lampor innan.
Tack för tipset (vvme.com)!
Men som sagt, vissa blir aldrig nöjda. ;)
-
Har nu kört lite och testat, och visst blev det tryck i helljuset!
Fylligt brett ljus kan man säga, dock inte samma längd som riktiga extraljus.
Plötsligt känns halvljuset riktigt klent, trots original xenon. Kanske dags att sätta i nya fräscha D2S i halvljuset?
-
Ja, det kanske är läge för det. Har de nuvarande hängt med ett bra tag?
-
Har nu kört lite och testat, och visst blev det tryck i helljuset!
Fylligt brett ljus kan man säga, dock inte samma längd som riktiga extraljus.
Plötsligt känns halvljuset riktigt klent, trots original xenon. Kanske dags att sätta i nya fräscha D2S i halvljuset?
Min erfarenhet också. Stora kraftiga extraljus är smått oslagbara, även när det gäller halogen. Min personliga åsikt är dock att så mycket bättre att det är värt att förfula bilen och lägga flera timmar på en bra montering är de inte. Xenon-konverterade helljus räcker gott och väl. Längden är tillräcklig och bredden är grym ändå. Har testat på både en E39 och en Volvo 855.
Största problemet är att original halogen halvljus känns som totalt mörker.
-
Ja, det kanske är läge för det. Har de nuvarande hängt med ett bra tag?
Minst 2 år, kanske 10 svårt att veta ???
Har ett par nya kina-D2S, får väl testa med dessa.
-
Någon som testat detta?
Förlorar man mycket ljus?
Har funderat på detta med, då det ser hemskt ut med extraljus på E38
-
Tyvärr så ser det inte klokt ut med extraljus överhuvudtaget.
Rallybilar och redneckpickuper är ok, sedan och touring nej. ;D
-
Tyvärr så ser det inte klokt ut med extraljus överhuvudtaget.
Rallybilar och redneckpickuper är ok, sedan och touring nej. ;D
Så du tycker inte jag skall montera en ljusbox på min 740 ;D
-
Så du tycker inte jag skall montera en ljusbox på min 740 ;D
Ha ha ha, ärligt talat så, nej.
Har sett någon variant där ljuset placeras framför (?) backspegeln.
Det verkar inte heller vara en bra idé (i min värld.).
-
Har sett någon variant där ljuset placeras framför (?) backspegeln.
Det verkar inte heller vara en bra idé (i min värld.).
Idén är väl bra, men det är bara oljeshejker som har råd http://www.visualeyes.se/online-store (http://www.visualeyes.se/online-store)
-
Innanför grinden är också bra, svårare för tjuvar att plocka bort.
-
hur skulle det bli om man monterar 2 extraljus bakom bmw njurarna fram och sedan för lilla extra så en monster xenon kit för dem, ?
eller kommer njurarna smälta?, (annars kan man hitta på en quickrelease för njurarna , när man väl behöver se ca 200km framåt med helljuset så plockar man bort njurarna , och under vanlig dagtid så har man kvar njurarna för utseendets skull)
-
Det bästa sättet att veta hur det kommer att se ut och om njurarna håller är att testa och se. ;)