Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Dåligt laddtryck 335i E85  (läst 1472 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad AlexN54

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +0/-0
Dåligt laddtryck 335i E85
« skrivet: maj 07, 2022, 21:54:03 »
Tja, jag har en 335i n54 e92 -07 som är e85 konverterad med 800hk och 1000nm med original växellåda xhp steg 3. Jag lämnade in bilen för växellådsbyte och efter det så har jag jättedåligt laddtryck. Jag har 0.55 i laddtryck nu och det ska vara 1.8-1.9bar. Jag har pratat med verkstan som säger att dom inte har gjort någonting som kan påverka laddtrycket och dom har bara varit under bilen. När jag accelererar från 80km/h så ökar laddtrycket ju högre fart jag kommer upp till. Tänkte trycksätta med rök för att se om det är läckage i slangarna. Vad kan det annars vara? Wastegate eller något annat?


Mvh Alexander

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Dåligt laddtryck 335i E85
« Svar #1 skrivet: maj 09, 2022, 09:07:09 »
God morgon Alexander.

800hk? Snart kan du tävla på Le Mans bana i Frankrike. 8)
Misstänker att du har problem med vakkumslang till laddtryck regleringen, kan du kolla om det inte har gått av?
Ofta dessa klara inte av så mycket tryck
Det jag skriver är bara en idé

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad AlexN54

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +0/-0
Dåligt laddtryck 335i E85
« Svar #2 skrivet: maj 09, 2022, 19:31:29 »
Haha, ja snart så. Jag kollade om jag hade vakuum läckage med MHD monitor och jag låg på -11 psi vilket är bra vad jag har fått höra?

 

Reklampartners