Modellrelaterade diskussionsforum > 1-serien

E87 multimediacentral startar inte upp

(1/1)

Bmwetttjugo:
Hejsan!
Min sambo har en BMW 120d e87 -04 med det professionella navigationspaketet, multimedia centralen är av modell ”CCC” utan bluetooth och förstärkare.
Nu till problemet.
För lite mer än ett år sedan började stereon bete sig konstigt och startade om sig gång på gång, men en bit in på färden fungerade allt som det skulle.
Nu fungerar systemet inte över huvudtaget, skärmen åker upp och BMW loggan syns men fem sekunder senare flimrar det till och skärmen släcks, så upprepas det sedan in i oändligheten.
Vissa dagar funkar ljudet till backsensorerna, men skärmen och mediaspelaren förblir som förut. Det går inte heller att stänga av systemet.
Åtgärder jag testat:
*Återställa systemet med hjälp av att hålla nere power och eject knapparna
*koppla ur batteriet i 12 timmar
*laddat batteriet
*Kopplat bort eftetmonterad bluetooth (systemet har fungerat ihop med detta innan)
*tagit av paneler för att se så allt sitter som det ska
*läst av felkoder (endast obd, ej MOST)
Jag har säkert glömt någon åtgärd.
Min fråga är nu om någon erfarit detta fenomen och om det går att lösa på egen hand eller står jag maktlös inför BMW gudarna?
Går det att köpa en på begagnat marknaden eller måste den kodas om till våran bil?
Kan man sätta in retrofit CIC?
Är det ens CCCn som är trasig?
Felkoder:
U218C
B2670
A3B6 data storage car acces system (CAS) communication fault
E107 k-can communication fault
A6CF AUC sensor
A6D1 auxiliary water pump
Väldigt tacksam för svar, jag är ny här så förlåt i förväg om jag missat något eller om det redan finns en tråd om just detta.

Navigering

[0] Meddelandeindex

Gå till fullversion