Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: E46 320i 02 startar ej  (läst 1829 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hampeep

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
  • Karma: +0/-0
E46 320i 02 startar ej
« skrivet: oktober 25, 2018, 21:16:58 »
Tjenare, Köpte en e46 320i 02 som gått 23kmil för någon vecka sedan som det var lite jobb på, Det har gått att starta den och köra den tills förra veckan då den inte vela starta.Problemet som jag har är att när man vrider på nyckeln så bara vevar startmotorn och den verkar inte ha något bränsletryck alls. Bränslepumpen låter ingenting när man sätter på tändningen så det vet jag men frågan är om det är något relaterat med (immobolizern) eller om det helt enkelt är relät till pumpen eller självaste pumpen.  Den har startat när jag flyttat den några meter på gården medans jag bytt kylare och lite andra saker och nu vill den helt plötsligt inte gå, Jag har kopplat in en felsökare (foxwell) och den verkar inte vilja ge ut några (Obd) koder men har fått upp (Faults?) vet inte alls om dessa har någon betydelse men om dom stämmer verkar det vara Elfel rakt genom.(Engine-dme motor electronics ms43)EWS vehicle immobolizer) Dessa är (faultsen) som jag fått upp.Misstänker ju att nyckeln har slutat kommunicera med bilen och svårt att försöka binda ihop den igen eftersom den har stått 1 år innan jag köpte den och batteriet till nyckeln verkar vara helt dött om så nu är fallet. Bränslepumpen verkar inte starta) låter iaf inte när man slänger i tändningen och har ca 1/4 tank i bilen. Så frågan är ska jag testa någon annan felsökare och försöka få up en obd kod eller ska jag rakt av bogsera till en bmw verkstad så får dom felsöka och berätta vad som är felet? Eller kan det vara så enkelt att Sugstrålepumpen har gett upp och kan därmed inte skicka över bensinen? Har inte kollat reläna eftersom jag vart så infokuserad på dessa läskiga EL saker. Mvh

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
E46 320i 02 startar ej
« Svar #1 skrivet: oktober 26, 2018, 12:11:12 »
Jag har haft samma problem med min E38, flätan som går mellan motor och chassi var lös, satt den fast och därefter startade bilen utan problem.
Kanske värt att kolla upp det.
Lycka till.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
E46 320i 02 startar ej
« Svar #2 skrivet: oktober 26, 2018, 15:11:33 »
Att bränslepumpen ger upp är inget ovanligt på E46.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
E46 320i 02 startar ej
« Svar #3 skrivet: oktober 27, 2018, 13:48:04 »
Har du haft din bilnycker i samma ficka som din mobil då mobilen stör elektronik i nyckel då nyckel går i nöd isf behöver du programmera om din nyckel på BMW eller en verkstad som gör det.
Hoppas att det är bara det.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners