Övriga diskussionsforum > BMW (Bensin) Trimning, Bränslesystem, Fordonselektronik
Galet pris för att byta en trasig instrumentlampa (10.000!)
(1/1)
TokHenke:
Hej, ny på forat och tack för insläpp!
BMW218i Active Tourer, bensinare, 2014.
För en tid sedan började jag få felkod var gång bilen startades upp. Man kan klicka bort den från den centtralt placerade infotainmentdisplayen men det lyser en röd lampa som indikerar felet i den lilla displayen under mätarna.
Hittade en lokal förmåga som kunde läsa ut felkoderna med sin dator, då inget gick att få fram på billiga instrument man kan köpa var som helst.
Han menade att denna koden låg "ett lager djupare".
Koden påvisade att den lampa som ska indikera att passagerarens krockkudde var urkopplad inte fungerade i samband med motorstart.
Vi kunde resetta felkoden men den kommer tillbaka var gång blen startas, troligen körs något slags felsökningsprogram vid uppstart.
Jag kontaktade BMW-verkstaden (märkesverkstad) som tog 1500:- betalt för att komma fram till samma sak, därefter skulle de byta "enheten" för 10.000 plus montering...
Detta blev såklart liggande och jag har väl över tid vant mig med att varningslampan lyser, nu när jag vet vad som felas (och jag har inte stängt av pass. airbagen).
Idag blev det en 2:a på besiktningen och jag måste lösa detta inom en månad...
Förslag på hur man kan göra detta billigare än att slanta upp begärda pengar? Jag antar att man kan byta ut den trasiga lampan för en billig peng, men att verkstaden byter ut hela instrumenteringen/modulen, därav den orimliga kostnaden.
Förslag på kunnig bilelektriken i Skåne (bor i Lund)?
Andra förslag?
Tack på förhand!
/T-H
Navigering
[0] Meddelandeindex
Gå till fullversion