Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Nu har jag bytt upp mig till en bmw 520d xdrive - 2017  (läst 1807 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad helgonet

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 60
  • Karma: +3/-0
  • Kön: Man
Nu har jag bytt upp mig till en bmw 520d xdrive - 2017
« skrivet: maj 02, 2021, 21:32:01 »



Hej
Nu har jag bytt in min "gamla" bmw 520 mot en 520d xdrive - 2017. Såg denna på blocket och tyckte den var fin så jag åkte och tittade på den och det blev affär. Köpte den förra måndagen (2021-04-19). Eftersom jag inte haft några problem med den andra bilen, bara service samt byte av bromsklotsar fram så fortsätter jag med att äga bmw. Hoppas denna bilen ger mig många bekymmersfria mil. Stone blue metallic tror jag färgen heter och det är ljus inredning i den.


Den är enormt komfortabel att köra, fortfarande nybilkänsla kvar. Den till och med luktar nytt invändigt. Den har gått ca 7000 mil och den har en del utrustning gentemot min tidigare bil som vart standard. Komfortstolar med minne, adaptiv farthållare, gps, den nya motorn (b47) på 190 hästar, helljusassistent, parkeringsassistent, rattvärme, elektrisk inställbar ratt och fyrhjulsdrift osv. Om nån har några erfarenheter att dela med sig av denna modell bra eller dåliga sidor, så skriv gärna några rader.



Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Nu har jag bytt upp mig till en bmw 520d xdrive - 2017
« Svar #1 skrivet: maj 07, 2021, 20:21:03 »
Hej Helgonet


Det får man gratulerar!
Mycket finn verka den vara, hoppas att du blir lika nöjd med den som du var med din 520
Varje gång man byter bil, man behåller känsla för den man hade innan och börja en ny känsla
Eftersom det är en fyrhjulsdrift om du byter däck tänk att du måste du har samma höjd på fram och bakdäck annars det kan blir skada på lilla fördelning lådan, många får problem med det när dom inte vet det och att byta den är inte billigt.
Lycka till.
[size=0px] [/size][/color]
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners