Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW 118I-19  (läst 893 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alexander_boras

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
  • Karma: +0/-0
BMW 118I-19
« skrivet: september 28, 2022, 13:52:45 »
Tjenare!


Har nu ägt en 118i i ett halvår och har upptäckt en sak ändå från början som får mig att tro att något inte står rätt till. Det är nämligen så att bilen inte motorbromsar som den ska. När man släpper på gaspedalen helt så går inte förbrukningen ner till noll utan fortsätter ligga på ca 0,15-0,2. Detta gör då att det nästan inte finns nån motorbroms alls och bilen rullar mycket långt när man släpper på pedalen. När man varvar upp bilen så går varvtalet ner mycket långsamt.


Att man inte kan motorbromsa gör ju i sin tur att man höjer bränslesnittet samt att jag sliter mer på mina bromsar så det är något jag skulle vilja göra något åt. Bilen är manuell. Är det någon som har någon som helst aning om vad felet är för det är väl inte normalt att det ska vara så?


Med vänlig hälsning, Alexander

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
BMW 118I-19
« Svar #1 skrivet: september 28, 2022, 14:31:18 »
Hej Alexander.
Välkommen ombord.

Kan tänka mig att när det händer, du är på 5e växel, när du släpper gaspedalen och motorn varvtal gått ner till ungefär 1300 varv per minuter, växla ner från exempelvis 5e växel till 3e växel
Vad händer då?
Hör gärna av dig.
Mvh.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners